|
|
|
|
|
|
IndyCar: Castroneves wygrał Indy 500 po raz trzeci |
15 zwycięstwo zespołu Penske w Indy 500, Danica Patrick pierwszą kobietą na podium. |
|
•Mariusz Karolak, 24 maja 2009, wyświetlenia: 3767 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Helio Castroneves zamienił trzecie w swojej karierze pole position w Indianapolis 500 na trzecie zwycięstwo w tym legendarnym amerykańskim klasyku. W ten niesamowity sposób kierowca powrócił do zawodowego ścigania po zakończonej zaledwie pięć tygodni temu rozprawie sądowej związanej z nieprawidłowościami podatkowymi.
Castroneves – kierowca zespołu Penske – przejechał linię mety przed Danem Wheldonem z Panther Racing, startującym z 18 miejsca. Jako trzecia do mety dotarła Danica Patrick, stając się tym samym pierwszą w dziejach tego wyścigu kobietą stojącą na podium.
Bardzo udany występ zaliczył Townsend Bell z KV Racing, który na metę zjawił się jako czwarty, zaś Will Power z Penske był piąty. Dla Australijczyka był to prawdopodobnie ostatni wyścig w tym sezonie w IndyCar. Kierowcy zespołu Ganassi, Scott Dixon i Dario Franchitti – zwycięzcy poprzednich dwóch edycji Indy 500 – stracili szansę na kolejną wygraną po problemach w alei serwisowej. Na mecie zjawili się odpowiednio na szóstym i siódmym miejscu. Faktem jest jednak, że to oni dominowali przez większą część tegorocznej edycji Indy 500.
Ed Carpenter z Vision Racing przyjechał jako ósmy, Paul Tracy z KV Racing był dziewiąty, a dziesiątkę uzupełnił Japończyk Hideki Mutoh z Andretti Green Racing. Jako pierwszy z wyścigu odpadł Mario Moraes. Dosyć wcześnie odpadli też młodzi utalentowani kierowcy: Marco Andretti i Graham Rahal. Tym razem pecha miał też weteran Tony Kanaan. Brazylijczyk miał spore kłopoty z tylnym zawieszeniem w swoim samochodzie.
Wyścig obfitował w wiele emocji, były udane manewry wyprzedzania, ale nie obyło się też bez kontaktów między bolidami. Finisz okazał się niezwykle barwny. Na 183 okrążeniu nastąpił restart wyścigu po żółtej fladze – Castroneves był wówczas na prowadzeniu. Tuż za nim zacięty pojedynek koło w koło stoczyli Wheldon i Patrick. Gdy ta dwójka walczyła między sobą, Castroneves odjechał im w krótkim czasie na 1,5 sekundy, na mecie mając blisko dwie sekundy przewagi. Wygrywając powtórzył w ten sposób sukces z 2001 i 2002 roku.
Tuż przed wyścigiem Castroneves mówił: „Część mnie wysyłała sygnał 'To byłaby opowieść jak z Hollywood. Wygrywam wyścig. Doganiam wszystkich.' Powiedziałem sobie wówczas: 'Przygotujcie się, bo to ja zdobędę Oscara'”. Było to 15 zwycięstwo zespołu Rogera Penske w Indy 500, siódme po starcie z pole position. Po czterech rundach tego sezonu liderem jest Franchitti, mający 122 punkty. Drugi jest Castroneves ze stratą 5 punktów.
•IndyCar Series > 2009 > 93th Indianapolis 500, Indianapolis - 4,022 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 3 | Helio Castroneves | | Penske Racing | Dallara Honda | 200 | 3h19m34,643 | 50 |
2. | 4 | Dan Wheldon | | Panther Racing | Dallara Honda | 200 | +0:01,982 | 40 |
3. | 7 | Danica Patrick | | Andretti Green Racing | Dallara Honda | 200 | +0:02,335 | 35 |
4. | 8 | Townsend Bell | | KV Racing Technology | Dallara Honda | 200 | +0:02,704 | 32 |
5. | 12 | Will Power | | Penske Racing | Dallara Honda | 200 | +0:03,621 | 30 |
6. | 9 | Scott Dixon | | Target Chip Ganassi Racing | Dallara Honda | 200 | +0:04,299 | 28 |
7. | 10 | Dario Franchitti | | Target Chip Ganassi Racing | Dallara Honda | 200 | +0:04,916 | 26 |
8. | 20 | Ed Carpenter | | Vision Racing | Dallara Honda | 200 | +0:05,509 | 24 |
9. | 15 | Paul Tracy | | KV Racing Technology | Dallara Honda | 200 | +0:06,518 | 22 |
10. | 27 | Hideki Mutoh | | Andretti Green Racing | Dallara Honda | 200 | +0:07,331 | 20 |
11. | 36 | Alex Tagliani | | Conquest Racing | Dallara Honda | 200 | +0:10,535 | 19 |
12. | 19 | Tomas Scheckter | | Dale Coyne Racing | Dallara Honda | 200 | +0:10,987 | 18 |
13. | 99 | Alex Lloyd | | Sam Schmidt Motorsports | Dallara Honda | 200 | +0:11,194 | 17 |
14. | 16 | Scott Sharp | | Panther Racing | Dallara Honda | 200 | +0:11,426 | 16 |
15. | 6 | Ryan Briscoe | | Penske Racing | Dallara Honda | 200 | +0:12,669 | 15 |
16. | 41 | AJ Foyt IV | | A. J. Foyt Enterprises | Dallara Honda | 200 | +0:15,486 | 14 |
17. | 67 | Sarah Fisher | | Sarah Fisher Racing | Dallara Honda | 200 | +0:15,977 | 13 |
18. | 24 | Mike Conway | | Dreyer & Reinbold Racing | Dallara Honda | 200 | +0:16,349 | 12 |
19. | 43 | John Andretti | | Richard Petty Motorsports | Dallara Honda | 200 | +0:18,086 | 12 |
20. | 23 | Milka Duno | | Dreyer & Reinbold Racing | Dallara Honda | 199 | 1 okr. | 12 |
21. | 14 | Vitor Meira | | A. J. Foyt Enterprises | Dallara Honda | 173 | 27 okr. | 12 |
22. | 2 | Raphael Matos | | Luczo-Dragon Racing | Dallara Honda | 173 | 27 okr. | 12 |
23. | 18 | Justin Wilson | | Dale Coyne Racing | Dallara Honda | 160 | 40 okr. | 12 |
24. | 13 | Ernesto Viso | | HVM Racing | Dallara Honda | 139 | 61 okr. | 12 |
25. | 00 | Nelson Philippe | | HVM Racing | Dallara Honda | 130 | 70 okr. | 10 |
26. | 17 | Oriol Servia | | Rahal Letterman Racing | Dallara Honda | 98 | 102 okr. | 10 |
27. | 11 | Tony Kanaan | | Andretti Green Racing | Dallara Honda | 97 | 103 okr. | 10 |
28. | 06 | Robert Doornbos | | Newman/Haas/Lanigan Racing | Dallara Honda | 85 | 115 okr. | 10 |
29. | 44 | Davey Hamilton | | Dreyer & Reinbold Racing | Dallara Honda | 79 | 121 okr. | 10 |
30. | 26 | Marco Andretti | | Andretti Green Racing | Dallara Honda | 56 | 144 okr. | 10 |
31. | 02 | Graham Rahal | | Newman/Haas/Lanigan Racing | Dallara Honda | 55 | 145 okr. | 10 |
32. | 21 | Ryan Hunter-Reay | | Vision Racing | Dallara Honda | 19 | 181 okr. | 10 |
33. | 5 | Mario Moraes | | KV Racing Technology | Dallara Honda | 0 | 200 okr. | 10 |
|
Nie zakwalifikowali się | |
| 34 | Alex Tagliani | | Conquest Racing | Dallara Honda | 0 | | |
| 98 | Stanton Barrett | | Team 3G | Dallara Honda | 0 | | |
| 91 | Buddy Lazier | | Hemelgarn Racing | Dallara Honda | 0 | | |
| |
Pole position: Helio Castroneves (Penske Racing #3) - 2:40,097 (+1 pkt.) Najszybsze okrążenie: Dario Franchitti (Ganassi Racing #10) - 0:40,533 na 187 okrążeniu Premia za prowadzenie przez najwięcej okrążeń: Scott Dixon (Ganassi Racing #9) +2 pkt. Zdjęcia z imprezy | Klasyfikacje generalne | Kalendarz wyścigów |
|
Źródło: Autosport.com, Indy500.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|