F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Bridgestone po Grand Prix Monako

Duży wpływ na pracę opon miał polepszający się stan nawierzchni.
Patryk Pokwicki, 25 maja 2009, wyświetlenia: 1513<< | lista | T- | T+ | >>
Kierowca Brawn GPJenson Button zwyciężył w Grand Prix Monako, obierając dwustopową strategię. Dzięki dobrej taktyce doboru opon: supermiękkie-miękkie-miękkie, Brytyjczyk od początku kontrolował przebieg wyścigu. Button wyprzedził o 7,6 sekundy swojego kolegę z teamu Rubens Barrichello, który korzystał z takiej samej strategii.

Podium uzupełnił kierowca FerrariKimi Raikkonen, który obrał z kolei strategię: miękkie-miękkie-supermiękkie opony. Zespołowy kolega Fina – Felipe Massa miał taką samą strategię doboru opon i dojechał do mety na czwartej pozycji, co wskazuje na powrót do formy obecnych mistrzów świata. Ponadto na 50. okrążeniu Massa ustanowił najszybsze okrążenie w wyścigu, używając miękkich opon.

Strategia doboru opon była bardzo ważna w Monako, ze względu na zmieniające się warunki z okrążenia na okrążenie. Dobór ogumienia był z tego względu trudniejszy niż zwykle. Hiroshi Yasukawa – szef Bridgestone Motorsport: „Gratulacje dla Jensona i BrawnGP, to ich piąta wygrana w tym sezonie. Zwycięstwo w Monako jest bardzo prestiżowe oraz sprawdza zarówno umiejętności kierowców, jaki i wytrzymałość opon. To zaszczyt być tutaj i mieć świadomość, że marka Bridgestone jest pokazywana w programach telewizyjnych na całym świecie”.

Hirohide Hamashima – szef Bridgestone Motorsport ds. opon: „Wyścig był bardzo interesujący pod względem doboru opon. Kierowcy, którzy zaczęli wyścig na supermiękkiej mieszance uzyskali mniejszą wydajność tych opon w porównaniu do tych, którzy użyli ich na końcu. Powodem tego jest poprawiający się stan nawierzchni z okrążenia na okrążenie. Przyczepność poprawiła się na tyle mocno, że najszybsze okrążenie wyścigu było prawie tak szybkie, jak najlepszy czas kwalifikacji. Jenson pojechał bardzo dobrze w szczególności w pierwszym przejeździe, co dało mu zwycięstwo. Czterech kierowców sporo zyskało na strategii jednego postoju. Wyścig był bardzo różnorodny pod względem strategii”.

Źródło: BridgestoneMotorsport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.10.2023  Pirelli z nowym kontraktem na dostawy ogumienia dla F1
11.09.2023  Pirelli rozważa wycofanie się z F1 po sezonie 2028?
14.07.2023  Domenicali nie zmienia stanowiska w sprawie jedenastego zespołu
02.07.2023  Zespoły: Bridgestone może mieć za mało czasu
06.06.2023  Autosport: Bridgestone jest zainteresowany powrotem do F1
Tagi:
Bridgestone
Monte Carlo

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
topor999, 25.05.2009 19:06[!]
"szef Bridgestone Motorsport ds. opon: „Wyścig był bardzo interesujący pod względem doboru opon...""--- po każdym wyścigu pieprzą to samo.....
maroo, 25.05.2009 20:06[!]
Pfff, no też mi fascunujące. Tak wogóle jeden dostawca opon to troszkę kiszka i nuda. No ale przynajmniej nikt nie wtapia z kontraktem. Wszyscy jadą na tym samym szajsie z grainingiem itp :P
Pokwa, 25.05.2009 20:46[!]
Drugi raz to tłumaczę i praktycznie to samo co w Hiszpanii :P
Kamikadze2000, 26.05.2009 11:14[!]
Gadają to samo, bo już nie mają za bardzo co powiedzieć. Radzę im troszeczkę popracować na supe-miękkich oponach, gdyż za dużo odstają z formą wyścigową do miękkich. Tak to wszystko w porządku.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca