|
|
|
|
|
|
Bridgestone po Grand Prix Monako |
Duży wpływ na pracę opon miał polepszający się stan nawierzchni. |
|
•Patryk Pokwicki, 25 maja 2009, wyświetlenia: 1513 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Kierowca Brawn GP – Jenson Button zwyciężył w Grand Prix Monako, obierając dwustopową strategię. Dzięki dobrej taktyce doboru opon: supermiękkie-miękkie-miękkie, Brytyjczyk od początku kontrolował przebieg wyścigu. Button wyprzedził o 7,6 sekundy swojego kolegę z teamu Rubens Barrichello, który korzystał z takiej samej strategii.
Podium uzupełnił kierowca Ferrari – Kimi Raikkonen, który obrał z kolei strategię: miękkie-miękkie-supermiękkie opony. Zespołowy kolega Fina – Felipe Massa miał taką samą strategię doboru opon i dojechał do mety na czwartej pozycji, co wskazuje na powrót do formy obecnych mistrzów świata. Ponadto na 50. okrążeniu Massa ustanowił najszybsze okrążenie w wyścigu, używając miękkich opon.
Strategia doboru opon była bardzo ważna w Monako, ze względu na zmieniające się warunki z okrążenia na okrążenie. Dobór ogumienia był z tego względu trudniejszy niż zwykle. Hiroshi Yasukawa – szef Bridgestone Motorsport: „Gratulacje dla Jensona i BrawnGP, to ich piąta wygrana w tym sezonie. Zwycięstwo w Monako jest bardzo prestiżowe oraz sprawdza zarówno umiejętności kierowców, jaki i wytrzymałość opon. To zaszczyt być tutaj i mieć świadomość, że marka Bridgestone jest pokazywana w programach telewizyjnych na całym świecie”.
Hirohide Hamashima – szef Bridgestone Motorsport ds. opon: „Wyścig był bardzo interesujący pod względem doboru opon. Kierowcy, którzy zaczęli wyścig na supermiękkiej mieszance uzyskali mniejszą wydajność tych opon w porównaniu do tych, którzy użyli ich na końcu. Powodem tego jest poprawiający się stan nawierzchni z okrążenia na okrążenie. Przyczepność poprawiła się na tyle mocno, że najszybsze okrążenie wyścigu było prawie tak szybkie, jak najlepszy czas kwalifikacji. Jenson pojechał bardzo dobrze w szczególności w pierwszym przejeździe, co dało mu zwycięstwo. Czterech kierowców sporo zyskało na strategii jednego postoju. Wyścig był bardzo różnorodny pod względem strategii”.
Źródło: BridgestoneMotorsport.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|