F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Theissen: Stoimy przed największym wyzwaniem

"Rozpoczęliśmy już prace nad przyszłorocznym F1.10, co jest normalne o tej porze roku".
Inf. prasowa, 13 lipca 2009, wyświetlenia: 4490<< | lista | T- | T+ | >>
W ostatniej edycji "Track Talk" szef BMW Motorsport – Mario Theissen mówi o Grand Prix Niemiec. „To jasne, że liczyliśmy na zupełnie inne rezultaty naszego domowego wyścigu na torze Nurburgring. W porównaniu z Silverstone, dziesiąta i czternasta pozycja Nicka i Roberta, stanowiły niewielką poprawę, ale nie możemy sobie pozwolić na takie podejście.

W połowie sezonu jedna sprawa jest oczywista: F1.09 nie jest wystarczająco szybki. Staliśmy się niekonkurencyjni, gdy FIA zalegalizowała podwójny dyfuzor. Od tamtej pory próbujemy odrobić straty związane z niewystarczającą siłą docisku. Mamy też inny problem – opony. Nie jesteśmy w stanie wykorzystać ich pełnego potencjału, zwłaszcza w niskich temperaturach, co było widać w Silverstone i na Nurburgringu. Czasy okrążeń całej stawki mieszczą się w odstępie 1,5 sekundy, co oznacza, że łatwo zsunąć się w dół siatki startowej.

Kierowcy nie ponoszą za taki stan rzeczy żadnej winy. Jeżeli dostarczymy im samochody, którymi będą w stanie rywalizować z najlepszymi, to oni z pewnością znowu to zrobią. Udowodnili to już wielokrotnie w przeszłości. Zarówno Nick, jak i Robert zachowują się w tej sytuacji bardzo profesjonalnie. Intensywnie pracują wspólnie z inżynierami, próbując rozwiązać nasze problemy i – tak jak pozostali członkowie ekipy – starają się sprawić, aby nasz team znowu znalazł się wśród najlepszych.

Technicy z Monachium i Hinwil stoją przed największym wyzwaniem. W poprzednich sezonach nasz team z Niemiec i Szwajcarii pokazał, że potrafi działać nawet pod presją. W końcu, od momentu utworzenia zespołu, przez trzy lata osiągaliśmy nasze cele, ciągle się poprawiając. Niestety, nieustanne przybywanie na szczycie nie jest możliwe. Co jakiś czas każdego dotyka obniżka formy. Najważniejsze jest wówczas to, aby zachować spokój, konsekwentnie analizować błędy i wprowadzić w życie odpowiednie środki. Ten proces trwa. Jestem pewien, że pracując razem, możemy zmienić niewłaściwy kurs i ponownie znaleźć się wśród najlepszych zespołów.

Oczywiście, rozpoczęliśmy już prace nad przyszłorocznym F1.10, co jest normalne o tej porze roku. Będziemy je prowadzili równolegle z dalszym rozwojem aktualnego samochodu. F1.09 będzie rozwijany nadal, ponieważ zmiany w regulacjach aerodynamicznych w 2010 roku są jedynie kosmetyczne, a to oznacza, że możemy przenieść doświadczenia, które obecnie gromadzimy i użyć je w F1.10. To nasze podstawowe zadanie w drugiej połowie sezonu”
.

Źródło: Informacja prasowa BMW-Sauber-F1.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
26.09.2022  Alfa Romeo nie wyklucza podjęcia współpracy z Haasem
22.06.2020  Kubica wciąż żałuje straconej szansy na tytuł z BMW w 2008 roku
23.04.2020  Heidfeld: Vettel nie zrobił wrażenia w BMW Sauber
13.02.2020  Kubica dołączył do stawki DTM na sezon 2020
11.02.2020  AMuS: Orlen prowadzi intensywne rozmowy z BMW
Tagi:
Theissen M.
BMW

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
sneer, 14.07.2009 13:19[!]
Ale Ferrari nie poświęciło połowy poprzedniego sezonu, marnując szanse na tytuł, na korzyść obecnego.
ICEMANPK1, 14.07.2009 14:12 Komentarz poprawiony przez moderatora[!]
sneer-jakiej szansy na tytul???jaka szanse na tytul mialo BMW??czy Kubica w 2008 roku??nie wiem jak mozna wysowac takie wnioski,chyba Zientarski ci to wkercil podczas swoich wspanialych opowiesci w studio polsatu.Byli zdecydowanie 3 sila w stawce moze z pominieciem pierwszych 3 wyscigow gdzie byli mniej wiecej na poziomie Macka i Ferrki.Poznej dzieki niezawodnosci i bleda rywali i oczywiscie swojemu naprawde dobremu bolidowi punktowali regularnie,regularnie stawali na pudle,Kubica nie byl najszybszy ale dowozil cenne oczka co pozostawialo go w czolowce,az do mometu Canady gdzie szczesliwie wygral i objol prowadzenie w generalce.w dalszej fazie sezonu 2 czolowe zespoly ktore naprawde walczyly o tytul wypowiedzialy sobie wyscig zbrojen,ktory zakonczyl sie praktycznie remisem,a BMW nie bylo w stanie dotrzymac tepa rozwoju.Nikt z BMW nigdy nie powiedzial ze zaprzestali rozwoju w 08.To sa towje chore domysly ktorymi leczysz porazke Kubicy w domniemanej walce o tytul w 08.Kazdy rozsadny wiedzial ze bedzie dobre miejsce w generalce ale tylko fanatycy mowili o szansach na mistrzostwo,ktorych tak naprawde nie bylo.Jeszcze raz powtorze ze BMW to mlodziotki zespol i za duzo sie od niego wymaga,i nie mozna go stawiac na rowni z potegami F1,bynajmiej jeszcze nie,ale mam nadzieje ze sie to zmieni,bo chodz kibicuje komu innemu to zycze im i Robertowi jak najlepiej.Ale takie robienie na sile z Kubicy najlepszego kierowcy i zarazem mieszanie z blotem BMW jest naprawde smieszne.
rvs, 14.07.2009 18:14[!]
ICEMANPK1 włącz sobie słownik...
sebas, 15.07.2009 08:11[!]
ICEMANPK1 > 100% racji. Mnie też łzy lecą ze śmiechu, brzuch boli i jeszcze coś innego :) gdy słysze te głupoty, że Kubica miał szanse na tytuł w 2008. To że byli bardzo blisko szczytu w pewnym momencie było wynikiem błedów i pecha rywali (zwłaszcza Ferrari). Ale faktem jest że BMW popełniło chyba błąd odpuszczając sezon, tym bardziej że korzyści z tego marne. W tym sezonie powinni być w czołówce i bićwszystkich na głowę, a tu lipa.
Kamikadze2000, 16.07.2009 13:48[!]
Patrząc na klasyfikacje, najlepszym wyjściem byłoby pozostawienie tego rzęcha. No ale z drugiej strony zmiany w konstrukcjach bolidów nie są aż tak duże, więc rozwijanie obecnego może nawet pomóc. Jeśli w następnym sezonie nie stworzą mistrzowskiego bolidu, zawiodę się na nich.

A jeśli chodzi o sezon 2008, zgadzam się @ICENANPK1, Kubica był głównie outsaiderem zabierającym punkty czołówce, a nie faktycznym pretendentem do tytułu. Konstrukcja F1.08 od początku sezonu nie była tak dobra, jak F2008 i MP4-23. Była to wyraźna trzecia siła, a tylko świetna postawa Roberta pozwalała na trzymanie się najlepszych. W zeszłym roku mimo wszystko dla mnie najlepszym wozem był McLaren MP4-23 - majstersztyk w każdym calu. Nie dośc, że szybki w każdych warunkach, to jeszcze niezawodny (pomijam Kovala). Z kolei Ferrari F2008, owszem, był szybki, ale tylko w upalne dni. Tak to i Massa i Raikkonen nie mieli żadnych szans z Lewisem. Poza tym sama konstrukcja była niezwykle wadliwa. Albo to hamulce, albo też silnik (jakiś tam chory korbowód). Dodatkowo banda partaczy w boskie. Dobrze Ecclestone powiedział Markizowi, że cyrki to działy się w boksie "czerwonych". To właśnie przez to Massa nie zdobył tytułu. Tak więc uważam, że najlepszy był McLaren i to oni powinni zdobyc tytuł mistrzów konstruktorów.

W deszczu rzecz jasna szans nie mieli z Brytyjczykiem (dla niekumatych)...
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca