F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Alonso mierzy w podium dzięki poprawkom w R29

"Samochód prowadzi się lepiej i od teraz możemy być bliżej podium".
Michał Roszczyn, 14 lipca 2009, wyświetlenia: 2046<< | lista | T- | T+ | >>
Fernando Alonso wraz z szefem Renault F1 TeamFlavio Briatore zgodnie twierdzą, że poprawki wprowadzone do bolidu R29 podczas GP Niemiec pozwolą francuskiej ekipie walczyć o podia w pozostałych ośmiu wyścigach sezonu.

Choć Hiszpan w kwalifikacjach – w czasie których wystąpiły przelotne opady – po raz pierwszy wypadł słabiej od swojego zespołowego kolegi Nelsona Piqueta Jr, to jednak Grand Prix Niemiec ukończył na siódmej pozycji. Pod koniec wyścigu, Renault było najszybszym samochodem na torze; Alonso ustanowił sześć najlepszych czasów okrążenia w wyścigu na torze Nurburgring.

Dwukrotny mistrz świata twierdzi, że zmiany aerodynamiczne, zwłaszcza zmieniony podwójny dyfuzor, bardzo dobrze wpłynęły na osiągi bolidu R29. „Samochód prowadzi się lepiej i od teraz możemy być bliżej podium. To jest nasz cel” – powiedział Alonso w wywiadzie dla hiszpańskiego radia Cadena SER.

Nowe usprawnienia do samochodu stajni z Enstone – w Niemczech nie posiadał ich Piquet – dotyczą owiewek na koła, pokrywy silnika i przedniego skrzydła, co według Alonso dało zysk 0,4 sekundy na okrążeniu w stosunku do pakietu z Silverstone. „Dwa tygodnie temu nikt by nie pomyślał, że pod koniec wyścigu będziemy niepokoić kierowców Brawna, czy też wykręcimy najlepszy czas okrążenia” – powiedział Hiszpan, dodając, że Renault przy odrobinie szczęścia może powtórzyć wyczyn z zeszłego roku, wygrywając wyścigi, „ale to będzie trudne, ponieważ Red Bull Racing i Brawn są bardzo mocni”.

Flavio Briatore sądzi natomiast, że tempo R29 na torze Nurburgring polepszyło się o 0,7-0,8 sekundy na okrążeniu. „Moglibyśmy ukończyć wyścig na wyższej pozycji, gdyby nie deszcz w kwalifikacjach, ponieważ korki podczas wyścigu kosztowały nas dużo czasu, a także nasz start, z którym mamy problem i musimy go rozwiązać przed GP Węgier. Ale muszę powiedzieć, że jesteśmy zadowoleni; samochód był najszybszy podczas wyścigu, osiągając niezwykłe czasy”.

Briatore uważa, że zbytnie skupienie się nad systemem KERS w trakcie zimy i na początku sezonu kosztowało Renault znaczącą część pracy nad rozwojem samochodu. Francuski zespół zrezygnował z technologii odzyskiwania energii kinetycznej kilka wyścigów temu. „Straciliśmy nadzwyczaj dużo czasu, pracując nad system KERS. Teraz ciężko pracujemy nad zmianami w samochodzie i idziemy w dobrym kierunku”.

Źródło: F1-Live.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
30.04.2024  Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso
21.04.2024  Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu
20.04.2024  Alonso: Myślałem już o porzuceniu ostatniego kółka
20.04.2024  Alonso ukarany za kolizję z Sainzem podczas sprintu
18.04.2024  AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją
Tagi:
Renault
Briatore F.
Alonso F.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
kumien, 14.07.2009 14:18[!]
Oby nie zapomnieli o bolidzie na przyszły rok, bo będzie posucha jak w tym sezonie.
bicampeon, 14.07.2009 14:27[!]
Co prawda w przyszłym roku czekają nas kolejne zmiany w regulaminie technicznym, ale nie są one jednak zbyt rewolucyjne, zatem projektując przyszłoroczny bolid można w dużej mierze oprzeć się na tegorocznej maszynie.
W ostatni weekend byłem naprawdę mile zaskoczony formą Renault i mam nadzieję, że utrzymają progres i Alonso będzie rzeczywiście mógł walczyć o pozycje w okolicach podium, a może nawet o samo podium. Niech tylko popracują nad startami, bo ostatnio Ferdek stracił na dzień dobry trzy pozycje, które musiał odzyskiwać na pierwszych zakrętach.
temal, 14.07.2009 14:31[!]
nareszcie dobre wiadomości o reno już ich spisywałem na straty w tym sezonie...
rado123F1, 14.07.2009 14:33[!]
W ubiegłym roku było dość podobnie. Renault dogoniło stawkę i Alonso wygrał 2 wyścigi. Tyle, że w teraz już nic nie ugrają, a w przyszłym sezonie Alonso może powalczyć o więcej. Renault powinno się zastanowić nad wyborem dobrej drogi.
el_roberto, 14.07.2009 14:39[!]
Bicampeon dobrze gaga, bolidy będzie można "przenieść" prawie w całości do nowego sezonu, więc jest sens rozwijać samochód.
sAYo, 14.07.2009 15:05[!]
Rozwój obecnych bolidów ma uzasadnienie tylko w przypadku ekup RBR i BGP gdyż ich konstrukcje są naprawdę dobre i nie powinno się w tej materii wiele zmienić w przyszłym sezonie. Natomiast ci którzy budowali auta pod KERS i zwykły dyfuzor lepiej żeby zaczeli wszystko od nowa bo jak widać rozwój złego projektu nie powoduje znaczącego rozwoju samochodu.
Razor16, 14.07.2009 15:46[!]
Może z tej mąki da się jeszcze upiec jakiś chleb, czego niestety nie można powiedziec o BMW :)
fernandof1, 14.07.2009 16:10[!]
bicampeon prawde gada bo ten R29 moze być i jeździć w 2010 roku bo bedzie miał wszystko co potrzebuje
rafaello85, 15.07.2009 09:49[!]
Nie bardzo wierzę w ten duży postęp ekipy Renault. O podium będzie im bardzo trudno.
Kamikadze2000, 16.07.2009 19:34[!]
A ja z kolei oczekuje powtórki z historii. Mniej więcej w tym momencie ich tempo rozwoju nagle wzrosło. Również Piquet udzielał wywiadu, w którym również twierdził, że nie mają wielkich szans na poprawę bolidu, a później wiemy, jak było. Tak więc może być ciekawie. Ciekawe tylko, czy Nelson nadal będzie brał czynny udział w wyścigach, hmm... Racja @bicampeon! W kolejnym sezonie zmiany nie są tak duże, więc rozwijanie obecnego boldu (zaznaczam, że to samo robi BMW Sauber) może być bardzo pożyteczne!
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca