|
|
|
|
|
|
Alonso mierzy w podium dzięki poprawkom w R29 |
"Samochód prowadzi się lepiej i od teraz możemy być bliżej podium". |
|
•Michał Roszczyn, 14 lipca 2009, wyświetlenia: 2046 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Fernando Alonso wraz z szefem Renault F1 Team – Flavio Briatore zgodnie twierdzą, że poprawki wprowadzone do bolidu R29 podczas GP Niemiec pozwolą francuskiej ekipie walczyć o podia w pozostałych ośmiu wyścigach sezonu.
Choć Hiszpan w kwalifikacjach – w czasie których wystąpiły przelotne opady – po raz pierwszy wypadł słabiej od swojego zespołowego kolegi Nelsona Piqueta Jr, to jednak Grand Prix Niemiec ukończył na siódmej pozycji. Pod koniec wyścigu, Renault było najszybszym samochodem na torze; Alonso ustanowił sześć najlepszych czasów okrążenia w wyścigu na torze Nurburgring.
Dwukrotny mistrz świata twierdzi, że zmiany aerodynamiczne, zwłaszcza zmieniony podwójny dyfuzor, bardzo dobrze wpłynęły na osiągi bolidu R29. „Samochód prowadzi się lepiej i od teraz możemy być bliżej podium. To jest nasz cel” – powiedział Alonso w wywiadzie dla hiszpańskiego radia Cadena SER.
Nowe usprawnienia do samochodu stajni z Enstone – w Niemczech nie posiadał ich Piquet – dotyczą owiewek na koła, pokrywy silnika i przedniego skrzydła, co według Alonso dało zysk 0,4 sekundy na okrążeniu w stosunku do pakietu z Silverstone. „Dwa tygodnie temu nikt by nie pomyślał, że pod koniec wyścigu będziemy niepokoić kierowców Brawna, czy też wykręcimy najlepszy czas okrążenia” – powiedział Hiszpan, dodając, że Renault przy odrobinie szczęścia może powtórzyć wyczyn z zeszłego roku, wygrywając wyścigi, „ale to będzie trudne, ponieważ Red Bull Racing i Brawn są bardzo mocni”.
Flavio Briatore sądzi natomiast, że tempo R29 na torze Nurburgring polepszyło się o 0,7-0,8 sekundy na okrążeniu. „Moglibyśmy ukończyć wyścig na wyższej pozycji, gdyby nie deszcz w kwalifikacjach, ponieważ korki podczas wyścigu kosztowały nas dużo czasu, a także nasz start, z którym mamy problem i musimy go rozwiązać przed GP Węgier. Ale muszę powiedzieć, że jesteśmy zadowoleni; samochód był najszybszy podczas wyścigu, osiągając niezwykłe czasy”.
Briatore uważa, że zbytnie skupienie się nad systemem KERS w trakcie zimy i na początku sezonu kosztowało Renault znaczącą część pracy nad rozwojem samochodu. Francuski zespół zrezygnował z technologii odzyskiwania energii kinetycznej kilka wyścigów temu. „Straciliśmy nadzwyczaj dużo czasu, pracując nad system KERS. Teraz ciężko pracujemy nad zmianami w samochodzie i idziemy w dobrym kierunku”.
Źródło: F1-Live.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|