F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

03.05.2024

GP Miami: wyniki kwalifikacji do sprintu

Max Verstappen wygrywa kwalifikacje do sprintu w Miami

Verstappen najszybszy w treningu mimo problemów

Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami

Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa

Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi

Bottas zaskoczony zmianą inżyniera wyścigowego przed GP Miami

RacingNews365: Williams podjął rozmowy z Adrianem Newey'em

Russell entuzjastycznie nastawiony do rywalizacji z Verstappenem

Leclerc i Hamilton podekscytowani potencjalną współpracą z Newey'em

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Kondycja zmartwieniem Alguersuariego przed debiutem w F1

Hiszpan obawia się, że będzie miał trudności z przejechaniem całego dystansu w dobrej formie.
Patryk Pokwicki, 22 lipca 2009, wyświetlenia: 2663<< | lista | T- | T+ | >>
Najmłodszy kierowca w historii Formuły Jeden – Jaime Alguersuari wyjawił, że jego największe obawy przed debiutem w F1 dotyczą kondycji fizycznej. Jednakże jego nowy zespół – Toro Rosso twierdzi, że Hiszpan ma wszystko co niezbędne, aby startować w wyścigach królowej sportów motorowych.

„Najtrudniejszą sprawą będzie moja kondycja fizyczna” – powiedział nastoletni Jaime, który zastąpi podczas GP Węgier Sebastiena Bourdaisa. Być może Alguersuari jest młody i niedoświadczony, ale jazda jednoosobowymi samochodami nie jest mu obca. Jest on obecnym mistrzem brytyjskiej Formuły 3, a aktualnie startuje w World Series by Renault, czyli serii, z której bezpośrednio do F1 przechodzili tacy zawodnicy, jak Robert Kubica czy Sebastian Vettel.

W połowie czerwca Hiszpan ścigał się na torze w Budapeszcie, natomiast w ostatni weekend, kiedy kierowcy Formuły 1 nie ścigali się, Alguersuari wystartował na torze Le Mans. Jednakże w ten weekend wyścig na torze Hungaroring będzie liczył aż 70 okrążeń, czyli ponad dwa razy więcej niż w WSbR. „Wyścig będzie znacznie dłuższy niż te, w których startowałem do tej pory” – przyznaje Jaime. Hiszpan Marc Gene zgadza się z opinią swojego rodaka i twierdzi, że debiutant może w szczególności zmagać się z bólem mięśni szyi.

Poza kondycją Alguersuari nie ma specjalnych powodów do obaw i uważa, że jest już wystarczająco dojrzały by zrozumieć, iż pomimo braku pewności, czy Toro Rosso złoży mu ofertę na przyszły sezon, jest to dla niego najlepsza szansa na przygotowanie się do pełnej kampanii w sezonie 2010. „W wielu aspektach Formuła Jeden jest szczytowym osiągnięciem, ale to nadal samochód wyścigowy” – powiedział hiszpańskim mediom we wtorek. „Jest tutaj kierownica oraz dwa pedały, jak wszędzie. Wiem, że będzie mi trudno od razu być tak szybkim, jak pozostali, ale ja jestem spokojny i zespół nie wywiera na mnie presji”.

W związku z zakazem testowania w trakcie sezonu, szef Toro Rosso – Franz Tost uważa, że Alguersuari jest przykładem tego, jak teraz młodzi zawodnicy będą zaczynać karierę w Formule 1. Odrzucił również tezę, jakoby Hiszpan mógł stwarzać zagrożenie dla siebie oraz dla innych kierowców. „Jaime ma podobne doświadczenie w Formule Jeden jak Vettel w 2006 roku, kiedy pierwszy raz wziął udział w oficjalnych treningach za kierownicą BMW Sauber w Turcji” – powiedział dla Sport Bild.

„Natomiast Kimi Raikkonen miał mniejsze doświadczenie, kiedy Peter Sauber dał mu szansę w 2001 roku. Nie mam wątpliwości, że Jaime jest gotowy. Jest najbardziej ukształtowanym kierowcą ze wszystkich zawodników w programie juniorskim Red Bulla. Nie będziemy wywierać na niego presji, a on na pewno będzie coraz lepszy z wyścigu na wyścig dzięki zdobywanemu doświadczeniu” – dodał Tost.

Źródło: F1-Live.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
30.01.2021  Alonso wiąże duże nadzieje z przepisami na sezon 2022
26.03.2020  Alguersuari: Sainz zasłużył sobie na wyższą reputację
18.04.2015  Alguersuari: Red Bull zachowuje się nie w porządku wobec swoich kierowców
08.11.2013  Calado i Alguersuari walczą o posadę w DTM?
04.09.2013  Alguersuari wystartuje w kartingowych Mistrzostwach Świata
Tagi:
Toro Rosso
Tost F.
Alguersuari J.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
SoBcZaK, 22.07.2009 15:48[!]
Co z tego, że wyścig liczy 70 kółek jak można go skończyc juz na pierwszym :P Głowa do góry może nawet ci nie pozwolą sie zmęczyć XD
TheStig, 22.07.2009 16:23[!]
"jest tutaj kierownica oraz dwa pedaly jak wszedzie" ROTFL. Czy On nie umie liczyc do trzech? ;)
Master, 22.07.2009 16:32[!]
W F1 sprzęgło jest w kierownicy a nie obok pedała hamulcu i gazu :D
Slawregas, 22.07.2009 16:37[!]
"jest tu kierownica ,dwa pedały jak wszędzie" w domyśle w singleseaterach
Daszek, 22.07.2009 16:46[!]
Sprzęgło w kierownicy? Są sprzęgła w sekwencyjnych skrzyniach obsługiwanych na kierownicy?
lukaszlew77, 22.07.2009 16:57[!]
W normalnych drogowych samochodach sprzęgła są automatyczne(bo sprzęgło musi być...), ale w F1 są manetki przy kierownicy używane jedynie do ruszania, potem już działa automatycznie.
Master, 22.07.2009 17:05[!]
Daszek, są tylko po to, aby móc ruszyć z miejsca i po to, żeby po spinie nie wyłączyć silnika.
renegade, 22.07.2009 17:31[!]
@SoBcZaK Dobre, dobre... zawsze mozna skonczyc, gdy sie zmeczy.
Dżejson, 22.07.2009 17:46[!]
@lukaszlew77 - "W normalnych drogowych samochodach sprzęgła są automatyczne" -Ty wiesz co to w ogóle jest automatyczne sprzęgło ? Automat to jest "F7" w rFactorze, jak masz automat nie musisz nawet mieć dźwigni zmiany biegów bo wszystko robi komputer czy coś tam innego za to odpowiedzialne. Jeśli masz prawo jazdy TYLKO na samochód z automatem, nie możesz jeździć autem z inną skrzynią biegów.

@Daszek - co to w ogóle za pytanie, w każdej skrzyni biegów opartej na zębatkach musi być sprzęgło, bo to ono odpowiada za zmianę biegu właśnie. I kolejna ważna sprawa - sprzęgło to nie jest PEDAŁ (ani homoseksualista :P), tylko mechanizm W skrzyni biegów. Polecam poczytać na wikipedii, akurat o skrzyniach biegów (wszystkich rodzajów) jest tam dość dużo.

@renegade - jemu chyba chodziło bardziej o przyczyny losowe, typu Nakajima :P
rmn, 22.07.2009 18:32[!]
Dzejson Merytoryczna wypowiedź: "Automat to jest "F7" w rFactorze"....

Skrzynie stosowane w F1 nie mają za wiele wspólnego z tymi z samochodów ale koncepcyjnie są to skrzynie mechaniczne i występuje tam sprzęgło ( a nawet dwa ). Praca całego układu przeniesienia napędu sterowana jest przez komputer, czyli są to tzw. zrobotyzowane skrzynie manualne. ( komputer osbługuje sprzęgło, międzygaz, itd..) Sam moment zmiany przełożenia jest wybierany przez kierowcę.

Sprzęgło do startu jest sterowane przez kierowcę chyba z uwagi na przepisy, które zabraniają stosowania systemów wspomagających start.

Manetki w autach drogowych są stosowane zarówno w skrzyniach zrobotyzowanych jak i również dla tradycyjnych skrzyń automatycznych.
rafaello85, 23.07.2009 10:36[!]
Bardzo ciekawi mnie kondycja tego chłopaka. Vettel przed dwoma laty wytrzymał trudy wyścigu o GP USA. Myślę, że Alguersuari też powinien sobie dać radę.
oligator, 23.07.2009 10:45[!]
Niech dojedzie do konca bez kraksy przy jego dublowaniu czy innej wpadki to bedzie sukces...
Aquos, 23.07.2009 11:23[!]
Nie przesadzajmy - wyścig F1 to rzeczywiście ogromny wysiłek, ale kierowcy niższych serii, także mają solidne przygotowanie. Ilu pamiętacie debiutantów, którzy nie wytrzymali kondycyjnie pierwszego wyścigu?
Winner, 23.07.2009 11:49[!]
Ja nikogo ostatni debiutanci od sezonu 2007 którzy nie dojechali do mety to tylko Winkelhock który po 13.okrążeniach odpadł z powodu awarii hydrauliki i Piquet 30.okrążeń w Melbourne 2008 poprostu wjechał w żwir i postanowił tak zakończyc debiutancki wyścig
Kamikadze2000, 23.07.2009 23:29[!]
Oczywiście kondycja tak młodego zawodnika zawsze jest zagadką, no ale trzeba wierzyć, że poradzi sobie. Nie on pierwszy i nie ostatni trafia do F1 w taki sposób. Porównanie do Kimiego jest dobre, do Vettela jednak trochę mniej, gdyż Niemiec miał spore doświadczenie z bolidem (na pewno większe, niż Hiszpan), no ale warunki wyścigowe to zupełnie coś innego. Liczę na to, że będzie kolejnym trafnym wyborem Red Bulla!!!
renegade, 24.07.2009 00:23[!]
To specyficzny, krety tor. Dlugi wyscig, a moze byc bardzo goraco. On mi na osilka nie wyglada, a pojedzie, praktycznie z marszu w aucie o mocy dwa razy wiekszej. Moze byc ciezko.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca