Co z tego, że wyścig liczy 70 kółek jak można go skończyc juz na pierwszym :P Głowa do góry może nawet ci nie pozwolą sie zmęczyć XD
"jest tutaj kierownica oraz dwa pedaly jak wszedzie" ROTFL. Czy On nie umie liczyc do trzech? ;)
W F1 sprzęgło jest w kierownicy a nie obok pedała hamulcu i gazu :D
"jest tu kierownica ,dwa pedały jak wszędzie" w domyśle w singleseaterach
Sprzęgło w kierownicy? Są sprzęgła w sekwencyjnych skrzyniach obsługiwanych na kierownicy?
W normalnych drogowych samochodach sprzęgła są automatyczne(bo sprzęgło musi być...), ale w F1 są manetki przy kierownicy używane jedynie do ruszania, potem już działa automatycznie.
Daszek, są tylko po to, aby móc ruszyć z miejsca i po to, żeby po spinie nie wyłączyć silnika.
@SoBcZaK Dobre, dobre... zawsze mozna skonczyc, gdy sie zmeczy.
@lukaszlew77 - "W normalnych drogowych samochodach sprzęgła są automatyczne" -Ty wiesz co to w ogóle jest automatyczne sprzęgło ? Automat to jest "F7" w rFactorze, jak masz automat nie musisz nawet mieć dźwigni zmiany biegów bo wszystko robi komputer czy coś tam innego za to odpowiedzialne. Jeśli masz prawo jazdy TYLKO na samochód z automatem, nie możesz jeździć autem z inną skrzynią biegów.
@Daszek - co to w ogóle za pytanie, w każdej skrzyni biegów opartej na zębatkach musi być sprzęgło, bo to ono odpowiada za zmianę biegu właśnie. I kolejna ważna sprawa - sprzęgło to nie jest PEDAŁ (ani homoseksualista :P), tylko mechanizm W skrzyni biegów. Polecam poczytać na wikipedii, akurat o skrzyniach biegów (wszystkich rodzajów) jest tam dość dużo.
@renegade - jemu chyba chodziło bardziej o przyczyny losowe, typu Nakajima :P
rmn, 22.07.2009 18:32 | | |
Dzejson Merytoryczna wypowiedź: "Automat to jest "F7" w rFactorze"....
Skrzynie stosowane w F1 nie mają za wiele wspólnego z tymi z samochodów ale koncepcyjnie są to skrzynie mechaniczne i występuje tam sprzęgło ( a nawet dwa ). Praca całego układu przeniesienia napędu sterowana jest przez komputer, czyli są to tzw. zrobotyzowane skrzynie manualne. ( komputer osbługuje sprzęgło, międzygaz, itd..) Sam moment zmiany przełożenia jest wybierany przez kierowcę.
Sprzęgło do startu jest sterowane przez kierowcę chyba z uwagi na przepisy, które zabraniają stosowania systemów wspomagających start.
Manetki w autach drogowych są stosowane zarówno w skrzyniach zrobotyzowanych jak i również dla tradycyjnych skrzyń automatycznych.
Bardzo ciekawi mnie kondycja tego chłopaka. Vettel przed dwoma laty wytrzymał trudy wyścigu o GP USA. Myślę, że Alguersuari też powinien sobie dać radę.
Niech dojedzie do konca bez kraksy przy jego dublowaniu czy innej wpadki to bedzie sukces...
Nie przesadzajmy - wyścig F1 to rzeczywiście ogromny wysiłek, ale kierowcy niższych serii, także mają solidne przygotowanie. Ilu pamiętacie debiutantów, którzy nie wytrzymali kondycyjnie pierwszego wyścigu?
Ja nikogo ostatni debiutanci od sezonu 2007 którzy nie dojechali do mety to tylko Winkelhock który po 13.okrążeniach odpadł z powodu awarii hydrauliki i Piquet 30.okrążeń w Melbourne 2008 poprostu wjechał w żwir i postanowił tak zakończyc debiutancki wyścig
Oczywiście kondycja tak młodego zawodnika zawsze jest zagadką, no ale trzeba wierzyć, że poradzi sobie. Nie on pierwszy i nie ostatni trafia do F1 w taki sposób. Porównanie do Kimiego jest dobre, do Vettela jednak trochę mniej, gdyż Niemiec miał spore doświadczenie z bolidem (na pewno większe, niż Hiszpan), no ale warunki wyścigowe to zupełnie coś innego. Liczę na to, że będzie kolejnym trafnym wyborem Red Bulla!!!
To specyficzny, krety tor. Dlugi wyscig, a moze byc bardzo goraco. On mi na osilka nie wyglada, a pojedzie, praktycznie z marszu w aucie o mocy dwa razy wiekszej. Moze byc ciezko.
|