F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

03.05.2024

Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami

Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa

Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi

Bottas zaskoczony zmianą inżyniera wyścigowego przed GP Miami

RacingNews365: Williams podjął rozmowy z Adrianem Newey'em

Russell entuzjastycznie nastawiony do rywalizacji z Verstappenem

Leclerc i Hamilton podekscytowani potencjalną współpracą z Newey'em

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Lauda: Motosport zawsze będzie niebezpieczny

"Zawsze może zdarzyć się taki wypadek, także w Formule Jeden".
Marek Roczniak, 22 lipca 2009, wyświetlenia: 2345<< | lista | T- | T+ | >>
Niki Lauda, który sam w przeszłości otarł się o śmierć w wyniku swojego słynnego wypadku w Formule 1 na starym torze Nurburgring stwierdził, że śmierć Henry'ego Surteesa za kierownicą bolidu F2 powinna wszystkim przypominać, że wyścigi bolidów z otwartym kokpitem są, były i zawsze będą niebezpieczne.

„Zawsze może zdarzyć się taki wypadek, także w Formule Jeden” – przyznał trzykrotny mistrz świata w rozmowie z gazetą Sport Bild, dementując tym samym sugestie niektórych obserwatorów, że do śmierci Surteesa w ostatnią niedzielę miała przyczynić się niskobudżetowość Formuły 2.

Obecny bolid F2 został zaprojektowany przez zespół Williams i spełnia wszystkie standardy bezpieczeństwa F1 z 2005 roku, a w kilka aspektach, jak choćby ochrona głowy w kokpicie, także obecne standardy. Koła bolidu F2 podobnie jak w F1 także są wyposażone w linki zmniejszające ryzyko oderwania się ich od podwozia w trakcie wypadków, ale jak podkreślają eksperci, linki nigdy nie będą w stanie całkowicie wyeliminować takiego ryzyka.

„Poziom bezpieczeństwa w Formule Jeden jest obecnie bardzo wysoki, nie ma co do tego żadnych wątpliwości, ale nie powinniśmy być tym zaślepieni” – dodaje Lauda. „Jako były kierowca wyścigowy i ojciec kierowcy wyścigowego zdaję sobie doskonale sprawę z tego, że motosport jest niebezpieczny”. Można być jednak pewnym, że organizatorzy F2, FIA i zespół Williams dołożą wszelkich starań, aby dokładnie zbadać okoliczności wypadku Henry'ego Surteesa i jeśli znajdą sposób na zmniejszenie ryzyka powtórki takich tragedii, to skorzysta na tym cały motosport, nie tylko F1.

Źródło: F1-Live.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
16.09.2023  Wolff: Komentarz na temat rekordów na Wikipedii nie był najmądrzejszy
17.11.2022  Vettel: Rozmawiałem z Laudą o przejściu do Mercedesa
10.02.2021  Wolff: Lauda za wszelką cenę przedłużyłby umowę z Hamiltonem
20.05.2020  Sześć tygodni piekła - historia wypadku Laudy na Nurburgringu
17.12.2019  Wolff: Rola szefa sprawia mniejszą przyjemność bez Laudy
Tagi:
F2
Lauda N.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Iwan, 22.07.2009 19:39[!]
Co to za linki zabezpieczające skoro prawie w każdym wypadku i tak koło odlatuje od bolidu....
Safian, 22.07.2009 19:42[!]
Koła bolidu F2 podobnie jak w F1 także są wyposażone w linki zmniejszające ryzyko oderwania się ich od podwozia w trakcie wypadków

bez tego z pewnoscia byloby wiecej latajacych kol :]
impr, 22.07.2009 19:59[!]
Te linki, z tego co zdążyłem zaobserwować, są wyjątkowo skuteczne w takich wypadkach, kiedy przy "przytuleniu się" bolidu do bandy odpada przednie koło - wtedy rzeczywiście trzymają się na linkach i nie lecą prosto na głowę kierowcy.
rafaello85, 23.07.2009 10:16[!]
Nie można mówić o całkowitym bezpieczeństwie, gdy ktoś pędzi 300 km/h. Motosport obecnie jest bardziej bezpieczny niż przed laty, ale ryzyko odniesienia obrażeń ZAWSZE istnieje.
Aquos, 23.07.2009 11:30[!]
Iwan -> przeanalizuje wypadki, a przekonasz się, że dzięki linkom przy większości nie dochodzi do całkowitego oderwania koła.
buran, 23.07.2009 21:22[!]
tylko w F2 tylne koła odpadają z dużą łatwością (w przeciwieństwie do przednich)
Kamikadze2000, 23.07.2009 23:50[!]
Niki ma rację. Motorsport zawsze będzie niebezpieczny i będzie nosił wszelkie ryzyko - niestety... Henry znalazł się po prostu w nieodpowiednim miejscu, w nieodpowiednim czasie - i zapłacił za to własnym życiem. Co do bolidów F2 oraz innych juniorskich serii - nie można porównywać je z tymi z F1. Ogólnie są bezpieczne, tylko że nie tak bardzo, jak te z najwyższej półki m.in. nie posiadając tak dobrych linek itp. I nie można tu winić Williamsa, gdyż mają to być niskobudżetowe wozy. Miejmy więc nadzieje, że był to tylko jeden jedyny przypadek na wiele lat, że kierowca wyścigowy zginął w wyniku wypadku.

Henry - spoczywaj w pokoju... [*].
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca