F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Domenicali: Zmiany w aerodynamice nie zdały egzaminu

Szef Ferrari uważa, że F1 musi w przyszłości ostrożniej podejmować decyzje o zmianach.
Marek Roczniak, 10 sierpnia 2009, wyświetlenia: 6458<< | lista | T- | T+ | >>
Szef zespołu Ferrari – Stefano Domenicali twierdzi, że Formuła 1 musi w przyszłości ostrożniej podejmować decyzje o zmianie przepisów dotyczących konstrukcji bolidów po tym, jak tegoroczne zmiany mające na celu poprawę wyprzedzania nie zdały egzaminu.

Zmiany na sezon 2009 obejmowały między innymi mocno zmodyfikowaną aerodynamikę bolidów F1, co miało umożliwić bliższą jazdę za innym samochodem w czasie pokonywania zakrętu i tym samym ułatwić przeprowadzenie manewru wyprzedzania na kolejnej prostej.

Jednym z pozytywnych aspektów tych zmian było przemieszanie stawki względem ostatnich lat, co spowodowało pojawienie się nowych zwycięzców. Jednakże sama walka na torze nie uległa specjalnej poprawie i wyprzedanie jak było trudne, tak jest i nadal. Domenicali uważa, że trzeba wyciągnąć z tego lekcje na przyszłość. „Myślę, że przepisy na sezon 2009 zostały zmienione w celu poprawy wyprzedzania, takie było podstawowe założenie” – powiedział Włoch w wywiadzie wideo zamieszczonym na stronie Shell.com/Ferrari.

„Muszę powiedzieć, że jeśli popatrzymy na wyścigi, to cel ten nie został jak dotychczas zrealizowany. To oznacza, że kiedy następuje zmiana przepisów, to zanim cokolwiek zrobimy powinniśmy się najpierw upewnić, iż to co chcemy osiągnąć zostanie w istocie zrealizowane. Cel, jaki został tym razem osiągnięty jest taki, że mieliśmy inaczej ułożoną stawkę, inne samochody były bardziej konkurencyjne, ale to z pewnością jedyna rzecz, jaką można powiedzieć o nowych przepisach”.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
23.04.2024  Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP
08.04.2024  GP Korei Południowej powróci do kalendarza?
04.03.2024  Domenicali sugeruje rotację niektórych europejskich wyścigów
08.02.2024  Silverstone z nowym kontraktem
02.02.2024  Suzuka z nowym kontraktem na organizację GP Japonii
Tagi:
Przepisy
Domenicali S.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
ice, 11.08.2009 02:53[!]
Stefano Ameryki nie odkrył... moim zdaniem te zmiany tylko progorszyły rywalizacje, bo kierowcy musza jezdzic ostrozniej przez te spychacze z przodu.
rafaello85, 11.08.2009 10:29[!]
Zgadzam się ze Stefanem. Były: lata pracy, olbrzymie pieniądze, szumne zapowiedzi i co? I NIC! Bezpośredniej walki jak nie było, tak nie ma:( Wprowadzono szeroko zakrojone zmiany w aerodnyamice bolidów, które miały znacznie zmniejszyć docisk aerodynamiczny, poprawiając przy tym możliwość wyprzedzenia rywala. Nad zmianami pracowali spece z poszczególnych zespołów. Kierowcy w dalszym ciągu skarżą się na to, że nie są w stanie utrzymać się w zakręcie za poprzedzającym ich bolidem. Jedyny widoczny efekt jest taki, że z pięknych bolidów zrobiono kosiarki do trawy:|
Kamikadze2000, 11.08.2009 15:02[!]
Ja również zgadzam się ze Stefciem, który chyba dość późno wyraził taką opinię. Następnym razem lepiej trochę przemyśleć kilka decyzji, gdyż one zamiast coś poprawić, czasem nawet psują widowisko. Dla mnie największym rozczarowaniem jest nie tyle KERS (które np. na Węgrzech zdał egzamin na piątkę!), co ruchome skrzydła. Po prostu niewypał!!!
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca