F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2004
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Trzeci dzień testów na torach Paul Ricard, Fiorano, Mugello i Silverstone

Marek Roczniak, 13 maja 2004, wyświetlenia: 771<< | lista | T- | T+ | >>
P.Kierowca Konstruktor Op. Czas okr. Strata Okr. 
Czasy uzyskane na torze Paul Ricard
1.Takuma Sato B.A.R Honda 1:10,830   107 
2.Kimi Raikkonen McLaren Mercedes 1:11,130 +0,300 39 
3.Franck Montagny Renault 1:11,437 +0,607 93 
4.David Coulthard McLaren Mercedes 1:11,446 +0,616 64 
5.Juan Pablo Montoya Williams BMW 1:11,632 +0,802 63 
6.Cristiano da Matta Toyota 1:11,843 +1,013 74 
7.Marc Gene Williams BMW 1:12,628 +1,798 89 
8.Olivier Panis Toyota 1:13,391 +2,561 52 
9.Giorgio Pantano Jordan Ford 1:13,500 +2,670 75 
Czasy uzyskane na torze Fiorano
1.Michael Schumacher Ferrari 0:56,342   108 
Czasy uzyskane na torze Mugello
1.Rubens Barrichello Ferrari 1:19,737   76 
Czasy uzyskane na torze Silverstone
1.Giancarlo Fisichella Sauber Petronas 1:18,382   108 
Zespół B.A.R zdominował także trzeci dzień testów na torze Paul Ricard. Tym razem za kierownicą wyposażonego w nową wersję silnika Hondy bolidu 006 zasiadł drugi główny kierowca stajni z Brackley – Takuma Sato. Japończyk był bardzo zadowolony z osiągów nowej jednostki napędowej, która ma być użyta podczas wyścigu o Grand Prix Kanady i na potwierdzenie uzyskał zdecydowanie najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia. „Silnik był bardzo, bardzo dobry. Pod koniec porannej sesji mieliśmy okazję pojechać z pełnym gazem i było naprawdę dobrze. Sprawdzaliśmy także inne rzeczy w celu poprawy osiągów auta”, powiedział Sato w wywiadzie udzielonym serwisowi Autosport. Japończyk był dzisiaj także najbardziej aktywnym kierowcą i jako jedyny przekroczył 100 okrążeń. Okrążeń tych byłoby jednak znacznie więcej, gdyby nie intensywne opady deszczu, które zakłóciły przebieg popołudniowej sesji.

Po wczorajszej ceremonii otwarcia Centrum Techniki główni kierowcy zespołu McLaren – Kimi Raikkonen oraz David Coulthard odłożyli swoje garnitury do szafy i przywdziali w czwartek bardziej znajome nam szaty, po czym zasiedli do bolidów MP4-19. Fin ze stratą 0.3 sekundy do Sato uplasował się na drugiej pozycji, chociaż przejechał najmniej okrążeń ze wszystkich uczestników dzisiejszych testów. Tymczasem Coulthard wolniejszy był o kolejne 0.3 sekundy i uzyskał czwarty czas dnia. Pomiędzy reprezentantami stajni z Woking znalazł się kierowca testowy Renault – Franck Montagny. Francuz poranną sesję poświęcił na doskonalenie ustawień bolidu R24, uzyskując na tym polu znaczące postępy, a po przerwie spowodowanej gwałtownymi opadami deszczu skupił się na testowaniu elektroniki. Program dzisiejszych testów francuskiej stajni obejmował także testy opon Michelin.

Podczas trzeciego dnia testów w Le Castellet zespół Williams reprezentowali Juan Pablo Montoya i kierowca testowy Marc Gene. Stajnia z Grove w czwartek skupiła się głównie na przygotowaniach do wyścigu o Grand Prix Monako, wykorzystując wymagającą dużej siły dociskowej konfigurację 1D (4.157 km) toru Paul Ricard. Program testów obejmował pracę nad aerodynamicznymi i mechanicznymi aspektami bolidów FW26, a także testy opon Michelin. Montoya, który zastąpił dzisiaj Antonio Pizzonię, uplasował się na piątej pozycji i jako ostatni zmieścił się poniżej jednej sekundy straty do Sato. Z kolei strata Gene do kierowcy z zespołu B.A.R wyniosła już grubo ponad półtorej sekundy, co dało Hiszpanowi siódme miejsce. Jutro Pizzonia zastąpi swojego kolegę po fachu i wraz z Montoyą zakończy testy przeprowadzane w tym tygodniu na południu Francji.

Toyota podobnie jak i zespół McLaren reprezentowana była dzisiaj przez swoich głównych kierowców – Cristiano da Mattę i Oliviera Panisa. Kierowcy ci uplasowali się odpowiednio na szóstej i ósmej pozycji, przy czym strata Panisa do najszybszego kierowcy wyniosła już ponad dwie i pół sekundy. Zbliżony czas uzyskał także ostatni uczestnik czwartkowych testów na torze Paul Ricard – Giorgio Pantano. Włoch zastąpił dzisiaj swojego partnera z zespołu Jordan – Nicka Heidfelda, który po wczorajszym wypadku nie otrzymał zgody od lokalnych lekarzy na powrót za kierownicę bolidu EJ14. Niemiec czuje się jednak dobrze i najprawdopodobniej udał się do Marsylii, gdzie po przeprowadzeniu bardziej szczegółowych badań powinien otrzymać zgodę na udział w ostatnim dniu testów. Jeśli tak się nie stanie, to zastąpi go jutro kierowca testowy irlandzkiej stajni – Timo Glock. Tymczasem Pantano skupił się dzisiaj na dostosowaniu ustawień bolidu EJ14 do wymogów wersji 1C francuskiego toru, odpowiadającej charakterystyką ulicznemu torowi w Monte Carlo.

Pogoda we Włoszech uległa dzisiaj tylko nieznacznej poprawie i zarówno nad torem Fiorano, jak i Mugello od czasu do czasu padał deszcz. Podczas trzeciego dnia testów obecny na torze Fiorano Michael Schumacher przejechał ponad 100 okrążeń, kontynuując przygotowania do wyścigu o Grand Prix Monako, na które złożyły się testy opon Bridgestone i nowych komponentów do bolidu F2004. Tymczasem na torze Mugello pojawił się dzisiaj drugi główny kierowca Ferrari – Rubens Barrichello. Brazylijczyk zastąpił testera włoskiej stajni, ale tylko na jeden dzień, gdyż jutro Luca Badoer powróci za kierownicę tegoroczne bolidu. Program testów obejmował tym razem pracę nad ustawieniami auta, a także dalsze testy opon.

Zespół Sauber zaliczył dzisiaj trzeci i zarazem ostatni dzień testów na torze Silverstone. W przeciwieństwie do Francji i Włoch pogoda w Wielkiej Brytanii była w tym tygodniu nieco bardziej korzystna, umożliwiając szwajcarskiej stajni wykonanie wszystkich zaplanowanych zadań. Giancarlo Fisichella podczas ostatniego dnia testów zastąpił Felipe Massę i sprawdzał między innymi nowe przednie skrzydło do bolidu C23, a także kontynuował zapoczątkowane przez Brazylijczyka testy opon Bridgestone. Kolejne testy zespół Sauber będzie przeprowadzał w dniach 1-4 czerwca na włoskim torze Monza.

Źródło: BMW.WilliamsF1.com, Ferrari.com, F1Jordan.com, RenaultF1.com, Sauber-Petronas.com, Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
23.02.2024  Charles Leclerc kończy zimowe testy na czele tabeli
23.02.2024  Sainz najszybszy w porannej sesji ostatniego dnia testów
23.02.2024  Harmonogram zespołów na testy w Bahrajnie
22.02.2024  Sainz na czele tabeli drugiego dnia testów na torze Sakhir
22.02.2024  Poranna sesja drugiego dnia testów przerwana
Tagi:
Testy
Fiorano
Mugello
Paul Ricard
Silverstone

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca