F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Red Bull pewny mocnych osiągów w 2010 roku

Christian Horner: "Mamy tajną broń - nazywa się ona Adrian Newey".
Piotr Bogucki, 2 listopada 2009, wyświetlenia: 2639<< | lista | T- | T+ | >>
Red Bull Racing ostrzegł swoich rywali, że będzie jeszcze silniejszy w 2010 roku po tym, jak austriacki zespół zakończył sezon hat-trickiem zwycięstw. Sebastian Vettel zakończył swoją walkę w mistrzostwach w dominujący sposób, wygrywając w Abu Zabi – po wcześniejszych miażdżących zwycięstwach zespołu w Japonii i Brazylii.

Chociaż poprzedni mistrzowie, tacy jak Ferrari i McLaren, są pewni, że mogą powrócić w przyszłym sezonie na początek stawki, to jednak Red Bull Racing uważa, że nie tylko może powtórzyć swoje osiągnięcia z sezonu 2009, ale jeszcze je poprawić. Austriacki zespół sądzi, że jego tegoroczne mistrzostwa zostały zniszczone przez brak podwójnego dyfuzora w początkowej fazie mistrzostw – co kosztowało ich punkty w pierwszych wyścigach na rzecz rywali z zespołu Brawn GP.

„Jeśli spojrzeć wstecz na nasz sezon, to tytuły straciliśmy w pierwszej ćwiartce” – powiedział magazynowi AUTOSPORT szef zespołu Red Bulla – Christian Horner. „Sądzę, że w rzeczywistości duże znaczenie miał podwójny dyfuzor. Brawn GP zbierał plony, kiedy świeciło słońce, ale też miało świetną niezawodność i konsekwencję, a my mieliśmy w pierwszej części mistrzostw zbyt dużą stratę. Sądzę, że po Stambule wyprzedziliśmy w punktach każdy zespół”.

„Tak jak mówię, strata powstała w pierwszych wyścigach. Rozwijaliśmy samochód przez cały sezon i każdy członek zespołu w Milton Keynes może być bardzo dumny z tego, co osiągnęliśmy w tym roku. Nauczyliśmy się mnóstwo rzeczy z tych mistrzostw i to wzmocni nas jako grupę. Mamy tajną broń – nazywa się ona Adrian Newey. Stworzył w tym roku wspaniały samochód. Nie rozpoczęliśmy pracy z tegorocznym samochodem wcześnie i jest sporo lekcji, jakie można wyciągnąć przy budowie następnego bolidu”.

Horner stwierdził, że ważnym czynnikiem w parciu zespołu naprzód będzie bardzo mocny koniec sezonu. „Według mnie wygrana w ostatnim wyścigu, jeśli nie wygrywasz mistrzostw, to najważniejszy wyścig” – powiedział. „To ustawia całą twoją zimę, a mamy przed sobą bardzo ważną zimę. Mieliśmy jednak do tej pory wspaniałe wsparcie ze strony Red Bulla, Pana [Dietricha] Mateschitza. Mieliśmy świetne wsparcie od naszego dostawcy silników Renault – w Abu Zabi to była ich 121 wygrana. Z perspektywy wszystkich naszych partnerów to był znakomity rok, ale 2010 zaczyna się w poniedziałek”.

Jednym z pierwszych głównych zadań Red Bull Racing będzie sfinalizowanie w najbliższych dniach umowy na dostawę silników na następny rok. Z ostatnich plotek wynika, że austriacka stajnia zamierza pozostać ze swoim dotychczasowym dostawcą – Renault, jednak Horner twierdzi, że decyzja jeszcze nie zapadła: „Naprawdę musimy się zdecydować, co jestem pewien nastąpi szybko” – stwierdził. „Musimy zacząć optymalizować samochód wokół konkretnej jednostki napędowej, z pewnością jednak nie będziemy ignorować sukcesu, jaki osiągnęliśmy z Renault”.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.05.2024  The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu
01.05.2024  Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a
30.04.2024  Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu
26.04.2024  Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku
25.04.2024  Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla
Tagi:
Red Bull
Horner C.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
im9ulse, 02.11.2009 13:55[!]
BMW też straszyło...
cichy, 02.11.2009 13:58[!]
im9ulse przypomnij sobie co mówili rok temu? A teraz popatrz na ten sezon.. oj, nie długo nacieszy się mistrzostwem bękartów ;)
deeze, 02.11.2009 14:12[!]
im9ulse - no nie wiem. Problem w tym, że teraz mamy niemal 100% kontynuacji - jedyną rzeczą, która się zmienia, jest zbiornik paliwa. Sądzę, że Ferrari i McLaren przynajmniej jeszcze rok będą musiały się bać RBR, jeśli nie dłużej.
Lukas, 02.11.2009 14:17[!]
deeze - zabawię się w aptekarza i dodam jeszcze węższe przednie opony ale ogólnie masz rację, zmiany będą niewielkie
ir3n3usz, 02.11.2009 14:27[!]
To się tylko tak mówi, że zmiany będą niewielkie. Oni muszą zaprojektować i zbudować samochody od zera. Większy zbiornik wydłuży bolidy, węższe opony wpłyną na balans. To są gigantyczne zmiany, jedne z najważniejszych elementów bolidu zmieniają się. To nie jest taka prosta sprawa jak może się wydawać.
deeze, 02.11.2009 14:27[!]
Ah, fakt Lukas, to znowuż nie jest taka mała zmiana ja by nie patrzeć. Co nie zmienia faktu - RBR powinni się bać.
Huckleberry, 02.11.2009 16:24[!]
dokładnie tak jak pisze ir3n3usz - filozofia bolidu musi się kompletnie zmienić ze względu na wyważenie, bolidy się mocno wydłużą. Taka zmiana może by mało zmieniła w przypadku audi A3 ale nie w przypadku F1. Do tego dojdzie spalanie - różne dla różnych silników. W przypadku tankowania jednego lub dwóch w czasie wyścigu masa paliwa zmieniała się w zakresie 1/2 lub 1/3 tego co będzie w przyszłym roku. Trzeba więc będzie przewidzieć zmianę środka ciężkości w czasie trwania wyścigu na dodatek uwzględniając zmiany opon i ich zużycie.
Igor, 02.11.2009 16:26[!]
ir3n3usz a czy nie na gigantycznych zmianach zyskały w tym roku właśnie takie zespoły jak Red Bull Racing?
Lukas, 02.11.2009 16:29[!]
W sumie każdy straszy a w obecnej sytuacji mała poprawa gwarantowała spory awans... Także nie zdziwią mnie ponowne dość mocne przetasowania w przyszłym sezonie :)
YAHoO, 02.11.2009 17:38[!]
Co by nie mówić ale nawet bez dyfuzorów Red Bull był piekielnie mocny.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca