F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Alonso za kierownicą Ferrari dopiero w lutym

"To nie daje mi wielkich szans na jakikolwiek wkład przed lutym 2010 roku".
Michał Roszczyn & Maraz, 2 listopada 2009, wyświetlenia: 5276<< | lista | T- | T+ | >>
Fernando Alonso poinformował na oficjalnej stronie internetowej Formuły 1, że nie zasiądzie w kokpicie Ferrari aż do lutego przyszłego roku, co jest spowodowane restrykcyjnymi przepisami dotyczącymi testów.

Wraz z zakończeniem sezonu Hiszpan przeniesie się z Renault do Ferrari, gdzie partnerował mu będzie Felipe Massa. Zapytany przez formula1.com o to, jak duży będzie mieć wpływ na przyszłoroczny model Ferrari, Alonso odpowiedział: „Nieduży, ponieważ jesteśmy tylko kierowcami, a nie inżynierami”.

„To nie daje mi wielkich szans na jakikolwiek wkład przed lutym 2010 roku, kiedy po raz pierwszy poprowadzę samochód Ferrari. Do tego czasu postaram się zrozumieć, jak funkcjonuje zespół i przygotować jak najlepiej do zimowych testów” – dodał dwukrotny mistrz świata.

Warto dodać, że w ramach cięć kosztów, zespoły F1 podczas zimowych testów na początku przyszłego roku zamierzają korzystać z usług jednej firmy cateringowej, aby nie wozić ze sobą indywidualnie kucharzy i jedzenia. Harmonogram lutowych testów przedstawia się następująco: 1-3, 10-13, 16-19 i 25-28. Testy te prawdopodobnie odbędą się na terenie Hiszpanii lub Portugalii. Z plotek z obozu Ferrari wynika, że pierwsze testy odbędą się na torze Ricardo Tormo w Walencji.

Źródło: F1Technical.net, JoeSaward.wordpress.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
30.04.2024  Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso
21.04.2024  Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu
20.04.2024  Alonso: Myślałem już o porzuceniu ostatniego kółka
20.04.2024  Alonso ukarany za kolizję z Sainzem podczas sprintu
18.04.2024  AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją
Tagi:
Alonso F.
Ferrari
Testy

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Zureq, 02.11.2009 14:37[!]
Nie no... news o cięciu kosztów na kucharzach mnie rozwalił. Radakcjo! Dzis Dzien Zaduszny - nie wypada żartowac ;)
quickmick, 02.11.2009 14:46[!]
@Michał i Maraz
Mam pytanie - Alonso mówi, że będzie mógł testować dopiero w lutym. Wcześniej też już gdzieś przeczytałem taką wypowiedź innego kierowcy.
Ale przepisy zezwalają na to, żeby testować już od przysłowiowego "1.01.2010" ("No track testing may take place between the start of the week preceding the first Event of the Championship and 31 December of the same year." - http://www.formul...ions/8713/fia.html). Dobrze myślę/rozumiem, czy źle myślę/rozumiem?
michael85, 02.11.2009 14:55[!]
Przepisy dotyczące testów są równie idiotyczne co metody regulacji ruchu w naszym kraju! Z jednej strony dziesiątki milionów na bezużyteczny KERS, a z drugiej zakaz testów, restrykcje związane z tunelami itd.
push_mss, 02.11.2009 14:56[!]
No wlaśnie, też nie czaję o co chodzi...
dmaot malach, 02.11.2009 15:03[!]
@quickmick
Jasne że tak, ale nie wszystkie zespoły mają takie zasoby i możliwości jak Lola, żeby móc zbudować konkurencyjny bolid w kilka tygodni - zapewne będą gotowi na shakedowny właśnie w okolicach lutego, zaś w styczniu może im się nie opłacać wykorzystywać limitu kilometrów na jazdę starymi samochodami.
Ale teoretycznie... lampka szampana wieczorem, a po północy szybki lot do Bahrajnu na upragnioną przejażdżkę ;]
bicampeon, 02.11.2009 15:14[!]
Ja również jestem zdezorientowany jeśli chodzi o te testy. Niby przepisy mówią, że od stycznia można, ale już kilku kierowców wypowiadało się, że przez regulacje będą mogli dopiero potestować w lutym. :>
Maraz, 02.11.2009 15:20[!]
Myślę, że to wynik ustaleń między zespołami, czyli tak jak dmaot malach napisał - daty uzgodnili tak, żeby większość miała już gotowy nowy bolid do testów. To i tak raptem dwa tygodnie zwłoki, bo czołówka prawdopodobnie dopiero w drugiej części stycznia byłaby gotowa do testów.
quickmick, 02.11.2009 15:38[!]
@dmaot, Maraz
Dzięki za oświecenie...
@dmaot
Wiesz, był taki wybitny i ambitny zespół w stawce, który już w listopadzie zeszłego roku jeździł miksem starego i nowego samochodu i wykorzystywał limit kilometrów, żeby stworzyć cudo...
Trochę mu nie wyszło, ale to zupełnie inna historia :-)
Jacobss, 02.11.2009 15:41[!]
Abstrahując od testów, to zdanie "Nieduży, ponieważ jesteśmy tylko kierowcami, a nie inżynierami”. powinien zapamiętać każdy kretyn, który powtarza jakieś wyssane z brudnego palca głupoty o "Fernando inżynierze". Jak słyszę takie głupoty, to mi się nóż w kieszeni otwiera. No ale to tylko na temat Ferdka-projektanta.

A wracając do testów, myślę, że testy od lutego nie mają to nic wspólnego z umową między zespołami (wszak FIA na to pozwala), a po prostu wiele zespołów chce być w czołówce i dopracować auta do samego końca. W końcu jeżeli się auto zawczasu odsłoni, inni mogą coś skopiować i nici będą z przewagi w pierwszych wyścigach. Ferrari i McLaren robią nowe auta praktycznie od nowa. Są zdesperowani aby powrócić do czołówki.
Lukas, 02.11.2009 16:33[!]
Z tego co kojarzę to Kubica mówił, że ma sporo pracy w Reno zanim będą testy ;) Widać różnie pojmują ilość pracy :D
quickmick, 02.11.2009 17:22[!]
@Jacobss, Lucas
Właśnie chwilę temu skończyłem oglądać na TVP Sport film dokumentalny pt. "Ayrton Senna - przerwany wyścig", w którym była mowa o tym, że jedną z cech charakterystycznych dla Ayrtona było "zamęczanie" inżynierów różnymi kwestiami technicznymi i ich wpływ na wyniki bolidu i pomyślałem sobie dokładnie to samo - że to chyba największa różnica pomiędzy Robertem i Fernando (mimo, że wiele ich łączy, są przyjaciółmi, itd.).
Mam wrażenie, że Robert jest dużo bardziej wnikliwy, jeśli chodzi o kwestie techniczne - dużo więcej uwagi temu poświęca...
Nie chcę go porównywać do Ayrtona - myślę, że żaden z obecnie jeżdzących kierowców jeszcze nie zasługuje na takie porównanie - ale to zainsteresowanie techniką chyba w jakiejś mierze jest cechą wspólną dla Kubicy i Senny...
YAHoO, 02.11.2009 17:36[!]
@quickmick:
Ani Alonso, ani Kubica, ani Senna NIE SĄ INŻYNIERAMI !
To nie oni siedzą w fabrykach i budują bolidy.

PS:
I na jakiej podstawie twierdzisz że Robert jest dużo bardziej wnikliwy od Ferdka ? (pytam z ciekawości, może np. wiesz coś o czym ja nie wiem)
adept, 02.11.2009 18:16[!]
Ws. terminu testów, to wydaje mi się, że jest to jednak umowa między zespołami. Ostatnie porozumienie z FIA narzucało na zespoły konieczność działań w celu obniżenia kosztów. Wczesne premiery na pewno zwiększają koszty projektowania i samych testów.
Za to wspólny catering jest już hitem :-).
quickmick, 02.11.2009 18:34[!]
@yahoo
Napisałem "mam wrażenie", a nie "twierdzę" - zgodnie z definicją słownikową "manie wrażenia" nie jest równoznaczne z "twierdzeniem" - prawda?
Ja nie mam jakieś mistycznej wiedzy na temat Roberta... po prostu słuchając jego wypowiedzi, czytając dużo na jego temat zwróciłem uwagę, jak wiele uwagi poświęca sprawom technicznym...
Na spotkaniu fanów BMW Sauber w Monachium chętnie rozmawiał o szczegółach technicznych, cierpliwie tłumaczył, itd. Stąd napisałem, że "mam wrażenie"...
Dodatkowo, ja również gdzieś natknąłem się na wypowiedź Roberta, którą chyba Lucas cytował, w której mówił, że chce możliwie dużo czasu spędzić z inżynierami w okresie przerwy i możliwie najlepiej pomóc inżynierom w budowie bolidu...

Ja nie napisałem, że Alonso, Kubica czy Senna są (byli) inżynierami - nie wiem zatem, czemu wykrzykujesz w moją stronę...

@Wszyscy tłumaczący
Dzięki Panowie za wyjaśnienie - nie wpadłem na to, że teamy mogły się po prostu tak umówić, żeby "wyrównać szanse"...
dex, 02.11.2009 19:39[!]
Nareszcie NARESZCIE nareszcie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Alonso sam powiedział że nie jes inzynierem juppi może teraz skończą się gadki jak to on super rozwija i projektuje bolid :)

piękna wiadomość dnia :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca