F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2004
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Ostatni dzień testów na torach Jerez i Catalunya

Marek Roczniak, 25 czerwca 2004, wyświetlenia: 1054<< | lista | T- | T+ | >>
P.Kierowca Konstruktor Op. Czas okr. Strata Okr. 
Czasy uzyskane na torze Jerez
1.Anthony Davidson B.A.R Honda 1:17,255   106 
2.Marc Gene Williams BMW 1:17,308 +0,053 114 
3.Kimi Raikkonen McLaren Mercedes 1:17,471 +0,216 85 
4.Jenson Button B.A.R Honda 1:17,666 +0,411 91 
5.David Coulthard McLaren Mercedes 1:17,901 +0,646 89 
6.Antonio Pizzonia Williams BMW 1:18,856 +1,601 11 
7.Cristiano da Matta Toyota 1:18,890 +1,635 130 
8.Ryan Briscoe Toyota 1:18,906 +1,651 102 
Czasy uzyskane na torze Monza
1.Michael Schumacher Ferrari 1:14,670   109 
2.Fernando Alonso Renault 1:15,387 +0,717 93 
3.Felipe Massa Sauber Petronas 1:15,948 +1,278 109 
4.Luca Badoer Ferrari 1:16,168 +1,498 102 
5.Bjorn Wirdheim Jaguar Cosworth 1:16,756 +2,086 105 
6.Franck Montagny Renault 1:17,079 +2,409 107 
Czwarty i zarazem ostatni dzień testów w tym tygodniu na torze Jerez także padł łupem reprezentanta zespołu B.A.R, przy czym tym razem był to kierowca testowy Anthony Davidson, który zastąpił dzisiaj najszybszego kierowcę z czwartkowych testów – Takumę Sato. Tymczasem Jenson Button ponownie musiał zadowolić się czwartą pozycję, a jego strata do Davidsona wyniosła blisko pół sekundy. W dodatku Brytyjczyka ponownie prześladowały problemy z układem przeniesienia napędu, które były również powodem nieukończenia wyścigu w Stanach Zjednoczonych.

Drugi czas uzyskał kierowca testowy zespołu Williams – Marc Gene, tracąc zaledwie 0.05 sekundy do Davidsona. Hiszpan podczas ostatniego w tym tygodniu dnia testów na torze Jerez przejechał 114 okrążeń, kończąc przygotowania do wyścigu o Grand Prix Francji. Do obowiązków Gene należało między innymi trenowanie postojów w boksach, co może świadczyć o tym, że kierowca ten przygotowuje się do zastąpienia Ralfa Schumachera w najbliższym wyścigu. Drugi kierowca testowy stajni z Grove – Antonio Pizzonia ze względu na problemy techniczne przejechał dzisiaj zaledwie 11 okrążeń, a uzyskany przez Brazylijczyka czas wystarczył tylko na szóstą pozycję. Tym niemniej zespół jest zadowolony z rezultatu przeprowadzonych w tym tygodniu testów. Od strony silnika głównym celem było doskonalenie systemu kontroli trakcji, z naciskiem na poprawę startów, które jak dotąd nienajlepiej wychodziły kierowcom Williamsa. Ponadto zespół sprawdzał przygotowane przez firmę Michelin opony na najbliższy wyścig.

Kierowcy z zespołu McLaren – Kimi Raikkonen i David Coulthard uplasowali się odpowiednio na trzeciej i piątej pozycji. MP4-19B ponownie spisał się bez zarzutu, umożliwiając obydwu kierowcom przejechanie ponad 170 okrążeń. Biorąc pod uwagę przyzwoite osiągi, a także brak poważniejszych problemów technicznych i to pomimo wysokiej temperatury, panującej w tym tygodniu w tej części Hiszpanii, debiut poprawionej wersji tegorocznego McLarena podczas wyścigu o Grand Prix Francji wydaje się być przesądzony.

Na ostatnich pozycjach ponownie znaleźli się kierowcy Toyoty – Cristiano da Matta i Ryan Briscoe. Japońska stajnia skupiła się w tym tygodniu na testowaniu opon Michelin, przeznaczonych do użycia w najbliższym wyścigu. Ponadto wysoka temperatura umożliwiła sprawdzenie zachowania się systemów chłodzenia bolidu TF104 i przetestowanie opon pod względem degradacji w ekstremalnych warunkach, co może okazać się przydatne podczas letnich wyścigów.

Michael Schumacher uzyskał najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia podczas ostatniego dnia testów na torze Catalunya, ustanawiając przy okazji swój osobisty rekord na tym obiekcie. Niemiec poprawił czas pole position z maja tego roku o ponad 0.3 sekundy, ale do nieoficjalnego rekordu toru Catalunya, uzyskanego na początku lutego przez Takumę Sato, zabrakło mu blisko 0.9 sekundy. Za kierownicą drugiego bolidu F2004 zasiadł obecny w Montmelo od wtorku kierowca testowy Ferrari – Luca Badoer, plasując się ze stratą blisko półtorej sekundy do sześciokrotnego mistrza świata na czwartej pozycji. Obaj kierowcy zakończyli zaplanowane na ten tydzień testy opon Bridgestone i prace rozwojowe tegorocznego auta. Dla Badoera nie było to jednak ostatnie zadanie przed Grand Prix Francji, gdyż na początku przyszłego tygodnia Włoch dokona ostatniego sprawdzenia bolidów F2004, które zostaną użyte w najbliższym wyścigu.

Na drugiej i ostatniej pozycji uplasowali się reprezentanci Renault – Fernando Alonso i kierowca testowy Franck Montagny. Z kolei trzeci czas uzyskał kierowca z zespołu Sauber – Felipe Massa. Brazylijczyk dokonał weryfikacji danych zgromadzonych w poprzednie dni, a także testował nowe amortyzatory. Ponadto program testów obejmował pracę z firmą Bridgestone nad różnymi konstrukcjami tylnych opon, przeznaczonych do użycia w Grand Prix Wielkiej Brytanii. Testowane były również przednie opony, które zostaną użyte w wakacyjnych wyścigach.

Ostatnim uczestnikiem piątkowych testów na torze Catalunya był kierowca testowy Jaguara – Bjorn Wirdheim. Szwed był dzisiaj jedynym reprezentantem stajni z Milton Keynes, plasując się ze stratą dwóch sekund do Michaela Schumachera na piątej pozycji. Oprócz przygotowań do Grand Prix Francji, obejmujących testy opon Michelin i pracę nad ustawieniami bolidu R5, ekipa Jaguara podczas przeprowadzonych w tym tygodniu testów starała się również ustalić przyczynę wycieku oleju, który uniemożliwił Markowi Webberowi ukończenie ostatniego wyścigu na punktowanej pozycji.

Źródło: BMW.WilliamsF1.com, Ferrari.com, Jaguar-Racing.com, Sauber-Petronas.com, pitpass.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
23.02.2024  Charles Leclerc kończy zimowe testy na czele tabeli
23.02.2024  Sainz najszybszy w porannej sesji ostatniego dnia testów
23.02.2024  Harmonogram zespołów na testy w Bahrajnie
22.02.2024  Sainz na czele tabeli drugiego dnia testów na torze Sakhir
22.02.2024  Poranna sesja drugiego dnia testów przerwana
Tagi:
Testy
Jerez
Catalunya

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca