F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

04.05.2024

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Newey: Nie wiem co mnie dalej czeka w Formule 1

Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024

Ricciardo: Od początku czułem, że stać mnie na mocny wynik

Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami

Vowles: Sargeant musi realizować postawione przed nim cele

03.05.2024

GP Miami: wyniki kwalifikacji do sprintu

Max Verstappen wygrywa kwalifikacje do sprintu w Miami

Verstappen najszybszy w treningu mimo problemów

Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami

Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa

Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi

Bottas zaskoczony zmianą inżyniera wyścigowego przed GP Miami

RacingNews365: Williams podjął rozmowy z Adrianem Newey'em

Russell entuzjastycznie nastawiony do rywalizacji z Verstappenem

Leclerc i Hamilton podekscytowani potencjalną współpracą z Newey'em

Więcej wiadomości

  Archiwum 2004
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Drugi dzień testów na torach Jerez, Silverstone i Monza

Marek Roczniak, 14 lipca 2004, wyświetlenia: 945<< | lista | T- | T+ | >>
P.Kierowca Konstruktor Op. Czas okr. Strata Okr. 
Czasy uzyskane na torze Jerez
1.Rubens Barrichello Ferrari 1:17,573   90 
2.Jenson Button B.A.R Honda 1:17,966 +0,393 114 
3.Anthony Davidson B.A.R Honda 1:18,096 +0,523 44 
4.Franck Montagny Renault 1:18,103 +0,530 117 
5.Antonio Pizzonia Williams BMW 1:18,280 +0,707 89 
6.Pedro de la Rosa McLaren Mercedes 1:18,393 +0,820 89 
7.Ricardo Zonta Toyota 1:18,758 +1,185 80 
8.Alex Wurz McLaren Mercedes 1:18,787 +1,214 78 
9.Christian Klien Jaguar Cosworth 1:19,112 +1,539 85 
10.Marc Gene Williams BMW 1:19,190 +1,617 98 
11.Cristiano da Matta Toyota 1:19,218 +1,645 60 
12.Bjorn Wirdheim Jaguar Cosworth 1:19,965 +2,392 83 
13.Heikki Kovalainen Renault 1:20,437 +2,864 65 
Czasy uzyskane na torze Silverstone
1.Kimi Raikkonen McLaren Mercedes 1:18,105   57 
2.David Coulthard McLaren Mercedes 1:18,895 +0,790 52 
3.Giorgio Pantano Jordan Ford 1:22,075 +3,970 59 
4.Nick Heidfeld Jordan Ford 1:27,649 +9,544 26 
5.Chanoch Nissany Jordan Ford 1:36,606 +18,501 25 
Czasy uzyskane na torze Monza
1.Luca Badoer Ferrari 1:21,603   123 
Podczas drugiego dnia testów na torze Jerez obecnych było aż siedem zespołów, a kolejność kierowców była bardzo zbliżona do obecnego rozkładu sił w Formule 1. Na czele nieoficjalnej klasyfikacji znalazł się jedyny obecny w Hiszpanii kierowca z zespołu Ferrari – Rubens Barrichello, kontynuując rozpoczęte wczoraj testy opon Bridgestone. Ponadto Brazylijczyk sprawdzał nowe elementy do bolidu F2004. Tymczasem obecny na torze Monza kierowca testowy włoskiej stajni – Luca Badoer skupił się dzisiaj na długodystansowych przejazdach za kierownicą tegorocznego auta, łącznie zaliczając aż 123 okrążenia.

Tuż za Barrichello ze stratą blisko 0.4 sekundy uplasował się kierowca zespołu B.A.R – Jenson Button. Stajnia z Brackley ma ostatnio niewielki spadek formy, o czym najlepiej świadczy brak podium w wyścigach na torach Magny-Cours i Silverstone. Przeprowadzane w tym tygodniu testy, w skład których wchodzi sprawdzanie nowych elementów do bolidu 006 i ulepszonej wersji silnika Honda RA004E V10, to ostatnia szansa dla zespołu B.A.R na poprawę osiągów przed pozostałymi wakacyjnymi wyścigami. Oprócz Buttona na torze Jerez obecny był także kierowca testowy tej stajni – Anthony Davidson. Brytyjczyk był tylko nieznacznie wolniejszy od swojego rodaka, ale przejechał znacznie mniej okrążeń, bo zaledwie 44.

Czwarty czas uzyskał kierowca testowy Renault – Franck Montagny, mając zaledwie 0.007 straty do kolegi po fachu z zespołu B.A.R. Francuz skupił się na testowaniu różnych mieszanek opon Michelin, przeznaczonych na tory Hockenheim i Hungaroring, a także pracował nad poprawą właściwości jezdnych bolidu R24. W dzisiejszych testach uczestniczył również należący do programu rozwojowego kierowców Renault (RDD) Heikki Kovalainen. Dla Fina, który po raz ostatni za kierownicą auta francuskiej stajni zasiadał w grudniu zeszłego roku, jest to pierwsza pełna sesja testowa Formuły 1, w jakiej przyszło mu uczestniczyć. Młody Kovalainen dzisiejszy dzień poświęcił na zapoznanie się z tegorocznym bolidem i z każdym kolejnym okrążeniem uzyskiwał coraz lepsze czasy. Mimo to uplasował się dopiero na ostatniej pozycji, a jego strata do Barrichello wyniosła blisko trzy sekundy.

Zespół Williams podczas pierwszego dnia testów w tym tygodniu reprezentowali kierowcy testowi Antonio Pizzonia (piąta pozycja) i Marc Gene (dziesiąta pozycja). Obaj kierowcy skoncentrowali się na doskonaleniu ustawień bolidu FW26, a także przeprowadzali testy opon Michelin. Od wyników testów w tym tygodniu będzie najprawdopodobniej zależał wybór kierowcy, który w najbliższym wyścigu zastąpi Ralfa Schumachera. Dzisiaj Pizzonia był szybszy o blisko sekundę od Gene i jest jak na razie głównym faworytem, zwłaszcza, że Hiszpan niezbyt dobrze wypadł jako zastępca młodszego z braci Schumacherów w ostatnich dwóch wyścigach.

Na szóstej i ósmej pozycji uplasowali się kierowcy testowi zespołu McLaren – Pedro de la Rosa i Alex Wurz. Obaj kierowcy podobnie jak wczoraj mieli do dyspozycji nie ulepszoną wersję bolidu MP4-19 i skupili się głównie na testowaniu opon. Tymczasem obecni na torze Silverstone główni kierowcy stajni z Woking – Kimi Raikkonen i David Coulthard kontynuowali prace rozwojowe znacznie bardziej udanej wersji B tego auta. Fin testował między innymi nowe elementy aerodynamiczne, w tym bardziej spłaszczony nos i nowe przednie skrzydło. Przebieg testów zakłóciły jednak niezbyt korzystne warunki pogodowe w postaci silnego wiatru i nieregularnych opadów deszczu, utrudniając ocenę nowych elementów.

Oprócz zespołu McLaren, na torze Silverstone nadal obecny był tylko zespół Jordan. Irlandzką stajnię reprezentowali tym razem aż trzej kierowcy: Giorgio Pantano, Nick Heidfeld i mieszkający na stałe na Węgrzech tajemniczy 40-letni Izraelczyk Chanoch Nissany. Cała trójka przejechała łącznie 110 okrążeń.

Tymczasem ostatnimi uczestnikami dzisiejszych testów na torze Jerez były zespoły Toyota i Jaguar. Japońską stajnię ponownie reprezentowali kierowca testowy Ricardo Zonta (7 pozycja) i Cristiano da Matta (11 pozycja). Za kierownicami bolidów zespołu Jaguar także zasiedli jeden z głównych kierowców – Christian Klien (9 pozycja) i kierowca testowy Bjorn Wirdheim, przy czym dla stajni z Milton Keynes środa byłem pierwszym dniem testów w tym tygodniu.

Źródło: BMW.WilliamsF1.com, Ferrari.com, McLaren.com, RenaultF1.com, F1Racing.net, pitpass.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
23.02.2024  Charles Leclerc kończy zimowe testy na czele tabeli
23.02.2024  Sainz najszybszy w porannej sesji ostatniego dnia testów
23.02.2024  Harmonogram zespołów na testy w Bahrajnie
22.02.2024  Sainz na czele tabeli drugiego dnia testów na torze Sakhir
22.02.2024  Poranna sesja drugiego dnia testów przerwana
Tagi:
Testy
Jerez
Silverstone
Monza

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca