F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2004
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Ostatni dzień testów na torach Jerez i Monza

Marek Roczniak, 16 lipca 2004, wyświetlenia: 956<< | lista | T- | T+ | >>
P.Kierowca Konstruktor Op. Czas okr. Strata Okr. 
Czasy uzyskane na torze Jerez
1.Antonio Pizzonia Williams BMW 1:17,400   58 
2.Michael Schumacher Ferrari 1:17,415 +0,015 107 
3.Takuma Sato B.A.R Honda 1:17,654 +0,254 76 
4.Anthony Davidson B.A.R Honda 1:17,676 +0,276 93 
5.Marc Gene Williams BMW 1:17,806 +0,406 73 
6.Ricardo Zonta Toyota 1:17,856 +0,456 98 
7.Mark Webber Jaguar Cosworth 1:17,949 +0,549 83 
8.Heikki Kovalainen Renault 1:18,304 +0,904 96 
9.Alex Wurz McLaren Mercedes 1:18,376 +0,976 97 
10.Christian Klien Jaguar Cosworth 1:18,469 +1,069 93 
11.Pedro de la Rosa McLaren Mercedes 1:18,529 +1,129 83 
12.Franck Montagny Renault 1:19,134 +1,734 104 
Czasy uzyskane na torze Monza
1.Luca Badoer Ferrari 1:22,011   106 
Czwarty i zarazem ostatni dzień testów na torze Jerez, będący ostatnią okazją do poprawienia osiągów bolidów przed wakacyjną przerwą, także padł łupem kierowcy testowego zespołu Williams – Antonio Pizzonii. Brazylijczyk ponownie uzyskał lepszy czas od kierowcy, który całkowicie zdominował tegoroczne mistrzostwa – Michaela Schumachera i już wiadomo, że to właśnie on będzie partnerem Juana Pablo Montoi podczas najbliższego wyścigu w Niemczech. Oprócz Pizzonii na torze Jerez w tym tygodniu obecny był również drugi kierowca testowy stajni z Grove – Marc Gene, który niezbyt udanie zastąpił Ralfa Schumachera w ostatnich dwóch wyścigach. Hiszpan podczas ostatniego dnia testów także był wolniejszy od Pizzonii, chociaż tym razem strata wyniosła mniej niż pół sekundy. Obaj kierowcy sprawdzali w tym tygodniu nowe części aerodynamiczne i mechaniczne do bolidu FW26, a także testowali opony Michelin, przeznaczone do użycia w wyścigach o Grand Prix Niemiec, Węgier i Belgii. Pomimo problemów technicznych podczas ostatniego dnia zespół Williams przeprowadził wszystkie zaplanowane zadania i ma nadzieję, że jest dobrze przygotowany do najbliższego wyścigu. Kolejne testy zostały zaplanowane na 1 września i odbędą się na tym samym torze, na którym rozegrany zostanie pierwszy powakacyjny wyścig – Grand Prix Włoch, czyli na Monzy.

Michael Schumacher zakończył dzisiaj prace nad ustawieniami bolidu F2004, a także testowanie opon Bridgestone i nowych elementów aerodynamicznych do tegorocznego auta w ramach przygotowań do najbliższych wyścigów. Strata Niemca do Pizzonii wyniosła zaledwie 0.015 sekundy. Testy zakończyły się dzisiaj także na torze Monza, w których uczestniczył samotnie kierowca testowy Ferrari – Luca Badoer. Włoch dokończył testowanie opon i sprawdzanie nowych elementów do F2004, które zostaną użyte w najbliższych wyścigów.

Na trzeciej i czwartej pozycji uplasowali się kolejno reprezentanci zespołu B.A.R – Takuma Sato i kierowca testowy Anthony Davidson. Obaj kierowcy zmieścili się poniżej 0.3 sekundy straty do Pizzonii, ale dla stajni z Brackley był to kolejny niezbyt udany dzień, ponieważ późnym popołudniem w bolidzie prowadzonym przez Sato nastąpiła spektakularna awaria silnika Hondy. Wczoraj problemy techniczne gnębiły także partnera Japończyka – Jensona Buttona oraz Davidsona i zespół B.A.R z pewnością nie jest zbytnio zadowolony z rezultatu przeprowadzanych w tym tygodniu testów. Możliwe jednak, że dzięki nabytym doświadczeniom uda się uniknąć przynajmniej części problemów, z jakimi mieli do czynienia kierowcy z tej stajni w tym tygodniu.

W piątek Toyota reprezentowana była już tylko przez kierowcę testowego Ricardo Zontę, który uzyskał szósty czas, mając mniej niż pół sekundy straty do Pizzonii. Brazylijczyk miał w tym tygodniu do dyspozycji pierwotną wersję bolidu TF104, za którego kierownicą przeprowadzał testy elektroniki, amortyzatorów i opon Michelin. Tymczasem główni kierowcy japońskiej stajni – Cristiano da Matta i Olivier Panis już wczoraj zakończyli pierwsze testy poprawionej wersji tegorocznego auta, oznaczonej symbolem 'B'. Celem tych testów było głównie zapoznanie się z nowym autem, wykrycie ewentualnych błędów i usunięcie ich. Niestety nie była jeszcze gotowa nowa karoseria i inne elementy aerodynamiczne, tak więc nie była możliwa ocena ewentualnego potencjału TF104B. Z nową konfiguracją aerodynamiczną cała trójka zapozna się dopiero podczas piątkowych treningów na torze Hockenheim, gdzie nastąpi oficjalny debiut nowego auta. W tym tygodniu Toyota przeprowadzała także testy na torze Paul Ricard. We Francji obecny był drugi kierowca testowy japońskiej stajni – Ryan Briscoe, który za kierownicą podstawowej wersji tegorocznego bolidu sprawdzał różne nowe części, które najprawdopodobniej zostaną użyte w wersji 'B'. Australijczyk przez trzy dni przejechał w sumie 209 okrążeń.

Kierowcy z zespołu Jaguar – Mark Webber i Christian Klien uplasowali się odpowiednio na siódmej i dziesiątej pozycji. Strata Webbera do najszybszego kierowcy wyniosła niewiele ponad pół sekundy i taka też różnica dzieliła Australijczyka od mniej doświadczonego partnera – Kliena, który od Pizzonii wolniejszy był o sekundę.

Podczas ostatniego dnia testów na torze Jerez kierowca z programu rozwojowego Renault – Heikki Kovalainen powrócił za kierownicę bolidu R24 i uzyskał znacznie lepszy rezultat niż podczas pierwszego kontaktu z tym autem, który miał miejsce przedwczoraj. Tym razem Fin uplasował się na ósmej pozycji, a jego strata do najszybszego kierowcy wyniosła już mniej niż sekundę, co biorąc pod uwagę niewielkie doświadczenie jest godnym podziwu osiągnięciem. Do obowiązków Kovalainena należała praca nad ustawieniami auta, w tym dostosowanie ich do wymogów toru Hockenheim, na którym odbędzie się najbliższy wyścig. W dzisiejszych testach uczestniczył także obecny w Hiszpanii od środy oficjalny kierowca testowy francuskiej stajni – Franck Montagny, plasując się na ostatniej pozycji. Francuz skupił się w piątek na testowaniu nowych elementów aerodynamicznych do tegorocznego bolidu, jednak ich ostateczną ocenę utrudnił silny wiatr. Ponadto obaj kierowcy kontynuowali zapoczątkowane wczoraj testy nowej ewolucji silnika RS24 V10, zakończone pełnym sukcesem.

Ostatni uczestnicy dzisiejszych testów na torze Jerez – Alex Wurz i Pedro de la Rosa uplasowali się odpowiednio na 9 i 11 pozycji, przy czym tylko Wurz zmieścił się poniżej jednej sekundy straty do Pizzonii. Kierowcy testowi zespołu McLaren zakończyli dzisiaj przygotowania do pozostałych wakacyjnych wyścigów, koncentrując się głównie na testowaniu opon Michelin za kierownicami pierwotnej wersji bolidu MP4-19. Szef stajni z Woking – Ron Dennis przyznał ostatnio, że opracowanie i wprowadzenie do użytku poprawionej wersji 'B' tego auta było dosyć kosztownym przedsięwzięciem. Konieczne było wyprodukowanie nowej konstrukcji skorupowej, która musiała przejść testy zderzeniowe FIA. Wygląda jednak na to, że przygotowanie MP4-19B opłaciło się, gdyż w ostatnim wyścigu Kimi Raikkonen był najbliższym rywalem Michaela Schumachera i z nadzieją może oczekiwać kolejnej Grand Prix. Zarówno Fin, jak i David Coulthard we wtorek i środę przeprowadzali kolejne testy tego auta na torze Silverstone, sprawdzając między innymi nową konstrukcję nosa i przedniego skrzydła.

Źródło: BMW.WilliamsF1.com, Ferrari.com, RenaultF1.com, Toyota-F1.com, F1Racing.net, pitpass.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
23.02.2024  Charles Leclerc kończy zimowe testy na czele tabeli
23.02.2024  Sainz najszybszy w porannej sesji ostatniego dnia testów
23.02.2024  Harmonogram zespołów na testy w Bahrajnie
22.02.2024  Sainz na czele tabeli drugiego dnia testów na torze Sakhir
22.02.2024  Poranna sesja drugiego dnia testów przerwana
Tagi:
Testy
Jerez
Monza

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca