|
|
|
|
|
|
Vettel nie obawia się o niezawodność bolidu RB6 |
"Mamy nowy bolid, nowe części, wszystko jest trochę nowe i nieco inne w wykonaniu". |
|
•Igor Szmidt, 27 lutego 2010, wyświetlenia: 1779 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Sebastian Vettel powiedział, że nie ma żadnych obaw o niezawodność Red Bulla w sezonie 2010 i uważa, że przerwy w odbywaniu testów były raczej przejawem ostrożności, niż prawdziwych problemów.
Niemiec, którego walka o tytuł mistrzowski w sezonie 2009 została utrudniona przez nieukończone wyścigi, spowodował wywieszenie czerwonej flagi, gdy zatrzymał się na torze pod Barceloną w trakcie odbywania symulacji wyścigu. Powiedział jednak, że decyzja o zatrzymaniu się została podjęta tylko dla bezpieczeństwa – tak jak zespół robił to przez całą zimę.
„Oczywiście nie chcesz się zatrzymywać, lecz czasami nie chcesz ryzykować jakichś uszkodzeń i lepiej jest zgasić silnik, jeśli w danych i na wykresach coś jest nie tak, jak trzeba” – powiedział Vettel. „Jasne jest, że w wyścigu próbowalibyśmy kontynuować jazdę, więc czasami to nic złego, lecz lepiej jest wyłączyć bolid i sprawdzić dokładnie w garażu o co chodzi. Oczywiście najlepiej byłoby móc jechać dalej i zaparkować bolid w garażu, a nie gdzieś na torze”.
„Nie sądzę jednak, abyśmy musieli się martwić problemami związanymi z niezawodnością. Wygląda na to, że jest dobrze. Wszystko, co się wydarzyło, uważam za normalne. Mamy nowy bolid, nowe części, wszystko jest trochę nowe i nieco inne w wykonaniu. Samochody się zmieniły, mamy większy bak paliwa, lecz również wiele nowych małych części, tak więc wszystko się nieco zmieniło, a czasami uświadamiasz sobie, że niepotrzebnie robiłeś coś inaczej, jednak szybko jesteś w stanie się dostosować”.
Pomimo ostatnich czasów sugerujących, że Red Bull i Ferrari mogły nieco uciec od swoich rywali – McLarena i Mercedesa – w walce na czele stawki, Vettel wciąż nie chce niczego przewidywać. „Myślę, że dziś Ferrari wyglądało na niesamowicie szybkie” – powiedział Niemiec. „Prawdopodobnie dziś rano jeździli z mniej obciążonym bakiem – jeśli robisz czas 1m20s, to musisz mieć mało paliwa, a również i na długich przejazdach Alonso był dość szybki. Nie wiem, co działo się dzisiaj z McLarenem i Mercedesem. Nie przyglądałem się im bliżej, lecz nie wydawali się zbyt szybcy”.
„Jednakże jeśli popatrzymy na inne dni w Jerez, na wczoraj i prawdopodobnie na następne dwa dni, to możemy mieć kolejną niespodziankę. Czasami to się zmienia. Ogólnie myślę jednak, że będzie bardzo ciasno w stawce. Wszystkie cztery zespoły w czołówce są dużymi zespołami i wiele razy udowodniły, że są konkurencyjne. To będzie wyrównana walka. Oczywiście chciałbym wam powiedzieć, że jesteśmy sekundę przed innymi, lecz przynajmniej na razie tak nie jest”.
Źródło: Autosport.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|