F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

26.04.2024

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Więcej wiadomości

  Archiwum 2004
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Drugi dzień testów na torze Catalunya

Marek Roczniak, 24 listopada 2004, wyświetlenia: 991<< | lista | T- | T+ | >>
P.Kierowca Konstruktor Op. Czas okr. Strata Okr. 
Czasy uzyskane na torze Catalunya
1.Juan Pablo Montoya McLaren Mercedes 1:14,211   57 
2.Ralf Schumacher Toyota 1:14,602 +0,391 64 
3.Felipe Massa Sauber Petronas 1:14,938 +0,727 71 
4.Christian Klien Red Bull Cosworth 1:15,137 +0,926 92 
5.Mark Webber Williams BMW 1:15,387 +1,176 59 
6.Marc Gene Ferrari 1:15,586 +1,375 69 
7.Luca Badoer Ferrari 1:15,657 +1,446 106 
8.Jarno Trulli Toyota 1:15,739 +1,528 50 
9.Vitantonio Liuzzi Red Bull Cosworth 1:15,925 +1,714 70 
10.Giancarlo Fisichella Renault 1:16,045 +1,834 34 
11.Alex Wurz McLaren Mercedes 1:16,369 +2,158 82 
12.Jenson Button B.A.R Honda 1:16,485 +2,274 62 
13.Antonio Pizzonia Williams BMW 1:16,805 +2,594 
14.Franck Montagny Renault 1:17,220 +3,009 68 
15.Enrique Bernoldi B.A.R Honda 1:19,970 +5,759 34 
W drugim dniu testów na torze Catalunya uczestniczyło aż 15 kierowców, reprezentujących barwy siedmiu różnych stajni Formuły 1. Na czele nieoficjalnej klasyfikacji znalazł się debiutujący w zespole McLaren Juan Pablo Montoya. Kolumbijczyk w idealnych warunkach pogodowych (bezchmurne niebo i temperatura powietrza dochodząca do 17 stopni Celsjusza) przejechał 57 okrążeń, uzyskując gorszy tylko o pół sekundy czas od nieoficjalnego rekordu barcelońskiego obiektu, ustanowionego w lutym przez Takumą Sato. „To był ekscytujący dzień, a pierwszy wyjazd z garaży West McLaren Mercedes był po prostu wyjątkowy”, powiedział Montoya po zakończeniu dzisiejszych testów. „Znam już sporo ludzi w zespole i liczę na udaną współpracę ze wszystkimi. Na razie mam trudności z zapamiętaniem wszystkich imion, ale to całkiem naturalne. Czeka nas wszystkich sporo pracy przed świętami i już nie mogę się doczekać”. Ponadto na torze Catalunya w środę obecny był jeden z kierowców testowych stajni z Woking – Alex Wurz. Austriak ze stratą ponad dwóch sekund do kolegi z zespołu uplasował się zaraz za pierwszą dziesiątką.

Drugi czas uzyskał były partner Montoi – Ralf Schumacher, który z kolei zadebiutował dzisiaj w barwach Toyoty. Niemiec także wypadł całkiem nieźle podczas pierwszej jazdy za kierownicą zupełnie nieznanego sobie bolidu TF104B i co tu dużo mówić, wyraźnie słabszego od Williamsa FW26, czy chociażby prowadzonego przez Montoyę McLarena MP4-19B. W tej sytuacji strata niespełna 0.4 sekundy do Kolumbijczyka to wręcz imponujący rezultat, choć jak to z testami bywa, nie wiadomo w jakich okolicznościach (pora dnia, zużycie opon, ilość paliwa w baku itd.) poszczególni kierowcy uzyskali swoje najlepsze czasy. Nowy partner młodszego z braci Schumacherów – Jarno Trulli pomimo znajomości auta japońskiej stajni i wczorajszej 87-okrążeniowej rozgrzewki, w środę uplasował się dopiero na ósmej pozycji, mając ponad sekundę straty do Niemca.

Z kolei zespół Sauber po zmianie dostawcy opon z Bridgestone na Michelin zadebiutował dzisiaj na zupełnie nowym ogumieniu i biorąc pod uwagę trzecią pozycję Felipe Massy należy uznać, iż był to jak najbardziej udany debiut. Brazylijczyk bez najmniejszych problemów zmieścił się poniżej sekundy straty do Montoi, przejeżdżając 71 okrążeń. Celem przeprowadzanych w tym tygodniu testów przez szwajcarską stajnię jest zaadoptowanie ustawień bolidu C23 do charakterystyki opon Michelin i zebranie danych na temat nowego ogumienia oraz siły dociskowej w związku ze zmianami w przepisach na sezon 2005. Massa na torze Catalunya będzie obecny również i jutro, natomiast debiut Jacquesa Villeneuve'a w barwach Saubera nastąpi zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami w piątek.

Główny kandydat do poprowadzenia jednego z dwóch bolidów zespołu Red Bull Racing w sezonie 2005 – Christian Klien podczas dzisiejszych testów uzyskał czwarty czas, pokonując między innymi swojego byłego partnera. Rezultat ten z pewnością nie zaszkodzi, a wręcz powinien pomóc Austriakowi w negocjacjach z władzami stajni z Milton Keynes w sprawie przedłużenia kontraktu na kolejny sezon. Srebrno-niebieskie barwy Red Bulla reprezentował dzisiaj także Vitantonio Liuzzi, ubiegający się podobnie jak Klien o posadę głównego kierowcy. Włoch podczas pierwszego dnia testów za kierownicą bolidu R5 uplasował się na dziewiątej pozycji, mając niespełna sekundę straty do swojego ewentualnego przyszłego partnera.

Po wczorajszej krótkiej rozgrzewce Mark Webber na dobre rozpoczął dzisiaj zaznajamianie się z bolidem Williams FW26. Przy okazji poznawania auta Australijczyk pracował także nad jego ustawieniami, kończąc testy na piątej pozycji z czasem gorszym o ponad sekundę w stosunku rezultatu uzyskanego przez Montoyę. Oprócz Webbera w dzisiejszych testach miał również uczestniczyć jedyny po odejściu Marca Gene kierowca testowy Williamsa – Antonio Pizzonia, jednak ze względu na problemy techniczne musiał poprzestać tylko na sześciu okrążeniach. Uzyskany przez Brazylijczyka czas wystarczył zaledwie na 13 pozycję.

Kierowcy testowi Ferrari – Marc Gene i Luca Badoer uplasowali się kolejno na szóstej i siódmej pozycji, kontynuując zapoczątkowane wczoraj prace nad ustawieniami bolidu F2004 i testy opon Bridgestone. Dzisiejszą aktywność Gene ograniczyły problemy z silnikiem, co jest raczej rzadkością w przypadku włoskiej stajni. Na pocieszenie Badoer przejechał najwięcej okrążeń ze wszystkich kierowców obecnych na torze Catalunya.

Kolejnym uczestnikiem dzisiejszych testów była ekipa Renault. Giancarlo Fisichella podczas debiutu w barwach francuskiej stajni z trudem załapał się do pierwszej dziesiątki, mając blisko dwie sekundy straty do Montoi. Włoch stracił jednak sporo czasu ze względu na problemy z elektryką i na przestrzeni 34 okrążeń nie udało mu się jeszcze dostosować ustawień bolidu R24 do własnych upodobań. „Wszystko jest dla mnie nowe, ale jestem pod wrażeniem tego, co zdołałem dotąd odkryć: osiągi opon są dobre, a silnik jest mocny nawet przy niskich obrotach. Samochód nie jest jeszcze zbalansowany tak, jakbym sobie tego życzył względem mojego stylu jazdy, ale zmierzamy w dobrym kierunku i czuję się coraz bardziej komfortowo”. Renault reprezentował dzisiaj także kierowca testowy Franck Montagny, który uplasował się dopiero na przedostatniej pozycji.

Ostatnimi uczestnikami dzisiejszych testów byli reprezentanci zespołu B.A.R – Jenson Button i kierowca testowy Enrique Bernoldi. Po bardzo udanym sezonie 2004 stajnia z Brackley przygotowania do przyszłorocznych zmagań rozpoczęła niezbyt efektownie, zajmując jedne z ostatnich pozycji. Obaj kierowcy zasiedli za kierownicami czarnych bolidów, przy czym w przypadku Buttona był to niemal standardowy 006, natomiast Bernoldi testował wyposażony w nowy tył przejściowy bolid '05 concept car. Strata Brazylijczyka do najszybszego kierowcy wyniosła już blisko sześć sekund.

Źródło: pitpass.com, Sauber-Petronas.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
23.02.2024  Charles Leclerc kończy zimowe testy na czele tabeli
23.02.2024  Sainz najszybszy w porannej sesji ostatniego dnia testów
23.02.2024  Harmonogram zespołów na testy w Bahrajnie
22.02.2024  Sainz na czele tabeli drugiego dnia testów na torze Sakhir
22.02.2024  Poranna sesja drugiego dnia testów przerwana
Tagi:
Testy
Catalunya

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca