|
|
|
|
|
|
Cosworth potwierdza, że Red Bull był zainteresowany ich silnikami |
Routsis sugeruje, że gdyby RBR znał ich obecne osiągi, to mógłby wybrać Coswortha na rok 2010. |
|
•Marek Roczniak, 17 wrze?nia 2010, wyświetlenia: 2358 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Dyrektor zarządzający firmą Cosworth – Tim Routsis potwierdził zeszłoroczne plotki, że zespół Red Bull Racing był zainteresowany korzystaniem z ich silników w sezonie 2010.
Po tym, jak McLaren zawetował współpracę Red Bulla z Mercedesem, zespół z Milton Keynes rozważał przez pewien czas ofertę Coswortha, który przygotowywał się do powrotu do Formuły 1 po trzech latach przerwy. Ostatecznie do kontynuowania współpracy z Renault skłoniły Red Bulla wątpliwości co do tego, jak będzie spisywał się opracowywany dopiero silnik CA2010.
Jednakże Routsis uważa, że gdyby Red Bull znał wtedy obecne osiągi silnika Cosworth w bolidach Williams, to sytuacja mogłaby być nieco inna. „Było wiele kontaktów z Red Bullem” – cytuje jego słowa Autosprint. „Byliśmy jednak w gorszym położeniu, ponieważ nie mogliśmy udowodnić, jak nasz silnik będzie się spisywał w debiucie. Jestem przekonany, że gdybyśmy mogli wtedy przenieść się na chwilę o 13 miesięcy do przodu, to Red Bull mógłby podążyć inną drogą”.
Obecne osiągi Coswortha nie przekonują jednak Red Bulla na tyle, by w przyszłym roku przejść na silniki niezależnego producenta z Northampton, bowiem ze słów Adriana Neweya wynika, że RB7 będzie nadal napędzany silnikami Renault. Z CA2010 jest natomiast zadowolony Frank Williams, który na torze Monza potwierdził w ostatni weekend, że jego samochody nadal będą napędzane silnikami Cosworth w sezonie 2011. „Jesteśmy zadowoleni, że wyprodukowaliśmy bardzo niezawodny i ekonomiczny silnik, który – jak mi się wydaje – jest doceniany przez wszystkich” – podsumował Routsis.
W przyszłym roku z silników Cosworth będą najprawdopodobniej korzystały trzy zespoły: Williams, Virgin i HRT, o ile ten ostatni dotrwa do kolejnego sezonu. Lotus wynegocjował tymczasem wcześniejsze zakończenie kontraktu z brytyjskim producentem i najprawdopodobniej przejdzie na silniki Renault.
Źródło: Motorsport.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|