F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

06.05.2024

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Newey: Nie wiem co mnie dalej czeka w Formule 1

Więcej wiadomości

  Archiwum 2005
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Pozostałe zespoły wstrzymują się z akceptacją nowego Concorde Agreement

Marek Roczniak, 25 stycznia 2005, wyświetlenia: 857<< | lista | T- | T+ | >>
Dziś w londyńskim hotelu Hilton odbyło się spotkanie szefów wszystkich z wyjątkiem Ferrari zespołów Formuły 1 oraz szefa FOM, Bernie Ecclestone'a, podczas którego dyskutowano głównie o nowym porozumieniu Concorde Agreement, sprawach związanych z obniżeniem kosztów i zapowiadanym od października zeszłego roku dobrowolnym ograniczeniu testów.

W zeszłym tygodniu zespół Ferrari podpisał się pod poprawioną wersją porozumienia Concorde, która jeśli wierzyć oświadczeniu opublikowanemu przez włoską stajnię, już w tym roku powinna zapewnić zespołom większe dochody. Ecclestone chciał nakłonić dzisiaj pozostałe stajnie do złożenia swoich podpisów, ale za namową szefa zespołu McLaren, Rona Dennisa, wszyscy uzgodnili, że na razie nie ma się co spieszyć z podjęciem decyzji w tej sprawie. Nie wykluczone, że zespoły wstrzymają się z tym aż do końca obowiązywania obecnego porozumienia Concorde, czyli do 2007 roku.

Kolejny punkt obrad dotyczył propozycji drastycznego ograniczenia kosztów, którą w najbliższy piątek podczas spotkania ze wszystkimi bez wyjątku zespołami miał przedstawić prezydent FIA, Max Mosley. Wszyscy uczestnicy dzisiejszego spotkania na lotnisku Heathrow wraz z szefem FOM postanowili wystosować do FIA wspólny list, w którym proszą o przeniesienie dyskusji nad ograniczeniem kosztów za trzeci wyścig sezonu 2005, Grand Prix Bahrajnu.

Decyzja ta została umotywowana tym, iż jak na razie nie wiadomo jeszcze, jaki wpływ na przebieg mistrzostw będą miały dokonane w zeszłym roku zmiany w regulaminie technicznym i sportowym. Argument ten wydaje się być jak najbardziej słuszny, jednak złośliwi obserwatorzy twierdzą, że chodzi tu także o odegranie się na FIA za odwołanie pod koniec zeszłego roku spotkania, podczas którego miała być między innymi omówiona kwestia tylko jednego producenta opon od 2006 roku.

Ostatni z ważniejszych tematów – dobrowolne ograniczenie testów w trakcie sezonu do 30 dni z udziałem dwóch bolidów – kolejny raz spotkał się z jednogłośną aprobatą wszystkich zespołów (z wyjątkiem nieobecnego Ferrari oczywiście) i tym samym zasada ta zostanie wprowadzona w tym roku w życie. Zgodność wszystkich zespołów w tej kwestii, prezentowana już od października zeszłego roku, jest godna podziwu, tym bardziej, że Ferrari nie zamierza specjalnie ograniczać w tym roku testów. W tej sytuacji po każdym triumfie kierowcy z włoskiej stajni w sezonie 2005 możemy spodziewać się, iż pozostałe zespoły będą od razu podkreślać, że jest to wynik niesprawiedliwej przewagi, jaką dysponuje Ferrari. Czy przyniesie to jakikolwiek skutek, trudno w tej chwili przewidzieć.

Źródło: GrandPrix.com, pitpass.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
15.02.2017  Powstanie nowe stowarzyszenie zespołów Formuły 1?
28.02.2014  Stowarzyszenie Zespołów F1 zostało rozwiązane
17.02.2014  Telegraph: FOTA chyli się ku upadkowi
04.06.2013  Zespoły F1 muszą uważniej pracować nad regulaminami
27.05.2013  FOTA już przed rokiem ustaliła stanowisko w sprawie testów opon
Tagi:
FOTA
FOM/FOA

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca