F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

06.05.2024

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Newey: Nie wiem co mnie dalej czeka w Formule 1

Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024

Ricciardo: Od początku czułem, że stać mnie na mocny wynik

Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami

Vowles: Sargeant musi realizować postawione przed nim cele

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Nowe regulacje dot. silników w F1 mają zostać wkrótce zatwierdzone

Wprowadzenie nowych silników ma zostać ostatecznie przypieczętowane w ciągu najbliższych dni.
Grzegorz Filiks, 4 grudnia 2010, wyświetlenia: 3887<< | lista | T- | T+ | >>
Pomimo niechęci Berniego Ecclestone'a i największych zespołów – w tym Ferrari, Formuła 1 zbliża się do zaakceptowania radykalnych zmian przepisów dotyczących silników, które mają obowiązywać od 2013 roku.

Przejście z obecnych wolnossących V8 na „ekologiczne” czterocylindrowe silniki z turbodoładowaniem o pojemności 1,6 litra, mające ograniczenia odnośnie zużycia paliwa ma zostać ostatecznie przypieczętowane w ciągu najbliższych dni przez Komisję F1 i Światową Radę Sportów Motorowych, donosi BBC.

Wcześniej okazało się, że główni producenci jednostek napędowych są przeciwni tej zmianie, ponoć ze względu na koszty. Jednakże BBC Sport informuje, iż FIA ma ogłosić nowe regulacje w następny piątek, a rzecznik Ferrari wyznał, że „będzie zaskoczony”, jeżeli nie stanie się to we wspomnianym dniu. „Porozumienie już istnieje, w związku z tym nasza praca jest od niego uzależniona” – dodał przedstawiciel Scuderii.

Z kolei szef F1 – Bernie Ecclestone przyznał, że ciągle ma wątpliwości: „Mamy bardzo dobrą formułę silnika. Dlaczego mielibyśmy ją zamieniać na coś, co ma kosztować miliony funtów, nikt tego nie chce, a na końcu może się skończyć tak, że jeden producent będzie miał wielką przewagę?” Zgodnie z raportem BBC, aby zapobiec takim obawom, nowe przepisy przewidują także „kontrole i bilanse”, mające na celu głównie ograniczenie zasobów.

Źródło: motorsport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
04.05.2024  Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami
21.04.2024  Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
10.04.2024  Autosport: Plan aktywnej aerodynamiki będzie wymagał zmian
24.03.2024  Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]
Tagi:
FIA

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Lukas, 04.12.2010 18:38[!]
Pomijając idiotyzm tego projektu to jak już każdy ma zbudować taki sam silnik, to nie lepiej zamówić jednego dostawcę?
Iwan, 04.12.2010 18:39[!]
Z V8 2.4l (około 700 KM) na 1,6 + turbo, wie ktoś ile nowe silniki będą miały KM? Z tego co kojarzę 1.5l z turbo w latach 80-90 miał przeszło 1k KM ale wytrzymywały tylko qual, więc nówki raczej takich mocy nie będą miały?
flyz1, 04.12.2010 19:01[!]
Bernie od czasu do czasu dobrze gada... tak jak teraz... Po co zmieniać coś, to nie jest złe. Ogromne koszty z produkcją tego silnika. Ochrona środowiska? Wybuch wulkanu emituje więcej dwutlenku węgla niż F1 w ciągu 5 lat... ;] A co do jednostek 1,6T, to same silniki będą generowały 550-600 KM, pozostałe 100-150 KM będzie generował KERS.
Piotrek15, 04.12.2010 19:06[!]
Mniej wyniesie zniesienie zamrożenia rozwoju obecnych jednostek i ich dalsze udoskonalanie niż ten idiotyczny pomysł...
Simi, 04.12.2010 19:12[!]
Era turbo była fascynującym okresem w F1. Jeśli od 2013 miałoby być podobnie, jestem za :)
bartek199874, 04.12.2010 20:04[!]
Era turbo tak, ale nie z mocą 650km bo to będzie żałosne.dobrzy tunerzy z silnika b16a2 (1.6litra) bo kompletnym tuningu wyciągali po 500-550km.Może f1 nie chce być już królową sportów motorowych.Ja bym przekonstruował całkowicie obecne silniki:
-zniesie zasad typu średnica tłoka,odstęp między tłokami,maks. ciśnienie wtrysku itp
-dodanie zmiennych faz rozrządu,zmiennego skoku zaworu,regulowanego dolotu(to co mają samochody drogowe)
-bez zamrożenia rozwoju silników i maks. obrotów
-ograniczenie wielkości baku(jak w 1988 roku)aby ograniczyć zużycie paliwa
Poza tym te olbrzymie koszty rzędu 100mln dolarów czy euro.Moje propozycje bardzo unowocześniły by silniki f1(wiem że by też kosztowały ale zdecydowanie mniej).No i byśmy stracili ten piękny dzwięk.
SkC, 04.12.2010 21:12[!]
Dla mnie to mogą nawet być silniki 1,0 byleby miały 1000KM
Falarek, 04.12.2010 21:50[!]
"Ekologia" niedługo wykończy F1 jak i całą UE.
Sycior, 04.12.2010 22:00[!]
Kiedy ta moda na ekologię przeminie? Przecież to jest pic na wodę i nic więcej, ktoś na tym dobrze zarabia i tyle.....
raafal, 04.12.2010 23:32[!]
Nie rozumiem dlaczego regulacje dotyczące silników są tak szczegółowe, to mocno ogranicza innowacyjność i rozwój. Jest proste rozwiązanie: ograniczenie zużycia paliwa. Inżynierowie zrobią resztę. Czasem wydaje mi się jakby FIA chciała pokazać, że też jest ekspertem od technologii i wie co będzie najlepsze dla dalszego rozwoju techniki motoryzacyjnej. Moim zdaniem prawdziwy rozwój następował w latach gdy FIA zupełnie nie wtrącała się w ten sport.
Teraz to mamy problemy z wyprzedzaniem, nudnością widowiska i pay driver'ami. To zmienia F1 w kolejną serię wyścigową, bez nowych technologii, innowacyjności, rewolucyjnych rozwiązań. Czy dziś w F1 mógłby się ścigać bolid napędzany ogniwem wodorowym? Czy musiałby wozić silnik V8 jako balast? Czy w ostatnich 10 latach F1 wprowadziłą coś naprawdę innowacyjnego? (jak np. ABS, Turbo, czy kontrola trakcji). Nie ma teraz w F1 nic innowacyjnego :( pod względem technicznym oczywiście. Wszystkie zespoły stosują znane technologie i nie mogą ich rozwijać, to przykre :(
Mexi, 05.12.2010 00:39[!]
raafal, ilość restrykcji wynika to pewnie z tego, że jakby FIA ograniczyła tylko zużyciem paliwa to inżynierowie szybko by wykrzesali po 1k KM i więcej z byle czego :) Byłoby to niebezpieczne, dlatego ograniczają jak mogą. Pomysłowość ludzi nie zna granic, niech przykładem będzie Fduct czy DD.
seba_d, 05.12.2010 01:56[!]
za niedługo w motogp będą mieli pojemniejsze silniki jak F1, bo przechodzą z 800 na 1000.
Pawel, 05.12.2010 09:56[!]
Nie narzekajmy tak na te siniki. F1 musi iść z duchem czasu, obecnie w modzie jest down-sizing (obniżenie pojemności, przy pozostawieniu możliwie wysokiej mocy), pozwala on obniżyć spalanie, zmniejszyć emisję zanieczyszczeń, a moc wcale nie spada, jednym z najnowszych takich silników jest fiatowski silnik 0,9 TwinAir (moc do 105KM, przy spalaniu nieco ponad 4 litry na setkę). Jeżeli F1 ma być najbardziej innowacyjnym sportem to dlaczego ma pozostać przy przestarzałych silnikach? Głos silnika? Przyzwyczaimy się, zresztą obecny głos silnika F1 (w moim odczuciu) nie jest wcale taki świetny, w porównaniu z poprzednimi latami (np erą turbo) brzmią gorzej...
podusiak22xD, 05.12.2010 11:54[!]
@bartek199874, Amen, lepiej nie można tego ująć ;)
Co do ekologi, karmią nas tekstami o globalnym ociepleniu, topnieniu lodowców i innych rzeczach których przyczyna jest człowiek, a jak się pytam komu ?? komu ten kit ?? globalne ocieplenie ? niech każdy wyjrzy za okno.
F1 miała byc elitarna, i taka jest. Jeździć w niej to prestiż i pieniądze. Wszystkie te durne przepisy zabijają ten piękny sport. Fakt, silniki z turbo to przyszłość, ale nic nigdy nie zastąpi ryku v8. Dojdzie do tego, że za kilka lat tak "unowocześnią" i ograniczą rozwój bolidów, że stare BMW e36 m3 z mocą grubo ponad 1000 koni, połknie wszystkich.
raafal, 05.12.2010 12:08[!]
@Mexi
i właśnie o to chodzi, aby inżynierowie wyznaczali granice technologiczne a nie przepisy. Chcemy niskiego spalania, ekologii i oszczędności to wprowadzajmy takie właśnie ograniczenia, a inżynierowie zrobią resztę.

Ja wolałbym zobaczyć na starcie kilka różnych silników, opon i rozwiązań aero. Wyścig technologicznych rozwiązań zawsze jest pasjonujący (F-duct, czy dmuchany dyfuzor - w tym roku). Pożyjemy zobaczymy dokąd to prowadzi.
Mruk, 06.12.2010 10:11[!]
raafal dobrze pisze. Od dawna uwazam ze ograniczeniem powinno byc zuzycie paliwa a nie pojemnosc silnika. Pozatym wszystko dozwolone. Kto chce to sobie doda turbo a kto nie chce to nie.
Nie wiem skad ta od dekad obowiazujaca podnieta wyciskaniem duzych mocy z malych pojemnosci. Pojemnosci powinna zostac dobrana optymalnie pod katem kompromisu osiagi/zuzycie paliwa przez inzynierow.
NEO86, 20.12.2010 23:35[!]
Zgadzam się z forumowiczami którzy uważają że w F1 jest za dużo ograniczeń. Bardzo ważnym aspektem F1 jest innowacyjność i rozwój. Kiedyś aż takich ograniczeń nie było i widowisko było dużo bardziej emocjonujące. Bardzo bardzo rzadko zgadzam się z Bernim ale teraz tak jest.

@raafal
Dobrze powiedziane, popieram
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca