F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

FIA ma zatwierdzić jutro nowe ekologiczne silniki

Będą to 1,6-litrowe turbodoładowane jednostki spalinowe.
Piotr Bogucki, 9 grudnia 2010, wyświetlenia: 4558<< | lista | T- | T+ | >>
Formuła 1 jest już bardzo blisko swojej „zielonej” przyszłości, ponieważ w piątek FIA najprawdopodobniej zatwierdzi nowe radykalne przepisy dotyczące silników używanych od 2013 roku.

Po dość długich dyskusjach pomiędzy konstruktorami silników na temat stworzenia zupełnie nowej formuły silnika dla samochodów grand prix w celu zastąpienia dotychczasowych 2,4-litrowych silników w konfiguracji V8 począwszy od 2013 roku, formalne plany dla bardziej proekologicznej jednostki dostały „zielone światło” od ciała zarządzającego sportem.

Nową jednostką będzie 1,6-litrowy turbodoładowany silnik spalinowy, który posiadał będzie rozbudowane systemy odzyskiwania energii. Celem jest drastyczne zmniejszenie spalania paliwa z jednoczesnym zachowaniem podobnej mocy względem dotychczasowych jednostek.

Chociaż w ostatnich tygodniach miało miejsce sporo dyskusji dotyczących pozostania przy dotychczasowych silnikach V8 na parę następnych lat, to ze względu na fakt, że producenci mieli trudności w znalezieniu kompromisowego rozwiązania, prezydent FIA – Jean Todt dał jasno do zrozumienia, że ciało zarządzające nie będzie akceptować jakichkolwiek opóźnień w przygotowaniach przepisów dla sezonu 2013.

Interwencja Todta zmusiła producentów silników do uporządkowania nowych regulacji i po dzisiejszym (czwartkowym) spotkaniu Komisji Formuły 1 w Monako zasady na rok 2013 mają zostać zatwierdzone podczas piątkowej sesji Rady Światowej FIA. Potwierdzenie przejścia na „zielone” silniki bardzo mocno zadowoli Todta, który od początku swojej kadencji powtarzał, że F1 musi stać się bardziej przyjazna środowisku. To posunięcie pomoże także samej F1, gdyż najważniejsi szefowie sponsorów są przekonani, że bardziej zielony sport będzie korzystniejszy komercyjnie dla zespołów.

David Tucker, szef agencji sportowej KTB w wywiadzie dla Brand Republic stwierdził: „Potencjalna zmiana zasad sprawi, że F1 stanie się atrakcyjna dla potencjalnie szerszej publiczności sponsorskiej, a także pokaże fanom, że F1 wciąż jest na technologicznym szczycie. Pomimo stopniowych zmian w sporcie niektórzy wciąż uważają, że jest ona rozrzutna i nie do utrzymania. Jeśli marki mocno starają się o bycie bardziej odpowiedzialnymi za ochronę środowiska, to jak mogą uczestniczyć w tym sporcie? To jest dobre komercyjnie, ale także etycznie, posunięcie dla F1”.

Światowa Rada najprawdopodobniej sfinalizuje także kalendarz Formuły 1 na 2011 rok, a także potwierdzi inne poprawki do przyszłorocznych regulacji – które mówią o ruchomych tylnych skrzydłach, powrocie KERS, ale także zakazaniu kanału F i podwójnych dyfuzorów.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
10.04.2024  Autosport: Plan aktywnej aerodynamiki będzie wymagał zmian
24.03.2024  Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]
24.03.2024  Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii
Tagi:
FIA
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
Pawel, 11.12.2010 12:02[!]
Nie 22 lata tylko co najwyżej 5 lat...
Piszę o sprawności silnika, a nie o turbo dziurze..
NEO86, 29.12.2010 13:59[!]
Z tą ekologią to już gruba przesada. Cały czas ta ekologia i ekologia. Przecież F1 w porównaniu do innych branż czy sektorów wprowadza do atmosfery minimalne ilości dwutlenku węgla. Jeśli chodzi o silniki to bardzo podoba mi się dźwięk V8 ale odgłos turbo też jest ładny więc z moją opinią narazie się wstrzymam. Bardzo martwi mnie inna rzecz a mianowicie awaryjność jednostek turbodoładowanych
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca