F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Alonso: Zmiany przyniosą w 2011 roku spodziewany efekt

"Jestem przekonany, że w przyszłym roku zmiany będą wreszcie korzystne".
MDK, 18 grudnia 2010, wyświetlenia: 5134<< | lista | T- | T+ | >>
Fernando Alonso jest przekonany, że poprzez wprowadzenie ruchomego tylnego skrzydła i przywrócenie systemu KERS w przyszłym roku, włodarze Formuły 1 trafili w dziesiątkę z rozwiązaniem problemu braku manewrów wyprzedzania.

Ruchome skrzydło pozwoli kierowcom na spowodowanie redukcji oporu powietrza na wzór kanału F. Korzystanie ze skrzydła będzie możliwe w określonej odległości za samochodem poprzedzającym, dając ścigającemu kierowcy przewagę w prędkości na prostej nad przeciwnikiem – który nie będzie mógł skorzystać z ruchomego skrzydła, broniąc pozycji. Równolegle z tą inicjatywą, zostanie przywrócony, po rocznej nieobecności, dodający mocy system KERS.

Poprzednie próby uatrakcyjnienia wyścigów F1, takie jak wprowadzenie zmian w aerodynamice w 2009 roku nie okazały się szczególnie udane, ale dwukrotny mistrz świata Alonso uważa, ze pakiet nowych zasad będzie sukcesem. „Wiadomo, że każdego roku wprowadzane są zmiany w przepisach F1, aby uczynić wyścigi bardziej atrakcyjnymi i po to, aby było więcej manewrów wyprzedzania”, powiedział Hiszpan w wywiadzie opublikowanym przez biuro prasowe Ferrari.

„W 2011 roku nastąpią dwie duże zmiany w przepisach dotyczących systemu KERS oraz tylnego skrzydła, którym będzie można sterować podczas manewru wyprzedzania. Myślę, że kombinacja tych dwóch elementów da nam przewagę w szybkości – sporą w porównaniu z samochodem, który będzie przed nami. Tak wiec jestem przekonany, że w przyszłym roku zmiany będą wreszcie korzystne i pomogą jeśli chodzi o wyprzedzanie, co spowoduje, ze wyścigi staną się bardziej atrakcyjne dla widzów”.

Dodał, że kombinacja KERS, ruchomego skrzydła oraz zmiany dostawcy opon na firmę Pirelli spowoduje duże wyzwanie dla projektantów zespołów, którzy będą musieli sprawić, że auta szykowane na sezon 2011 będą w maksymalnym stopniu wykorzystywać wszystkie korzyści płynące z tych trzech elementów. „Jednym z najważniejszych elementów są opony, które mocno wpływają na zachowanie auta, tak więc musimy się upewnić, że gumy Pirelli będą dobrze współpracowały z naszym autem” – powiedział.

„Dalej mamy system KERS, który wraca po sezonie 2009 i w 2011 roku będzie bardzo istotny, jeśli chodzi o wyprzedzanie i osiągi auta. Musimy znaleźć sposób na przygotowanie auta do korzystania z KERS w najlepszy możliwy sposób. Wreszcie ruchome tylne skrzydło, dzięki któremu wyścigi będą ciekawsze, ale również jest to nowy obszar do eksperymentów i śrubowania osiągów”.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu
20.04.2024  Alonso: Myślałem już o porzuceniu ostatniego kółka
20.04.2024  Alonso ukarany za kolizję z Sainzem podczas sprintu
18.04.2024  AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją
18.04.2024  Alonso: Stroll jest bardziej wrażliwy na niedoskonałości AMR24
Tagi:
Ferrari
Alonso F.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
NEO86, 07.01.2011 16:17[!]
Zgadzam się z tym że Alonso w pierwszej części sezonu miał słaby bolid ale tak jak już pisałem liczy się cały sezon. Poza tym awarie są wpisane w ten sport i nie ma co gdybać- może wygrałby a może nie
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca