F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

30.04.2024

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Wywiad z Erikiem Boullierem

Francuz opowiada o prowadzonych w zimie pracach oraz wyzwaniach, jakie czekają zespół w 2011.
Inf. prasowa, 31 stycznia 2011, wyświetlenia: 2959<< | lista | T- | T+ | >>
Szef i zarazem dyrektor zarządzający teamu Lotus Renault GP – Eric Boullier opowiada o prowadzonych w zimie pracach oraz wyzwaniach, jakie czekają zespół w nadchodzącym sezonie.

Sezon 2011 rozpoczyna się już za miesiąc. Czy z jego rozpoczęciem łączą się dla Ciebie duże emocje?

„Myślę, że w tym roku mamy powody, by być podekscytowani, zwłaszcza, że rozpoczęliśmy nowy, ważny rozdział w historii teamu. W 2010 roku wydarzyło się wiele pozytywnych dla nas rzeczy – przeznaczyliśmy ten okres na odbudowywanie naszej pozycji i przygotowanie przyszłości. Jednocześnie wszyscy członkowie zespołu intensywnie pracowali, czego efekty były widoczne na torze.

Po nawiązaniu długoterminowej współpracy z Grupą Lotus, cieszymy się stabilną sytuacją finansową, co umożliwi nam zbudowanie solidnych podstaw naszej przyszłej konkurencyjności. To niesłychanie motywuje wszystkich w zespole i daje nam wiarę, że nadal możemy walczyć z najsilniejszymi ekipami o miejsce w czołówce stawki. W ciągu ostatnich 12 miesięcy wszyscy ciężko pracowaliśmy, by przygotować się na 2011 rok. Jestem bardzo dumny z naszych osiągnięć i z niecierpliwością czekam na rozpoczęcie nowego sezonu”
.

Zimowe miesiące, podczas których powstaje nowy bolid, są zawsze najbardziej pracowitą porą roku. Jak wyglądały prowadzone w fabryce prace nad R31?

„W Formule 1 nigdy nie ma okresu przestoju. Zaczęliśmy pracować nad R31 na długo zanim R30 wystartował w swoim pierwszym wyścigu. Prace rozwojowe w 2010 roku postępowały w bardzo szybkim tempie, dzięki czemu pod koniec sezonu bolid pokonywał okrążenie o dwie sekundy szybciej niż podczas pierwszego wyścigu. W zimie obowiązywało to samo konsekwentne podejście do realizacji zadań, co w ubiegłym roku. Myślę, że odzwierciedla to doskonałą atmosferę oraz ogromne zaangażowanie pracowników fabryki. Tak, to prawda, że zima jest dla nas bardzo pracowitym okresem, ale jeśli skupimy się na naszych zadaniach i wyciągniemy wszystko co się da z zimowych testów, to jestem pewien, że zapewnimy sobie mocny start w 2011 roku”.

Czy w sezonie 2011 zespół jest w stanie prowadzić prace rozwojowe w równie szybkim tempie jak w ubiegłym roku?

„W tym roku zamierzamy przyjąć analogiczne podejście do rozwijania samochodu, choć spodziewamy się, że rozpoczniemy sezon startując ze znacznie mocniejszej pozycji. Oznacza to, że będziemy musieli być jeszcze bardziej kreatywni i przeanalizować kilka kwestii technicznych, nad którymi wcześniej się nie zastanawialiśmy. Trzeba pamiętać, że osiągów nie wypracowuje się jedynie dzięki innowacjom technicznym. Przez ostatnie 12 miesięcy poddaliśmy ocenie nasze procesy wewnętrzne i zmodyfikowaliśmy wszystkie z nich. Dzisiaj mogę powiedzieć, że nasza skuteczność działania podniosła się o 15%”.

Wszyscy kierowcy zespołu zachowali swoje posady. Czy stabilny skład ekipy jest ważny w kontekście poprawy jej wyników?

„Stabilizacja jest ważna w każdej branży, a szczególnie w dynamicznym środowisku Formuły 1, które jest niezwykle konkurencyjne na każdym poziomie. Stały skład kierowców to jeden z kluczowych czynników, dzięki któremu zespół będzie mógł odzyskać swoją wysoką konkurencyjność. Poza tym będziemy mogli wykorzystać wszystko, czego nauczyliśmy się w ubiegłym roku. Nowe kierownictwo, kierowcy, inżynierowie i mechanicy pracują wspólnie od roku i tym czasie zaczęli się bardzo dobrze rozumieć. Nadszedł czas, aby wykorzystać zbudowane relacje i panującą w zespole atmosferę i przekuć je w nasz kolejny atut”.

Jakich osiągnięć spodziewasz się po Robercie i Witaliju w 2011 roku?

„Nasi kierowcy to połączenie talentu, doświadczenia i młodości. Robert jest zdecydowanie jednym z naszych największych atutów i wiemy, że na dłuższą metę możemy polegać na jego szybkości, zaangażowaniu i oddaniu. Witalij udowodnił pod koniec zeszłego roku, że dobrze rozumie, czego spodziewamy się po nim w 2011 roku i zobowiązał się spełnić te oczekiwania. Ma na swoim koncie rok doświadczeń w Formule 1, a więc rozpocznie nowy sezon będąc bardziej pewnym siebie, gotów pomóc ekipie w podniesieniu poprzeczki. W zeszłym roku podjęliśmy ryzyko i postanowiliśmy w niego zainwestować. Jestem pewien, że owoce tej decyzji będziemy zbierać w tym roku”.

Czy uważasz, że zespół może zrobić kolejny krok naprzód, by walczyć o zwycięstwo w 2011 roku?

„Żyjemy wyścigami i mamy tylko jeden cel – wygrywać. To kwintesencja naszej filozofii. Wytężona praca w ciągu ubiegłych 12 miesięcy miała na celu uzyskanie znacznej poprawy w 2011 roku. Oznacza to, że powinniśmy być bardziej konkurencyjni niż rok temu. Czy będziemy silniejsi od konkurencji? Trudno powiedzieć, ale kiedy myślę o wysiłkach wszystkich pracowników, mam poczucie, że sobie na to zasłużyliśmy”.

Źródło: Informacja prasowa lotusrenaultgp.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
28.01.2020  Pierwszy sektor toru Paul Ricard zostanie zmodyfikowany
25.03.2019  Boullier: Od początku wiedziałem, że współpraca McLarena i Hondy nie uda się
06.07.2018  Alonso: Nie miałem wpływu na zmiany w kierownictwie McLarena
04.07.2018  Boullier ustąpił ze stanowiska dyrektora wyścigowego McLarena
27.06.2018  Boullier: Aby walczyć o tytuły potrzebujesz statusu fabrycznego zespołu
Tagi:
Renault
Wywiady
Boullier E.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
jpslotus72, 31.01.2011 17:02[!]
"W zeszłym roku podjęliśmy ryzyko i postanowiliśmy w niego zainwestować. Jestem pewien, że owoce tej decyzji będziemy zbierać w tym roku" - co do tego nie ma żadnych wątpliwości, problem tylko w tym, czy będą to słodkie, czy - nie daj Boże! - gorzkie owoce...
jaszczur, 31.01.2011 19:56[!]
owoce=kasa :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca