|
|
|
|
|
|
Vettel: Bardzo ciężko ocenić formę zespołów |
Niemiec nie przejmuje się jednak stosunkowo słabymi czasami Red Bulla. |
|
•Igor Szmidt, 15 lutego 2011, wyświetlenia: 1867 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Sebastian Vettel uważa, że niemal niemożliwym jest ustalenie, na jakiej pozycji znajduje się jego zespół Red Bull Racing, patrząc tylko na czasy uzyskiwane w przedsezonowych testach.
Po dominującym zeszłym sezonie, w którym Vettel oraz Red Bull zdobyli obydwa tytuły w klasyfikacjach generalnych, są oni nadal faworytami przed nadchodzącym sezonem 2011. Taka opinia jednak nie do końca pokrywa się z czasami uzyskiwanymi podczas trwających właśnie przedsezonowych testów.
Podczas siedmiu dni testów Red Bull uzyskał najlepszy czas dnia tylko raz, podczas pierwszego dnia w Walencji. Od tego czasu zespół z Milton Keynes spadł w tabelach czasowych, jako że Vettel ukończył ostatni dzień w Jerez na ósmym miejscu, tracąc do najszybszego Rubensa Barrichello 2,3 sekundy. Jednakże Niemiec nie przejmuje się tym twierdząc, że niewiele można wydedukować z czasów okrążeń, ponieważ każdy zespół przeprowadza inny program, na innych oponach i z różnym obciążeniem paliwa.
„To niemal niemożliwe, by ocenić gdzie się znajdujemy” – powiedział oficjalnej stronie F1. „Szczególnie podczas dnia jest prawie niemożliwym, by odgadnąć, jaki kto obrał program i na jakich jeździ oponach, więc definitywnie skupiamy się na naszej pracy. Pod koniec dnia, kiedy testy się kończą, z pewnością spoglądasz na informacje od innych zespołów, jednak nie robisz tego praktycznie w ogóle w trakcie trwania sesji”.
Pierwsze dwie sesje testowe dały kierowcom przedsmak nadchodzących nowych regulacji, włączając w to KERS, ruchome tylne skrzydło oraz nowe opony Pirelli. Kierowca Red Bulla przyznaje, że trzeba będzie się nieco przystosować, ponieważ zawodnicy w tym roku będą mieli więcej do kontrolowania niż kiedykolwiek wcześniej.
„Raczej łatwo jest się do tego przyzwyczaić, jednak oczywiście w tym roku masz więcej pracy, niż w poprzednich latach i musisz sprawdzać kiedy i jak najlepiej ich użyć. Podczas degradacji opon zachowanie bolidu się zmienia, więc musisz zrozumieć, kiedy najlepiej użyć tylnego skrzydła, ponieważ nie ma sensu używanie go zawsze automatycznie w tym samym miejscu”.
Źródło: planet-f1.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|