F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Vettel: Bardzo ciężko ocenić formę zespołów

Niemiec nie przejmuje się jednak stosunkowo słabymi czasami Red Bulla.
Igor Szmidt, 15 lutego 2011, wyświetlenia: 1867<< | lista | T- | T+ | >>
Sebastian Vettel uważa, że niemal niemożliwym jest ustalenie, na jakiej pozycji znajduje się jego zespół Red Bull Racing, patrząc tylko na czasy uzyskiwane w przedsezonowych testach.

Po dominującym zeszłym sezonie, w którym Vettel oraz Red Bull zdobyli obydwa tytuły w klasyfikacjach generalnych, są oni nadal faworytami przed nadchodzącym sezonem 2011. Taka opinia jednak nie do końca pokrywa się z czasami uzyskiwanymi podczas trwających właśnie przedsezonowych testów.

Podczas siedmiu dni testów Red Bull uzyskał najlepszy czas dnia tylko raz, podczas pierwszego dnia w Walencji. Od tego czasu zespół z Milton Keynes spadł w tabelach czasowych, jako że Vettel ukończył ostatni dzień w Jerez na ósmym miejscu, tracąc do najszybszego Rubensa Barrichello 2,3 sekundy. Jednakże Niemiec nie przejmuje się tym twierdząc, że niewiele można wydedukować z czasów okrążeń, ponieważ każdy zespół przeprowadza inny program, na innych oponach i z różnym obciążeniem paliwa.

„To niemal niemożliwe, by ocenić gdzie się znajdujemy” – powiedział oficjalnej stronie F1. „Szczególnie podczas dnia jest prawie niemożliwym, by odgadnąć, jaki kto obrał program i na jakich jeździ oponach, więc definitywnie skupiamy się na naszej pracy. Pod koniec dnia, kiedy testy się kończą, z pewnością spoglądasz na informacje od innych zespołów, jednak nie robisz tego praktycznie w ogóle w trakcie trwania sesji”.

Pierwsze dwie sesje testowe dały kierowcom przedsmak nadchodzących nowych regulacji, włączając w to KERS, ruchome tylne skrzydło oraz nowe opony Pirelli. Kierowca Red Bulla przyznaje, że trzeba będzie się nieco przystosować, ponieważ zawodnicy w tym roku będą mieli więcej do kontrolowania niż kiedykolwiek wcześniej.

„Raczej łatwo jest się do tego przyzwyczaić, jednak oczywiście w tym roku masz więcej pracy, niż w poprzednich latach i musisz sprawdzać kiedy i jak najlepiej ich użyć. Podczas degradacji opon zachowanie bolidu się zmienia, więc musisz zrozumieć, kiedy najlepiej użyć tylnego skrzydła, ponieważ nie ma sensu używanie go zawsze automatycznie w tym samym miejscu”.

Źródło: planet-f1.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
16.04.2024  Porsche oczekuje na decyzję Vettela w sprawie startów w WEC
10.04.2024  Plan spalony na panewce - powrót Vettela z emerytury
04.04.2024  Hamilton: Vettel byłby niesamowitą opcją dla Mercedesa
28.03.2024  Vettel: Powrót do Formuły 1 nie jest w tej chwili moim zmartwieniem
28.03.2024  Vasseur: Tytuł wśród konstruktorów celem Ferrari w 2024
Tagi:
Red Bull
Vettel S.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Adam-mal1, 15.02.2011 10:22[!]
czy Seba wydoroślał, czy mu sie PR wylewa, bo tak mądrze gada
akkim, 15.02.2011 10:43[!]
Pewnie, że "nie ma sensu" skoro wyznaczone
są strefy gdzie Mógł będziesz pomachać ogonem,
kolejne "ulepszenie" za niemałą kasę,
które śmietnik zobaczy po niedługim czasie.
rentonB, 15.02.2011 12:00[!]
A co mialby powiedziec ze znow sa szybcy 0,5 s od reszty i zdobedzie drugi tytul chyba ze znow bedzie popelnial bledy? Troche niezgodne z PRem
jpslotus72, 15.02.2011 13:12[!]
Sezon zejdzie kierowcom na dochodzeniu do pełnej swobody w posługiwaniu się wszystkimi nowinkami, a kiedy najlepsi dojdą już w tym do perfekcji i powiedzą: "No, w następnym sezonie będziemy mogli się skupić już tylko na prawdziwym ściganiu" - FIA stwierdzi: "E, jednak z nieruchomym skrzydłem było lepiej - trzeba spróbować czegoś innego..." I w ten sposób kierowcy F1 przejdą do roli królików doświadczalnych na poligonie FIA.
Na razie to tylko mój koszmarny sen - mam nadzieję, że nie proroczy...
si_vy, 16.02.2011 12:01[!]
jplotus72: no a ja się obawiam, że jednak proroczy. Przez te wszystkie ograniczenia, wymyślane są takie zabawki. Jak nie przez zespoły, które nie mają co robić z zasobami i brak im pola do rozwoju (f-duct), to przez FIA.

W efekcie ciągle wydaje się tyle samo kasy, tylko że na udziwnienia. A miała być oszczędność... A gdyby tak narzucić limit budżetowy w zamian dając większą swobodę w aerodynamice? Ciężko by było tego dopilnować, ale rozbudowana biurokracja FIA da radę. No i sport znów polegałby na ściganiu
NEO86, 07.03.2011 12:59[!]
Seba dobrze gada:)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca