F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Williams nie wyklucza zastosowania koła zamachowego w 2012

Ekipa Franka Williamsa rozpocznie sezon 2011 z wersją systemu wykorzystującą baterie.
Marek Roczniak, 24 lutego 2011, wyświetlenia: 2442<< | lista | T- | T+ | >>
Dyrektor techniczny Williamsa – Sam Michael powiedział podczas dzisiejszej prezentacji malowania bolidów FW33 na nadchodzący sezon, że brytyjski zespół nie wyklucza zastosowania systemu KERS z kołem zamachowym w przyszłym roku.

Ekipa Franka Williamsa rozpocznie sezon 2011 z wersją systemu odzyskiwania energii kinetycznej opartą na bateriach, po wykluczeniu koła zamachowego z powodu możliwości upakowania wszystkiego w samochodzie przy dużych zbiornikach na paliwo, odkąd zabronione jest tankowanie w trakcie wyścigów.

Williams jest jedynym zespołem F1, który pracował nad systemem wykorzystującym koło zamachowe do przechowywania odzyskanej energii i planował pierwotnie użyć go w sezonie 2009, ale ostatecznie zrezygnował z tego. Teraz także brał pod uwagę użycie koła zamachowego i choć znów odrzucił, to jednak Michael podkreśla, że jeśli chodzi o przyszły rok, to sprawa jest jak najbardziej otwarta.

„Mamy w samochodzie system oparty na bateriach. Wszystkie komponenty KERS umieszczone są pod nadwoziem i uczyniliśmy to głównie z powodów aerodynamicznych” – powiedział Australijczyk. „Rozważaliśmy użycie koła zamachowego w FW33. Niewiele brakowało, aby tak się stało, ale kwestie związane z upakowaniem wszystkiego odwiodły nas od tego pomysłu. Nie wykluczyliśmy jeszcze definitywnie zamontowania tego w 2011, choć jest to bardzo mało prawdopodobne, ale z pewnością sprawą otwartą jest rok 2012”.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
26.10.2017  Zespoły omówią koncepcję wprowadzenia do F1 napędu na cztery koła
16.03.2012  FIA nie zrezygnuje z DRS
09.03.2012  Mercedes i McLaren eksperymentują z tylnym kanałem F
27.01.2012  Marussia bez systemu KERS w sezonie 2012
24.01.2012  Watson: DRS, KERS i opony Pirelli poprawiły rozrywkę w Formule 1
Tagi:
Williams
KERS

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
archibaldi, 24.02.2011 17:02[!]
Już przynudzają z tym kołem zamachowym a już taki byłem napalony na to rozwiązanie. Sam ściemnia przy kazdej okazji, już było mówione, że KERS już prawie gotowy, że zaraz zaraz wprowadzą a pewnie to poza projekt na kartce papieru nie wyszło.
kabans, 24.02.2011 17:16[!]
też to miałem napisać
Kamikadze2000, 24.02.2011 17:30[!]
Ja już tak długo nad nim pracowali, to aż grzech, żeby tego owocu nie wykorzystać! ;)
dragon92, 24.02.2011 18:22[!]
Wykorzystują go chyba w Porshe?
kuba, 24.02.2011 19:22[!]
Tak na pewno nie wyszło poza projekt na kartce.... brawo. System jak najbardziej jest i działa z tym, że nie w Williamsie ale w Porsche GT3 R Hybrid. Ja jakoś narazie nie moge sobie wyobrazic jak by mieli zmieścić to w obecnych samochodach z wielkimi zbiornikami. Williams wyglądałby jak pociąg :P
bartek199874, 24.02.2011 19:26[!]
@up-zgadza się korzysta z czegoś podobnego porsche 911 gt3 hybrid (czy jakoś tak) i chyba jeszcze 918 rsr.
gpjano, 25.02.2011 09:08[!]
Wszyscy jadą na bateriach a oni ciągle o tym kole zamachowym. Coś mi się zdaje, że ta ich konstrukcja daje bardzo dobre efekty, duży moment obrotowy, dużą moc... Coś w niej musi być. Ale duży zbiornik i aerodynamika nie pozwalają tego zastosować. Ale jak w przyszłym roku będzie mniejszy silnik to może wreszcie zaprezentują ten cudowny dopalacz ;-)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca