|
|
|
|
|
|
Toro Rosso planuje poważny pakiet ulepszeń na Monako |
Kolejny duży pakiet szykowany jest na dalszą część mistrzostw. |
|
•Michał Roszczyn, 30 kwietnia 2011, wyświetlenia: 1385 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Scuderia Toro Rosso zamierza na Grand Prix Monako wprowadzić poważne usprawnienia w swoim samochodzie. Włoski zespół z optymizmem podchodzi do tegorocznych zmagań, chcąc walczyć z takimi ekipami, jak Williams, Sauber i Force India.
Agresywnie zaprojektowany model STR6 przyniósł zachęcający krok naprzód w kwestii osiągów i ekipa z Faenzy ma już opracowaną strategię rozwoju bolidu, chcąc dzięki niej zwiększyć swoje szanse na powiększenie zdobyczy punktowej.
Główny inżynier w Toro Rosso – Laurent Mekies przyznał, że zaplanowano dwa poważne pakiety ulepszeń, z czego jeden zostanie wprowadzony za miesiąc podczas zawodów na ulicach Księstwa Monako. „Na czas trwania sezonu przygotowaliśmy znaczące poprawki, które zatwierdzone zostały jeszcze przed rozpoczęciem mistrzostw. W pewnym momencie przedsezonowych przygotowań musisz wprowadzić bolid do produkcji i następnego dnia możesz wpaść na dobry pomysł i wówczas zyskujesz podstawy na kolejne usprawnienia”.
„Tak właśnie było w naszym przypadku i w Monako zobaczymy poważny pakiet aktualizacji oraz kolejny w dalszej części czempionatu. Zaplanowaliśmy to już wcześniej i mamy nadzieję zyskać w kwestii osiągów. Niemniej prawdą jest również, że przy restrykcyjnych przepisach odnośnie testowania w trakcie sezonu, próbowaliśmy różnych ustawień samochodu podczas weekendów, a zmieniona wysokość zawieszenia, zastosowanie innych sprężyn czy zmodyfikowany balans aerodynamiczny także mogą mieć wpływ na strategię rozwoju bolidu”.
Mekies stwierdził, że projektanci Toro Rosso wykonali dobrą robotę przy tegorocznym modelu, dzięki czemu włoska ekipa zdolna jest do regularnej walki o punkty. „Z naszego punktu widzenia zobaczyliśmy mniej więcej to, czego oczekiwaliśmy po zimowych testach, kiedy samochód okazał się udanym dziełem. W pierwszym wyścigu ujrzeliśmy rozsądne tempo wyścigowe i naszą bezpośrednią konkurencją okazali się być, zgodnie z oczekiwaniami, Williams, Force India oraz Sauber – walczyliśmy z nimi podczas pierwszych trzech eliminacji mistrzostw”.
„STR6 wykazał potencjał do rywalizacji z tymi zespołami, co było dobrą wiadomością. Kwalifikacje przebiegły udanie we wszystkich trzech weekendach, przemieniając to na punkty w Melbourne, lecz nie w kolejnych dwóch rundach. Jednakże sądzę, że pod względem formy byliśmy w dobrym położeniu we wszystkich dotychczasowych wyścigach. Czasami zdołasz złożyć wszystko w całość, a czasami nie: to przydarzyło się nam, może przydarzyć się również naszym konkurentom, co wyjaśnia naszą pozycję, kilka punktów za Sauberem. Czeka nas interesująca walka z trzema bądź czterema teamami przez cały długi sezon – to jest nasza batalia o mistrzostwo”.
Źródło: autosport.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|