F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

30.04.2024

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Marko kwestionuje moment wprowadzenia ograniczeń w dyfuzorach

"Teraz wydano zakaz w środku sezonu. To dosyć dziwne".
Nataniel Piórkowski, 19 czerwca 2011, wyświetlenia: 1742<< | lista | T- | T+ | >>
Konsultant zespołu Red Bull Racing – Helmut Marko ma wątpliwości, dlaczego FIA zakazała używania dmuchanych dyfuzorów w środku sezonu.

Podczas czwartkowego spotkania z przedstawicielami zespołów. delegat techniczny FIA – Charlie Whiting poinformował, że od Grand Prix Wielkiej Brytanii będą obowiązywały znaczne ograniczenia w przepływie spalin przez dyfuzor, a już od przyszłego sezonu takie rozwiązanie będzie całkowicie zakazane.

Niektórzy obserwatorzy upatrują w tym ruchu próbę obalenia dominacji Sebastiana Vettela i jego zespołu – Red Bull Racing, który uważany jest za pioniera pod względem wykorzystywania tego innowacyjnego rozwiązania, zwiększającego poziom docisku aerodynamicznego.

Nie dziwi więc krytyka Marko, który otwarcie kwestionuje poprawność decyzji FIA: „Innowacje takie jak podwójny dyfuzor i kanał F zostały zakazane na koniec roku. Teraz jednak wydano zakaz w środku sezonu. To dosyć dziwne. Mamy jednak nadzieję, że nie odczujemy z tego powodu większych konsekwencji niż Renault, Mercedes i McLaren, na czym Ferrari z pewnością chce zbudować swoją przewagę” – uważa Marko.

Źródło: onestopstrategy.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
30.04.2024  Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu
26.04.2024  Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku
25.04.2024  Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla
25.04.2024  AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla
21.04.2024  Verstappen: Bolid jechał jak po szynach
Tagi:
Red Bull
Marko H.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
jpslotus72, 19.06.2011 11:07[!]
Jakie to dziwne uczucie - zgadzać się z Helmutem Marko... :)
Ale trudno mu nie przyznać racji (w tym konkretnym przypadku!) - decyzja FIA jest podwójnie nieuzasadniona. Po pierwsze - punkt regulaminu, który tu zastosowano, można tylko z kompletnym zlekceważeniem logiki i zdrowego rozsądku zastosować do podwójnego dyfuzora (FIA zaprezentowała tutaj sofistykę w czystej postaci). Po drugie - absurdalne jest wprowadzenie tej "regulacji" w trakcie sezonu, od dowolnie wybranego GP (w Malezji czy Chinach to jeszcze było legalne, a na Silverstone już nie?).

Ciekawe, kiedy znowu zdarzy się okazja, żeby mówić jednym głosem z Panem Helmutem?... :)
Adam1970, 19.06.2011 12:20[!]
"na czym Ferrari z pewnością chce zbudować swoją przewagę” – uważa Marko.
No tak to wygląda panie Todt...
IceMan11, 19.06.2011 12:41[!]
Sam kibicowałem aby Jean objął stanowisko prezydenta, ale teraz stwierdzam, że to był wielki błąd. To co odwala ten człowiek w ostatnim czasie to śmiech i tyle. Wszyscy krytykowali Max'a za jakieś cięcia budżetowe, ale przy tym to był pikuś...
pawlos, 19.06.2011 12:48[!]
Nawet łagodna wypowiedź pana Marko, nie w jego stylu:) W 100% się z gościem zgadzam. Bardzo nie ładnie to wygląda. Teoretycznie najwięcej powinno zyskać ferrari, a rbr najwięcej stracić co spowoduje, że stawka w czubie teoretycznie się wypłaszczy. Nie jest to w zasadzie taka zła informacja dla Vettela ponieważ Alo, Ham, But i Mas będą nawzajem odbierać sobie punkty.
Berlesi27, 19.06.2011 12:59[!]
Tak, tak. A pomysł Todta odnośnie nowych silników to też pewnie prezent specjalnie dla Ferrari... ech te teorie spiskowe.
Gangster, 19.06.2011 13:06[!]
Ja kompletnie nie rozumiem o co wam chodzi. To jest nie zgodne/na granicy zgodności z prawem. Są odpowiednie przepisy regulujące to zagadnienie. Do podwójnego dyfuzora nie było odpowiedniego przepisu tak samo jak kanał F. Wprowadzili je po sezonie wiec tu nie widzę po co porównujecie te rzeczy. Natomiast dmuchany dyfuzor można porównywać do uginających się przednich skrzydeł w zeszłym sezonie. Był tam odpowiedni paragraf wiec go udoskonalili w trakcie sezonu. Jakoś tam nikt nie majaczył jak teraz. Kolejna sprawa to wykorzystanie w zeszłym sezonie dziury na rozrusznik przez Mercedesa do przepływu powietrza. Tez zostały przepisy zmienione i jakoś wtedy wszystko było ok. Teraz nikt nie zmienia przepisu tylko mówi jak to będzie interpretowane.

Ale kol. pawlos wszędzie widzi teorie spiskowe.
pawlos, 19.06.2011 13:07[!]
Spiskowe nie spiskowe. Jeśli dzięki temu zakazowi ferrari miałoby zwyciężyć mistrzostwa, pozostałby nieładny posmak. No ale kibice ferrari przecież takimi rzeczami się nie przejmują...

@Gangster
Nie wiem czy jesteś w temacie, ale tu nie chodzi sam dmuchany dyfuzor (będzie go można używać do końca sezonu) tylko o specjalne mapowanie silnika. Nie widzę tutaj niezgodności z cytowanymi przez FIA przepisami. Chyba mam prawo się z tym nie zgadzać, a nie bezkrytycznie przyjmować.
akkim, 19.06.2011 14:27[!]
Jeśli faktycznie J.Todt ulega naciskom,
byłoby fatalnie, bo załatwisz wszystko,
ostatnio z Hamiltonem powiązano syna,
czyżby rządzić zaczęła nie włoska "rodzina" ?
Gangster, 19.06.2011 18:08[!]
@pawlos
Jestem w temacie i przepisy mówią, że nie można zmieniać w żaden sposób siły docisku. A jak się dmucha w dyfuzor przy nie wciśniętym pedale gazu to to jest ta zmiana.
marrcus, 19.06.2011 21:38[!]
nie bo jest cały czas podobny, zmiana to dopiero będzie po wprowadzeniu tego wymuszenia
jaszczur, 20.06.2011 00:11[!]
@gangster weź proszę przeczytaj na który punkt regulaminu powołuje się FIA i wtedy komentuj OK?
Gangster, 20.06.2011 13:04[!]
@jaszczur
Artykuł 3.15 zakazujący ruchomych urządzeń aerodynamicznych. Na taki punkt regulaminu powołuje się FIA.
No chyba, że ty masz inne dane to proszę podziel się ze mną.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca