|
|
|
|
|
|
Renault nie chce zamrażać rozwoju silników po roku 2013 |
W zamian firma propunuje coroczne homologowanie jednostek napędowych. |
|
•Nataniel Piórkowski, 24 czerwca 2011, wyświetlenia: 1720 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Firma Renault uważa, że po wprowadzeniu zmian w przepisach od sezonu 2014, rozwój silników nie powinien być zamrożony.
Światowa Rada Sportów Motorowych wkrótce przyjmie nowe przepisy, które zakładają przejście z obecnie stosowanych 2,4-litrowych jednostek napędowych, na turbodoładowane V6 o pojemności 1,6 l.
Przez ostatnie lata rozwój silników V8 został poważnie ograniczony, przez tzw. zamrożenie prac, jednak zastępca dyrektora zarządzającego Renault Sport F1 – Rob White powiedział portalowi redbull.com: „Nie jesteśmy za całkowitym zamrożeniem prac na wiele lat. To co proponujemy, to roczna homologacja, w której dopuszczone są zmiany z sezonu na sezon w celu poprawy wydajności”.
White zwrócił również uwagę na korzyści, jakie ze zmiany wyniesie Formuła 1: „Uważamy, że jest to dobry bilans między ograniczeniami wprowadzanymi rok po roku i ważne przesłanie odnośnie środowiska, że redukcja zużycia paliwa nie jest nagłym, jednorazowym działaniem. Nie zostało to jeszcze do końca ustalone, gdyż nie mamy regulaminu sportowego (na rok 2014)”.
White zaznaczył również, że plany stworzenia „światowego silnika”, który mógłby być stosowany we wszystkich ważniejszych seriach wyścigów samochodowych, są na razie nieosiągalne. „Myślę, że nigdy nie należy wykluczać żadnej z możliwości, jednak na razie jest to bardzo specyficzny zbiór przepisów, który w całości dotyczy wyłącznie Formuły 1” – dodał.
Źródło: onestopstrategy.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|