|
|
|
|
|
|
Ferrari wzywa do wyjaśnienia sprawy limitów pracowników |
Newey: "Martwię się o to, co dzieje się w Milton Keynes, a nie w Brackley". |
|
•Nataniel Piórkowski, 11 pa?dziernika 2011, wyświetlenia: 2006 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Ferrari wezwało zespoły Formuły 1 do przedyskutowania podczas Grand Prix Korei sprawy przekraczania limitów pracowników i wydatków, które reguluje Porozumienie o Ograniczaniu Zasobów (RRA).
Ostatnio Red Bull Racing zaprzeczał plotkom o tym, że w ubiegłym roku przekroczył ustalone limity walcząc o mistrzostwo świata, a obecnie wyjaśnienia całej sprawy nie ułatwiło zatrudnienie przez Mercedes GP Aldo Costy i Geoffa Willisa.
Stefano Domenicali ma jednak nadzieję, że podczas Grand Prix Korei, które odbędzie się w ten weekend, zespoły spotkają się i przedstawią swoje obawy, choć jeśli nie uda się osiągnąć porozumienia, zamieszanie może skończyć się upadkiem wszystkich limitów narzucanych przez RRA. Jeśli doszłoby do zastosowania tego scenariuszu, to w Formule 1 na nowo wybuchłaby wojna nieograniczanych wydatków w czasie, gdy świat stoi w obliczu kryzysu finansowego.
Pytany o rosnące obawy dotyczące RRA, Domenicali powiedział: „Myślę, że to bardzo delikatny temat. Musimy dokonać jego ostatecznego wyjaśnienia, ponieważ koniec końców – RRA jest bardzo istotne dla utrzymania poziomu wydatków na jak najniższym poziomie. Nie może się ona stać umową dającą przewagę w osiągach, dzięki czemu ktoś jest w stanie zrobić coś, czego nie może dokonać inny. Nie powiem już w tej sprawie nic więcej. Musimy wyjaśnić tę sprawę do samego końca. Sprowadza się ona do zaufania między zespołami i musimy wykaraskać się z tych wszystkich wątpliwości. Dojdzie do spotkania, pewnie już w Korei, gdzie musimy zamknąć ten rozdział, ponieważ jest on naprawdę bardzo ważnym czynnikiem wszystkich zespołów, które muszą ze sobą współpracować”.
Szef FOTA – Martin Whitmarsh ma nadzieję, że sprawa ostatecznego wyjaśnienia kwestii Porozumienia o Ograniczaniu Zasobów zostanie rozwiązana w sposób zadowalający wszystkie strony. „Na szczęście RRA nie ogranicza w żaden sposób liczby dyrektorów technicznych, więc jeśli chcesz, to możesz mieć ich w swoim zespole nawet dwudziestu. Jesteśmy konkurującą ze sobą grupą ludzi i zawsze znajdą się w niej tacy, którzy będą siali spekulacje na różne problemy, ale ogólnie pracujemy wspólnie bardzo dobrze”.
Tymczasem całkowicie odrębne podejście do sprawy zaprezentował dyrektor techniczny Red Bull Racing – Adrian Newey: „Będę całkowicie szczery. Martwię się o to, co robimy u siebie, w Milton Keynes, a nie o to, co dzieje się w Brackley”.
Źródło: autosport.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|