F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Renault wspiera proces zmiany nazwy

Jean-Francois Caubet popiera działania Lotus Renault GP.
Łukasz Godula, 11 pa?dziernika 2011, wyświetlenia: 1860<< | lista | T- | T+ | >>
Plany Renault co do zmiany nazwy na Lotus w przyszłym roku mają pełne wsparcie francuskiego producenta samochodów, oraz zapowiada się ostateczne rozwiązanie skomplikowanego zaangażowania byłej firmy matki ekipy.

Po kontrowersjach z ustawieniem wyścigu w Singapurze, pod koniec 2009 roku Renault sprzedało swój zespół F1 firmie Genii Capital, a po tym jak Lotus stał się sponsorem ekipy, sprawa stała się bardzo niejasna. Proces zmiany postępuje, jednak decyzja o możliwości zmiany nazwy z Renault na Lotus oraz z Team Lotus na Caterham zostanie podjęta przez Komisję Formuły 1 na spotkaniu, które ma się odbyć 3 listopada.

Dyrektor Renault ds. sportu, Jean-Francois Caubet jest zadowolony ze zmian, które mają nastąpić i przyjął je z optymizmem, oraz przyznał, że nie zmieni to zaangażowania jego firmy w zespół. „Sprzedaliśmy ekipę dwa lata temu, a strategia zakładała, że nie utniemy wszystkich kontaktów z zespołem, ponieważ jeśli jesteś dużym producentem samochodów, nie jesteś w stanie tego tak zatrzymać” – wyjaśnia Caubet. „Decyzja zakładała stopniowe odejście, z naciskiem na utrzymanie partnerstwa technicznego”.

„Jeśli chodzi o nazwę podwozia, było to nieco kłopotliwe dla Renault, ponieważ zespół był kontrolowany przez Genii, głównym sponsorem był Lotus, a dla brytyjskiej prasy zespół dalej nazywał się Renault! Nie naciskaliśmy mocno na zmianę, jednak poprosiliśmy Berniego, czy mógłby nam pomóc, a Lotus będzie najlepszym rozwiązaniem”.

Caubet uważa, że dla Renault ważne jest posiadanie kolejnego znaczącego klienta poza Red Bullem, ponieważ błędem byłoby skupianie swoich wysiłków wokół zaledwie jednej ekipy. „Będziemy dostarczali silniki i będziemy naciskali, ponieważ potrzebujemy drugiej mocnej ekipy, która będzie w stanie walczyć z Red Bullem. Nie chcemy ich pozostawić samotnymi, a jeśli masz dwa mocne zespoły, to możesz się porównywać cały czas. Wewnętrzna rywalizacja jest bardzo ważna. Tak więc jeśli nawet nasze partnerstwo będzie inne, to dalej będzie to nasz klient, a do tego bardzo ważny dla nas”.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.04.2024  Autosport: Renault rozważa sprzedaż zespołu Alpine
21.03.2024  Jordan: Renault mogło już zadecydować o wycofaniu się z F1
07.03.2024  Famin: Wiemy, że nasza obecna forma jest nieackeptowalna
19.01.2024  Famin: Renault pozostaje gotowe na wznowienie rozmów z Andrettim
11.01.2024  Szafnauer: Zespoły złamały dżentelmeńską umowę
Tagi:
Renault

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
jpslotus72, 11.10.2011 14:29[!]
Kiedyś legendy rodziły się latami - od zera, z pasji wybitnych osobowości i zaangażowania ludzi, wokół nich zgromadzonych. Dzisiaj wystarczy zmiana szyldu - hokus pokus i jest Lotus.

(Oczywiście upraszczam i ironizuję - jestem, przyznaję, przewrażliwiony w tym temacie. "Szyld" jest oczywiście podbudowany sponsorskim zapleczem - chociaż nie Legendą...

Poza tym z żalem żegnam zespół F1 o nazwie "Renault" - nawet nie z powodu dwóch tytułów Alonso, ile z sentymentu do prekursora Ery Turbo i takich nazwisk jak Arnoux, Jabouille czy młody Prost..)
mbwrobel, 11.10.2011 16:01[!]
Biorąc pod uwagę tegoroczne "osiągi" kierowców teamu, to wcale się nie dziwię, że Caubert nie chce ich firmować pod logo Renault.
Kamikadze2000, 11.10.2011 18:26[!]
@jpslotus72 - no właśnie! Aby zespół był "legendą", najpierw musi byc tym "nowym". Tak właśnie jest z RBR, ale i tak wielu powie, iż złe jest dla F1 to, że "legendy" przegrywają "z firmą napojów enegretyzujących". pzdr ;)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca