F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

FIA wprowadza łagodniejsze mapowania silnika w sezonie 2012

Ma to na celu całkowite wyeliminowanie korzystania z nadmuchu spalin.
Paweł Zając, 21 pa?dziernika 2011, wyświetlenia: 2339<< | lista | T- | T+ | >>
Zespoły Formuły Jeden zostały poinformowane, że FIA zamierza wprowadzić w przyszłym roku bardziej restrykcyjne przepisy dotyczące mapowania silnika, aby zmniejszyć wykorzystanie gazów spalinowych.

Pomimo tego, że przepisy zakazujące korzystania z dmuchanych dyfuzorów oraz nakaz przeniesienia wydechu w górną część bolidu zostały już ogłoszone, to i tak pojawiły się wątpliwości, że zespoły mogą starać się znaleźć luki w przepisach, a tym samym wykorzystywać przepływ gazów spalinowych.

Swoje wątpliwości w tej sprawie wyraził Ross Brawn, szef zespołu Mercedes, mając na uwadze, że w tym roku jasno było widać jak wielki wpływ na osiągi aerodynamiczne mają gazy spalinowe. „W naszym przypadku projekt wydechu jest dość konwencjonalny, jednak jeśli ktoś zaprezentuje coś skrajnego to zaczekamy i zobaczymy co się stanie. Nie twierdzę, że nikt nie zaprezentuje czegoś innowacyjnego, gdyż jeśli czegoś raz się nauczyło to nie można tego zapomnieć. Korzyści płynące z wydechu, wykorzystując jego energię, są znaczne i teraz musimy zrozumieć, co możemy zrobić z wydechem/mapowaniem silnika, by złagodzić ten efekt”.

FIA chce upewnić się, że nadmuch spalin zostanie wyeliminowany. Źródła zbliżone do zespołów ujawniły, że Federacja wydała Dyrektywę Techniczną, która informuje zespoły o nowych ograniczeniach w przyszłym sezonie. Jednym ze sposobów na całkowite wyeliminowanie tego rozwiązania jest zakaz stosowania ekstremalnych mapowań silnika, więc standardowe oprogramowanie używane przez F1 będzie zawierało pewne ograniczenia w tym obszarze.

Mimo tego, że niektóre zespoły nie są zadowolone z takiego posunięcia i wyrażają pewne zastrzeżenia po spotkaniu Technicznej Grupy Roboczej, to większość poparła nowe ograniczenia, gdyż eliminują one szarą strefę w projektowaniu samochodu.

Główny inżynier operacyjny ekipy Williams, Mark Gillan, powiedział podczas weekendu w Korei, że wszystkie zespoły będą starały się odpowiednio wykorzystać nowe zasady dotyczące wydechów.„Nie było żadnego roku, w którym nie byłoby dziury w regulaminie. To element zabawy związany z projektowaniem samochodu. Jako projektanci F1 musimy starać się znaleźć obszary w których reguły są niejasne i postarać się je wykorzystać”.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
10.04.2024  Autosport: Plan aktywnej aerodynamiki będzie wymagał zmian
24.03.2024  Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]
24.03.2024  Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii
Tagi:
Przepisy
FIA

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Q_be_2, 22.10.2011 10:23[!]
Taka ilośc energii, na dodatek o bardzo dużym potencjale, zakazana. Jak dla mnie kompletnie bez sensu.
pawlos, 22.10.2011 11:04[!]
Zgadza się. Nie rozumiem takich zakazów. Dla mnie to powrót do epoki kamienia łupanego. Zabijanie innowacji. Czy tu rozchodzi się o koszty?? Czy o obawę zespołów przed nowymi pomysłami pana AN??
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca