F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Ferrari: Pechowy postój Alonso nie miał znaczenia w walce o zwycięstwo

Domenicali narzeka jednak na dublowanych kierowców.
Nataniel Piórkowski, 14 listopada 2011, wyświetlenia: 2130<< | lista | T- | T+ | >>
Ferrari nie sądzi, że Fernando Alonso był w stanie pokonać Lewisa Hamiltona w walce o zwycięstwo w Grand Prix Abu Zabi, nawet jeśli ostatni postój Hiszpana został przeprowadzony dużo sprawniej.

Alonso stracił cenny czas podczas drugiego pit-stopu, kiedy wjechał do alei serwisowej zaraz na ogonie wolniejszego Daniela Ricciardo, a następie załoga Ferrari dokonała mało popisowej wymiany ogumienia. Ferrari wątpi jednak, że ich kierowca mógł zagrozić Hamiltonowi, który jechał po pewne zwycięstwo.

„Na pewno muszę powiedzieć, że drugie miejsce odzwierciedliło nasze osiągi. Kiedy Fernando dojeżdżał do alei serwisowej, nieszczęśliwie trafił na Ricciardo, za którym przejechał dwa zakręty i szczerze mówiąc to w tym miejscu straciliśmy sporo czasu. Mieliśmy mały problem podczas samego postoju, ale nie było to nic nadzwyczajnego. Nie możemy nic więcej powiedzieć. Pech” – powiedział szef stajni z Maranello, Stefano Domenicali.

„Muszę powiedzieć, że dublowani byli problemem dla wszystkich, nie tylko dla Felipe Massy, który musiał sobie poradzić z dwoma, tocząc jednocześnie walkę – to niedobre i jednocześnie nie do przyjęcia. Później Lewis miał podobne przejścia, więc ta sprawa nie układała się najlepiej dla każdego. Na pewno jednak przejechanie dwóch zakrętów za ostatnim bolidem, który zjeżdżał do boksów na tym samym okrążeniu było naprawdę bardzo pechowe. Przewaga wypracowana od razu przez Lewisa podczas dwóch bardzo szybkich okrążeń pozwoliła mu na powiększenie straty Fernando i oczywiście udało mu się dobrze wykorzystać sytuację” – dodał Włoch.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.05.2024  LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami
01.05.2024  Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami
01.05.2024  LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie
29.04.2024  Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem
24.04.2024  Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari
Tagi:
Ferrari
Alonso F.
Domenicali S.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
rno2, 14.11.2011 18:51[!]
W tym wypadku wydłużony postój nie miał znaczenia w wynikach wyścigu, ale ja na miejscu Alonso bym się zdenerwował - wyciska z maszyny wszystko, urywa po 3-4/10 sekundy na okrążeniu, a mechanicy marnują mu w jednej chwili te zaoszczędzone sekundy...
sas, 14.11.2011 19:09[!]
yyyy ale jak to ?
nagłówek z f1fanatic brzmi tak "Ferrari: Slow pit stop costs Alonso shot at victory".
A u "nas" odwrotnie?
zgf1, 14.11.2011 19:20[!]
Ale dziwi mnie dlaczego fajtlapa Ricciardo tak wolno zjezdzal?
Rozumiem na torze moga gorzej jezdzic, ale wjazd do pitu w slamazarnym tempie?

Przeciez te ciamajdy z konca stawki to do niczego sie nie nadaja.
cziken129, 14.11.2011 19:30[!]
szkoda, że HRT jeszcze jest w stawce. Powinni ich usunąć. Ich bolidy są niesamowicie powolne i stwarzają zagrożenie na torze. Nie są dla nikogo konkurencją, tylko przeszkadzają. Po co komu to?
sas, 14.11.2011 19:35[!]
@zgf1 czyli co? Sugerujesz, że RIC miał ustawiony limiter na 95km/h podczas gdy ALO na 100? :) Oczywiście żartuję.
Chyba oczywiste jest, że bolid HRT jest tak samo zwinny na dojeździe do białej linni jak na torze...
Nie wiem co Cię tak dziwi. Na całym kółku tracą ponad 6 sekund. Zjazd do alei ma parę zakrętów, wiec strata rzędu 1,5 sekundy na tym odcinku to raczej nic dziwnego. Szczególnie, że chłopaki z HRT o nic tak na prawdę nie walczą, wiec i zjazd przeprowadzają bardziej na luzie.
kabans, 14.11.2011 20:05[!]
tytuł dzisiejszej sportowej gazety w gruzji - hrt planuje w następnym sezonie dogonić stawkę jeśli chodzi o szybkość poruszania sie po pit lane.
Colin Kolles: Po drobnej modyfikacji aero (mianowicie wywalenie przedniego i tylnego spojlera) bolid powinien osiągnąć spokojnie regulaminowe 100km/h
TheStig, 14.11.2011 22:58[!]
@kabans - świetne :):)
Kluczowe pytanie brzmi ile sekund za Hamiltonem wyjechał Alonso? Z tego co pamiętam to kilka sekund, więc 1,5-2,5 wiele by nie zmieniło.
RY2N, 15.11.2011 07:54[!]
Alonso dojechał do mety 8,5 sek za Hamiltonem, a sumaryczny czas postojów miał dłuższy od Hamiltona o 2,7 sek. Dlatego zgadzam się, że nie stracił pierwszego miejsca przez postoje.

Przez pierwsze 2 stinty jechał z czasami na poziomie Hamiltona. Dopiero w 3 stincie z powodu złej pracy twardszych opon w Ferrari zwłaszcza przy niższych temperaturach narosła dodatkowa strata (ok 4 sek), co było główną przyczyną niemożności podjęcia walki o 1 miejsce.
schuey, 15.11.2011 08:26[!]
@TheStig z tym ze na torze przy duzej predkosci te 1,5-2,5 troszke by zmienilo
Gdy stoisz w box a ktos jest na torze przy tak dluzej predkosci wydluza sie dystans i czas.
@RY2N dolicz ze ostatnie okrazenia nie sinal sie za nim czyli odpuscil sobie wprost. To nie jest obiektywna ocena po wyscigu
RY2N, 15.11.2011 08:42[!]
@schuey
czasy okrążeń nie wskazują żeby którykolwiek z nich odpuścił na ostatnich okrążeniach (oprócz samej końcówką przed linią mety)
sas, 15.11.2011 13:16[!]
@TheStig na mecie okrążenia wyjazdowego miał około 4,4 straty.
Sam ALO przyznał, że na HRT na dojeździe do alei stracił około sekundy (czasy pokazują, że około 1,5)
Sama zmiana trwała o dodatkowe 1,9 sek dłużej niż zmiana najszybsza.
Na samej alei ALO stracił zatem około 3,4 sek.
Co ciekawe to, że ALO dostał komunikat przez radio, że przewaga jest wystrczająca aby wyjechać przed Lewisem. Czasy pokazują, że jak wszystko poszłoby perfekcyjnie to ALO byłby bardzo blisko HAM po wyjeździe.
Stąd też wynika moje wcześniejsze zdziwienie tytułem.
Analiza na f1racing pokazuje coś dokładnie innego.
http://www.f1fana...-grand-prix-ferrari/
kabans, 16.11.2011 10:07[!]
gdyby ten tor bardziej zużywał opony to Alo miałby wygraną w kieszeni, chociaż z drugiej strony mógłby wtedy do walki włączyć się button
oliwia_90, 16.11.2011 18:48[!]
I tak niech się cieszy że ma taki dobry zespół i bolid. Na tyle lat co Alonso jeździ w F1 to powinien lepiej jeżdzić , nie umie szczególnie jeździć na mokrych nawierzchniach.

Kto się ze mną zgodzi...
50% - bolid
20% - zespół
10% - taktyka
10% - inne czynniki
10% - umiejętności kierowcy I jak tu mówić o sprawiedliwości w tym sporcie? Schumacher taki mistrz i co nie może wygrać ani jednego wyścigu? Kovalainen w Mclarenie walczyć o podium a teraz co? Kto mial szczęście lub znajomośći to trafił do lepszego zespołu , a ile prawdziwych talentów przepadło w tej klatce szczurów to aż strach pomyśleć.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca