F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Renault uruchomi silnik V6 w przyszłym roku

Szef Renault Sport F1 przyznał, że jednostka jest bardziej złożona niż ta obecna.
Mateusz Szymkiewicz, 20 grudnia 2011, wyświetlenia: 2694<< | lista | T- | T+ | >>
Renault uruchomi po raz pierwszy swoją jednostkę V6 w połowie przyszłego roku.

Od sezonu 2014, bolidy Formuły 1 będą napędzane silnikami V6 z turbodoładowaniem i mocniejszym systemem KERS. Według Jeana-Francoisa Caubeta, nowa jednostka będzie bardziej skomplikowana niż silnik V8, który jest wykorzystywany obecnie.

„Nowe silniki V6 na rok 2014 są trudniejsze w zaprojektowaniu i późniejszej eksploatacji, więc zmuszenie ich do właściwej pracy będzie ciężkie” – powiedział Jean-Francois Caubet. „Nasze pierwsze V6 zostanie przetestowane w połowie przyszłego roku, a następnie rozpoczniemy intensywny program rozwoju każdej części silnika, oczywiście dostosowując się do obowiązujących ograniczeń”.

W sezonie 2012, Renault Sport F1 będzie dostarczać silniki ekipom Red Bull Racing, Lotus, Williams i Caterham.

Źródło: onestopstrategy.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.04.2024  Autosport: Renault rozważa sprzedaż zespołu Alpine
21.03.2024  Jordan: Renault mogło już zadecydować o wycofaniu się z F1
07.03.2024  Famin: Wiemy, że nasza obecna forma jest nieackeptowalna
19.01.2024  Famin: Renault pozostaje gotowe na wznowienie rozmów z Andrettim
11.01.2024  Szafnauer: Zespoły złamały dżentelmeńską umowę
Tagi:
Renault

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Karol26, 20.12.2011 15:45[!]
Dość szybko to idzie. Mnie jedynie bardzo ciekawi dźwięk tych silników. Jeszcze jak by nie było tak dużego limitu obrotów było by ciekawiej.
SirKamil, 20.12.2011 17:15[!]
limit wcale nie jest duży. 15 tyś w turbodoładowanym silniku tłokowym? szał.
IceMan11, 20.12.2011 17:20[!]
@SirKamil
Powiedz mi, a mianowiciu (widzę, że się orientujesz). Ile te silniki będą miały mniej więcej mocy?
Jeśli nie wiesz to tak na twoje oko.
Nie śledziłem F1 za czasów TURBO, ale tamte silniki były potężne. Dzisiaj tym bardziej da się takie zrobić, ale czy są jakieś limity odnośnie mocy?
phildoon, 20.12.2011 17:26[!]
Jeśli dobrze pamiętam mówiono o 650 KM z samej jednostki 1.6 V6 i ok 120-150 KM generowanym przez KERS którego czas działania ma zostać wydłużony do 12-13 sek.
SirKamil, 20.12.2011 17:54[!]
Teoretycznie rzecz ujmując nic nie stoi na przeszkodzie aby miały ponad 1000 KM clou to jednak regulamin i bez bicia się przyznam, że tak tutaj z głowy nie pamiętam finalnych ustaleń- czy zdecydowano się na próg mocy i spalanie w jego ramach jak najmniejszej ilości paliwa, czy wprowadzenie limitu przepływu paliwa w systemie paliwowym i wolną rękę w "poszukiwaniu" mocy.
Tak czy inaczej uwzględniając regulacje tak ilościowe jak i jakościowe, spodziewam się ok 700 KM.

Biorąc pod uwagę znacznie wzmocniony KERS powinno być szybko, zwłaszcza, że paliwa będzie trzeba wozić dużo mniej.
ENDR, 20.12.2011 19:48[!]
Mnie ciekawi, jak będzie z początku z awaryjnością tych silników :)
V8 przez ostatnie lata tak dopracowali, że ich awarie były sporą rzadkością. Po wprowadzeniu V6 można się będzie chyba spodziewać wzrostu liczby DNFów :)
pablonzo, 20.12.2011 20:05[!]
@ENDR no na pewno będzie wysoka awaryjność, tak samo jak było w przypadku V8 na początku. Niestety każdych warunków zespoły nie są w stanie przewidzieć a i inżynierzy nie zawsze wszystko dopracują. Zawsze się znajdzie jakieś ale. Życie to zweryfikuje. Na pewno będzie więcej DNF :) A co do dźwięku silnika to na pewno będzie bardzo dobry, 15 tyś obrotów to nie przelewki + turbo + krótki wydech = nice sound :)
akkim, 20.12.2011 21:02[!]
Teraz akkim do odwrotki tytułu się skłoni,
czy ten nowy silnik zespół uruchomi ?
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca