Dość szybko to idzie. Mnie jedynie bardzo ciekawi dźwięk tych silników. Jeszcze jak by nie było tak dużego limitu obrotów było by ciekawiej.
limit wcale nie jest duży. 15 tyś w turbodoładowanym silniku tłokowym? szał.
@SirKamil
Powiedz mi, a mianowiciu (widzę, że się orientujesz). Ile te silniki będą miały mniej więcej mocy?
Jeśli nie wiesz to tak na twoje oko.
Nie śledziłem F1 za czasów TURBO, ale tamte silniki były potężne. Dzisiaj tym bardziej da się takie zrobić, ale czy są jakieś limity odnośnie mocy?
Jeśli dobrze pamiętam mówiono o 650 KM z samej jednostki 1.6 V6 i ok 120-150 KM generowanym przez KERS którego czas działania ma zostać wydłużony do 12-13 sek.
Teoretycznie rzecz ujmując nic nie stoi na przeszkodzie aby miały ponad 1000 KM clou to jednak regulamin i bez bicia się przyznam, że tak tutaj z głowy nie pamiętam finalnych ustaleń- czy zdecydowano się na próg mocy i spalanie w jego ramach jak najmniejszej ilości paliwa, czy wprowadzenie limitu przepływu paliwa w systemie paliwowym i wolną rękę w "poszukiwaniu" mocy.
Tak czy inaczej uwzględniając regulacje tak ilościowe jak i jakościowe, spodziewam się ok 700 KM.
Biorąc pod uwagę znacznie wzmocniony KERS powinno być szybko, zwłaszcza, że paliwa będzie trzeba wozić dużo mniej.
ENDR, 20.12.2011 19:48 | | |
Mnie ciekawi, jak będzie z początku z awaryjnością tych silników :)
V8 przez ostatnie lata tak dopracowali, że ich awarie były sporą rzadkością. Po wprowadzeniu V6 można się będzie chyba spodziewać wzrostu liczby DNFów :)
@ENDR no na pewno będzie wysoka awaryjność, tak samo jak było w przypadku V8 na początku. Niestety każdych warunków zespoły nie są w stanie przewidzieć a i inżynierzy nie zawsze wszystko dopracują. Zawsze się znajdzie jakieś ale. Życie to zweryfikuje. Na pewno będzie więcej DNF :) A co do dźwięku silnika to na pewno będzie bardzo dobry, 15 tyś obrotów to nie przelewki + turbo + krótki wydech = nice sound :)
Teraz akkim do odwrotki tytułu się skłoni,
czy ten nowy silnik zespół uruchomi ?
|