F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Więcej wiadomości

  Archiwum 2012
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Renault poświęca większą część prac silnikowi V6

Caubet: W tym roku jest to 70% siły roboczej. W przyszłym już 100%.
Nataniel Piórkowski, 13 marca 2012, wyświetlenia: 2859<< | lista | T- | T+ | >>
Renault przyznało, że obecnie siedemdziesiąt procent siły roboczej działu siników, pracuje nad turbodoładowaną jednostką napędową, która wejdzie do użytku w sezonie 2014.

Wedle rozporządzenia Międzynarodowej Federacji Samochodowej z ubiegłego roku, jeszcze tylko przez dwa sezony w bolidach Formuły 1 będą stosowane wolnossące silniki V8.

Co oczywiste, sytuacja ta zmusiła producentów jednostek napędowych do prowadzenia dwóch projektów jednocześnie, jednak Renault przyznało, że na tę chwilę priorytetem są już prace nad projektem V6 turbo.

„Obecnie poświęcamy siedemdziesiąt procent siły roboczej pracom nad nowym silnikiem. W przyszłym roku będzie to już sto procent” – powiedział przedstawiciel Renault Motorsport, Jean-Francois Caubet dodając, że lwią część wysiłków pochłania KERS. „System ten jest integralnym elementem nowego silnika. W roku 2014 będziemy dostarczać Red Bullowi nie tylko sam silnik, ale kompletny układ napędowy” – zdradził Francuz niemieckiemu Auto Bild.

Źródło: onestopstrategy.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.04.2024  Autosport: Renault rozważa sprzedaż zespołu Alpine
21.03.2024  Jordan: Renault mogło już zadecydować o wycofaniu się z F1
07.03.2024  Famin: Wiemy, że nasza obecna forma jest nieackeptowalna
19.01.2024  Famin: Renault pozostaje gotowe na wznowienie rozmów z Andrettim
11.01.2024  Szafnauer: Zespoły złamały dżentelmeńską umowę
Tagi:
Renault

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Kamil-F1, 13.03.2012 10:19[!]
Renault za to co robi powinno zostać na dobre usunięte z F1.To oni doprowadzili do zniszczenia tej serii.
Yurek, 13.03.2012 10:27[!]
Kamil-F1 za to co robi powinien zostać na dobre usunięty z F1.To on doprowadził do zniszczenia tej serii.
(przepraszam, nie mogłem się powstrzymać)
rno2, 13.03.2012 10:34[!]
@Kamil-F1
A co takiego złego robi Renault? i czemu doprowadzili do zniszczenia tej serii?

Czytam wszystkie newsy na tej stronie, staram się czytać wszyskie komentarze i widzę, że praktycznie wszystkie Twoje komentarze są strasznie negatywne. Kobieta w F1 źle, nowe silniki złe, to złe, tamto złe..

Jeśli z tym Renault chodziło Ci o upieranie się o wprowadzenei V6, to wiedz, że Mercedes też tego chciał. Więc zlikwidujmy Renault i Mercedesa. Skoro na ich silnikach jeżdżą inne zespoły to też je zlikwidujmy.
Zostanie nam Ferrari, Sauber, Toro Rosso, Marussia i HRT.
Marussie należy wyrzucić za to że mają kobiete, HRT za to, że nie umieją złożyć auta na czas i są wolni, Ferrari za oszustwa, a Toro Rosso za Helmuta Marko.
Zostanie Sauber, ale jego też wyrzucamy na wszelki wypadek, bo za czasów BMW podkładali Kubicy kłody pod nogi...

Nie rozumiem po co oglądać F1, skoro nic się w niej nie podoba... Co by nie powiedzieć o decyzjach FIA, to F1 staje się coraz bardziej popularna na świecie i z roku na rok generuje coraz większe zyski.
leni93, 13.03.2012 11:20[!]
F1 to od zawsze były zmiany i trzeba się po prostu dostosować
adnowseb, 13.03.2012 11:23[!]
@Yurek
Musiałbym skopiować Twój komentarz:))
Wywalic ich, a jak to oni doprowadzili do zniszczenia tej serii:)) -Mocne.
Zaprzestancie produkcji silników ,ratujcie tą serie
PS. jpsLotus72 gdzie się podziewasz?
gpjano, 13.03.2012 11:44[!]
@adnowseb -> też zauważam brak jplotus72 :-(
Kamil-F1, 13.03.2012 13:03[!]
@rno2 Twoje pytanie było chyba retoryczne, bo efektem działań Renault jest m.in. opisywany tu problem.
Mówisz, że moje komentarze są negatywne.Pretensje miej nie do mnie lecz do FIA i spółki ponieważ większość obecnych zdarzeń trudno ocenić jakkolwiek pozytywnie.
Wywalić Mercedesa...? Czemu nie; oni też dołożyli swoje trzy grosze do całej sprawy.Co do Twojej teorii o wyrzuceniu wszystkich zespołów, nie skomentuję tego- choć tu i ówdzie przydałaby się poważna reprymenda...Natomiast za kobietę w przedsionku F1 kara jest uzasadniona.
Po co oglądać F1...?Obecnie nie jest źle, seria ta nadal posiada swoją tożsamość i ''ducha''.Nie zmienia to faktu, że od 2014r pozostanie z niej tylko nazwa.Poza tym negatywne jest to, że wszystko kręci sie wokół pieniędzy, zysku i marketingu.
Adakar, 13.03.2012 14:20[!]
@adnowseb @gpjano
ostatni komentarz jplotusa72 z 11 marca. Wypowiadał tez się w temacie o testach Kubicy w Fabii WRC. Chill out :-)
SirKamil, 13.03.2012 14:45[!]
Rozwiązania inżynieryjne związane z integracją ERS z silnikiem cieplnym w kategorii traktowania wszystkiego jako jednolitego układu napędowego będą ekstremalnie ciekawe. Jestem przekonany, że dużo będzie się mówiło o tym, kto najlepiej poradził sobie ze stabilnością tylne osi w fazie ładowania... a ja dalej postuluje odzysk z przedniej osi ;)
gpjano, 13.03.2012 15:12[!]
@Kamil-F1 -> Wszystko się zmienia więc dalczego F1 nie może się zmieniać. Dlaczego nie może być silników innych niż Ty chcesz? A to, że wszystko się kręci wokół pieniędzy, zysku i marketingu to nie tylko w F1. Wszędzie tak jest, a jeżeli podasz choć jedną dziedzinę w której jest inaczej dam Ci 100 punktów.
Kamil-F1, 13.03.2012 16:01[!]
@gpjano Pewne wartości i zasady pozostają niezmienne, nie ulegają modzie czy ''poprawności''.F1 musi być równie niezmienna- to przecież królewska seria, która jest obecnie rozszarpywana przez motłoch.
Poza tym nie tylko ja chcę normalnych, prawdziwych silników.90% fanów i osób ''z branży'' jest tego samego zdania.A reszta...?Przemilczę to.
Nie zaprzeczam,że w dzisiejszych czasach liczą się jedynie pieniądze.Ale jeśli w każdej dziedzinie jest tak samo, to nie znaczy, że jest to akceptowalne.To tak jakby pirat tłumaczył się policji ''nie każcie mnie, przecież wszyscy przekraczają dozwoloną prędkość''.Na takie rzeczy w motorsporcie nie może być przyzwolenia.Wszystkiemu winny jest Bernie, którego chciwość nie zna granic.
Huunreh, 13.03.2012 16:04[!]
Przecież w latach 80. stosowane były silniki V6 Turbo i uważany jest, za wielu ludzi, za złoty okres F1... Tak nawiasem mówiąc Kamil-F1 to gdyby nie zmiany to dziś byśmy mieli F1 taką jak w 1950...
Kamil-F1, 13.03.2012 16:15[!]
@Huunreh Równie dobrze można powiedzieć, że gdyby nie zmiany dziś mieszkalibyśmy w jaskiniach...Bez przesady; zmiany są potrzebne ale wszystko ma swoje granice.
Poza tym złoty okres F1 to mniej wiecej lata '70 i wg mnie '90 aż do roku 2005.To co działo się w latach '80 to kompilacja wielu pomyłek technicznych i wojny pomiędzy dwiema żądnymi władzy organizacjami, z których jedna przez lobby skalała F1 prymitywnym downsizingiem.
adnowseb, 13.03.2012 16:33[!]
@Adakar
Tych komentarzy nie czytałem:))
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca