F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2012
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Środowisko Formuły 1 popiera decyzję o wywieszeniu czerwonej flagi

Przerwanie GP Malezji spotkało się z negatywnymi opiniami ze strony kibiców.
Mateusz Szymkiewicz, 26 marca 2012, wyświetlenia: 3689<< | lista | T- | T+ | >>
Osoby ze środowiska Formuły 1 popierają decyzję FIA o wywieszeniu podczas wczorajszego Grand Prix Malezji czerwonej flagi.

Po kilku okrążeniach wyścigu na torze Sepang, Charlie Whiting zadecydował o wywieszeniu czerwonej flagi ze względu na niesprzyjające warunki atmosferyczne nad malezyjskim obiektem.

U wielu kibiców ta decyzja spotkała się z negatywnymi opiniami, ponieważ trzeba było czekać na wznowienie rywalizacji przez blisko godzinę. Inaczej na sytuację patrzy Martin Brundle, komentator wyścigów F1: „Podobał ci się wyścig czy może jednak trwająca 50 minut czerwona flaga zepsuła ci widowisko?”

„Krzyczałem przez radio, że nie mogę już dalej jechać w takich warunkach. Paul robił to samo” – powiedział Nico Hulkenberg dla niemieckiego Auto Motor und Sport.

Szef zespołu Ferrari – Stefano Domenicali, również poparł tę decyzję. „Były małe strumienie i jeziora na torze, a brak widoczności był najważniejszą kwestią. Było po prostu zbyt niebezpiecznie”.

Źródło: onestopstrategy.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
27.04.2024  Lista startowa na sezon 2025
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
17.04.2024  Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem
12.04.2024  Formuła 1 potwierdziła kalendarz na sezon 2025
10.04.2024  Autosport: Plan aktywnej aerodynamiki będzie wymagał zmian
Tagi:
F1 ogólnie
Brundle M.
Hulkenberg N.
Domenicali S.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
ROOK, 26.03.2012 15:53[!]
Nie komentuję czasu czerwonej flagi, jednak restart za SC był całkowicie uzasadniony – dzięki temu wszyscy mieli okazję się zapoznać z nową sytuacją na torze: gdzie jest już lepiej, a gdzie wciąż stoi woda. Ostry restart w nieznanej sytuacji? To byłby normalny bilard (i proszę pamiętać, że jeden kierowca nieumiejący jechać bezpiecznie nie tylko sam odpadnie, ale i może zniszczyć wyścig jeszcze kilku mistrzom jazdy po mokrym torze).
bocian078, 26.03.2012 16:17[!]
a ja powiem tak: nikt niechce chyba powtórki z tego??
http://www.youtub.../watch?v=9Y2PiO1H7eY
przy takiej widoczności bardzo łatwo o taki karambol
benethor, 26.03.2012 16:20[!]
@ROOK zwłaszcza, jeśli "jeden kierowca nieumiejący jechać bezpiecznie" to Karthikeyan
plastic, 26.03.2012 16:29[!]
@ ROOK, po czerwonej fladze absolutnie zawsze jest restart za SC. Tak mówi regulamin. Nawet w świetnych warunkach.
Huckleberry, 26.03.2012 16:33[!]
@mizoo - no to na tej zasadzie wszystkie wyścigi gdzie jest ciasny pierwszy zakręt powinny być startowane za SC, zwłaszcza Monza...
Ja też uważam, że czerwona flaga była przedwczesna, mogli dostosowac prędkość do warunkow jazdy i tyle... ;) Paru kozaków wjechałoby w żwir, a dojechaliby rozsądni zachowujący bezpieczny odstęp.
MairJ23, 26.03.2012 16:40[!]
@Ralph1537 tyle mozna czekac aby byl wznowiony i zebys mogl go zobaczyc. (wyscig)
ROOK, 26.03.2012 17:06[!]
@plastic: THX za info. Jak inni myślałem, że decyzja za każdym razem jest podejmowana indywidualnie.
Falarek, 26.03.2012 17:40[!]
Niestety ale to pokazuje obraz współczesnej F1. Trochę wody i "bohaterowie" nie są w stanie jechać. A kiedyś choćby w latach 90-tych deszczowych GP nie brakowało i jakoś nikt GP nie przerywał może poza ekstremalnymi sytuacjami jak w Adelajdzie 1991
MairJ23, 26.03.2012 18:07[!]
@Falarek tak na serio czemu mowisz ze to byla ekstremalna sytuacja ? Bo sam Senna prosil o przerwanie wyscigu ? Przeciez tak zle nie wygladalo. Dlaczego tamten wyscig przerwano ? skoro tacy Hojracy - jak tu niektorzy pisza potrafili swietnie jezdzic w deszczu :) Ale jak sam Senna krol prosi to sie wyscig przerywa.
Oczywiscie ironizuje tu ostro - chodzi mi o to ze tamta aura w Adelaide nie wyrozniala sie niczym specjalnym - nie roznila sie od wczorajszych opadow wiele. A jednak oba wyscigi zatrzymaco i tylko jeden ruszyl bo warunki sie poprawily. I nad czym tu sie zastanawiac ? Wyscig otrzymal czerwona a nastepnie zolta i zielona flage ! Ot wyscig na Sepang. Kto sie jeszcze nie przyzwyczail ten gapa :)
p33ro, 26.03.2012 18:15[!]
wg. mnie mogli jeszcze trochę pojechać, ale nie długo, bo za chwile większa ulewa przyszła. odczekałem spokojnie te 50 minut, słuchając lamentu borowczyka i maurycego i reklamy polsatu ;)
Falarek, 26.03.2012 18:25[!]
@MairJ23 jednak na torze ulicznym gdzie bardzo blisko są bandy ryzyko było bardzo duże a co innego na takich torach "lotniskach" jak Sepang gdzie jedynie można się zakopać w żwirze lub przejechać po asfaltowym poboczu a ucierpieć może jedynie reputacja zawodnika
MairJ23, 26.03.2012 18:50[!]
@Falarek to prawda - myslalem o tym :) i oczywiscie w Australii bylo to podyktowane struktura toru... jednak nadal uwazam ze bezpieczenstwo jest wazne ... tyle czasu juz w F1 nikt nie zginal i chcialbym miec ta statystyke utrzymana na tym poziomie jak najdluzej - ot tyle :)
Po tym jak Senna zginal przestalem ogladac wyscigi na 10 lat. Nie wiem czy ktos jeszcze tak mial ale ja to strasznei wtedy przezylem. Dotad lezka mi sie w oku kreci jak ogladam film "Senna" :( - nie chce tego jeszcze raz przezywac i nikt mi nie powie ze Red Flag to byla zla decyzja.
Zomo, 26.03.2012 19:08[!]


Alez wlasnie taki karambol marzy sie wszystkim kibicom, najlepiej jeszcze z wielka kula ognia i czlonkami fruwajacymi po torze. Ogladalnosc F1 skoczyla by o 200% a skonsorzy dostawali bo potrojnych orgazmow.
Kamikadze2000, 26.03.2012 19:37[!]
Decyzja o SC słuszna. Jazda w takich warunkach to szaleństwo. To chaos, a nie wyścig. Aquaplaining, gdzie tylko się nie spojrzy. Bardzo dobra decyzja. :)

Tzn. czerwonej fladze.
Adakar, 26.03.2012 23:13[!]
@Falarek
na ulicznym torze banda stanowi mniejsze zagrożenie niż aquaplaning na końcu tak długiej prostej startowej lub backstraight jak w Sepang !

Przykład ?
Obejrzyj sobie co działo się na końcu pierwszego okrążenia podczas GP Niemiec na Nurburgu w 2007 roku
RY2N, 26.03.2012 23:22[!]
Też uważam, że decyzja była słuszna (choć w rajdach jestem wielkim przeciwnikiem odwoływania OS-ów gdy zrobi się odrobinę ślisko, jak na tegorocznym Lotosie). Dlatego decyzja słuszna, bo bolidy F1 nie są zaprojektowane do jazdy w deszczu. Tak jak wielu powyżej zauważyło, powodem nie była śliskość toru czy niemożność zapanowania nad bolidem tylko widoczność. Po prostu gdyby jakiś bolid po poślizgu wtoczył się na tor (jak np. Webber w ub. roku) to cała stawka by się w niego wrąbała na pełnej szybkości bo nic by nie widzieli w tej chmurze wody. Oczywiście jest to jeden z kretynizmów (przepraszam za słowo) regulaminowych FIA - dopuszczenie opon deszczowych i jednocześnie brak błotników i chlapaczy w samochodach. Albo rybki albo.... Tak jak jest teraz to nigdy nie pojeżdżą na full wetach.
gnt3c, 27.03.2012 12:18[!]
To jak na ulicy pada deszcz to też nie mogę wyjeżdżać? Też mam aqua planing jak lece 180 przy padającym deszczu. To są mężczyźni czy dzieci? Przecież mogą jechać 60km/h i nikomu nic się nie stanie nikt im nie każe jechać szybciej niż widoczność na to pozwala, to jest błażenada a nie F1.
kabans, 27.03.2012 13:53[!]
RY2N ale trzeba też przypomnieć, że weber (to było dwa sezony temu) zrobił to specjlanie
MairJ23, 27.03.2012 14:42[!]
@kabans rozmawiales z Webberem ? skad posiadasz takie informacje ?

@Adakar nadal nie rozumiem czemu dzwig wyniosl wtedy Hamiltona spowrotem na tor a Romaina Grosjean'a nie w tym ostatnim GP - What is the damn difference in those two situations ?

dziwne rzeczy sie zbyt czesto zdarzaja w swiecie F1
RY2N, 27.03.2012 23:26[!]
@gnt3c
Kierowcy nie pojadą 60 choćby nie wiem co, zawsze będą zasuwać ile bolid pozwoli, niezależnie od widoczności, a FIA nie chce śmierci na torze, kierowcy zresztą też.
Wprowadzenie błotników i chlapaczy rozwiązałoby sprawę i skończyłyby się te cyrki.

@kabans
ja nie mam pewności, ale fakt ,że wyglądało to dziwnie
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca