F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2005
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Michelin krytykuje FIA

Francuski producent opon niezadowolony z przywrócenia wymiany opon w sezonie 2006.
Marek Roczniak, 28 pa?dziernika 2005, wyświetlenia: 1334<< | lista | T- | T+ | >>
Firma Michelin wydała dzisiaj oficjalne oświadczenie, w którym wyraziła swoje głębokie niezadowolenie z postępowania FIA. Chodzi oczywiście o przywrócenie wymiany opon w sezonie 2006, za czym w ostatni poniedziałek opowiedziała się Komisja Formuły Jeden i co dwa dni później zatwierdziła Światowa Rada Sportów Motorowych FIA.

Zdaniem francuskiego producenta decyzja ta podniesie koszty związane zarówno z produkcją opon, jak i dostarczaniem ich zespołom na wyścigi o 15%, gdyż od tej pory każdy kierowca będzie miał do dyspozycji więcej zestawów opon (7). Tymczasem to właśnie obniżenie kosztów było jednym z powodów zwiększenia wytrzymałości opon w sezonie 2005, obok spowolnienia szybkości bolidów na zakrętach.

Pretekstem do wprowadzenia tych zmian stały się wręcz względy bezpieczeństwa, dzięki czemu FIA nie musiała się nawet pytać o zgodę Komisji F1. Minął jednak rok i nagle Federacja zmieniła swój punkt widzenia o 180 stopni, zatwierdzając bez większych oporów – żeby nie powiedzieć z własnej inicjatywy – powrót do przepisów oponiarskich obowiązujących do 2004 roku włącznie.

W oświadczeniu Michelin czytamy: „W świetle zaistniałej sytuacji Michelin chciałby podziękować swoim partnerskim zespołom, które uczyniły wszystko co w ich mocy, aby nie dopuścić do przywrócenia starych przepisów w ostatniej chwili, ale niestety bez skutku”. Wynika z tego, że połowa zespołów (no może poza wyjątkiem Renault) opowiedziała się za pozostawieniem obecnych przepisów. W skład Komisji F1 wchodzą jednak także promotorzy wyścigów (8 głosów), dostawcy silników (1 głos), dostawcy opon (1 głos) i sponsorzy (2 głosy) i najwyraźniej to właśnie dzięki tym głosom uzyskana została przytłaczająca większość podczas poniedziałkowego głosowania.

FIA w odpowiedzi na oświadczenie Michelin zaznaczyła, że głosowanie odbyło się na w pełni demokratycznych zasadach i dała wręcz do zrozumienia, że francuski producent powinien być zadowolony z przywrócenia starych przepisów, skoro w 2004 roku nie miał problemów ze swoimi oponami na torze Indianapolis. Ciekawe, jak zareagują producenci silników, gdy w przyszłym roku Federacja wpadnie na pomysł przywrócenia silników V10...

Źródło: MichelinSport.com, FIA
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2023  Michelin nie jest zainteresowany powrotem do F1
31.08.2018  Michelin nie przystąpi do przetargu na dostawy opon dla F1
27.07.2018  Michelin ma zastrzeżenia do dwóch warunków przetargu na dostawy opon
24.07.2018  Michelin wyraża zainteresowanie powrotem do F1
04.12.2017  Michelin nie jest zainteresowany powrotem do F1
Tagi:
Michelin
FIA
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
rafaello85, 28.10.2005 22:41[!]
Niech Michelin nie *** bzdur, bo w USA widzieliśmy jak bezpieczne są te opony... Druga sprawa to koszty. Nie wywalą chyba setek milionów dolarów przez to, że będą dostarczać więcej zestawów opon? Może oni po prostu się boją, że to znowu Bridgestone będzie górą? Jak się Francuzom nie podoba to niech odejdą z F1! Ich grymasy tylko utwierdzają mnie w przekonaniu, że od 2008r. mmonopolistą w dostarczaniu opon będzie Bridgestone.
Szakall, 28.10.2005 23:09[!]
rafaello85 a myslales ze czemu Michelin tak apnicznie sie boi starych przepisow ? przeciez wiadomo ze znow dostana baty.. bo jesli nie mogli znaleźć przez tyle lat zlotego srodka na pokonanie Brigston-a,a teraz gdy im sie to udalo znow wszystko ma lec w gruzach to płacza :D
A dla twego info JB to teamy jeżdzące na Michelin znow beda daleko z tyłu i bedą WĄCHAC smrud palonych gum przez teamy jeżdzace na Brigdeston-ach:)

pozdroo
W, 28.10.2005 23:16[!]
Szakall - śmierdzi, ale nie "smudem", a sucharami...

Podoba mi się postawa Michelin. To przynajmniej ktoś, kto w F1 nie boi się zajmować jasnych stanowisk.
Czego Michelin ma się bać...? To największy koncern oponiarski i jak nie F1, to promy kosmiczne.
dejacek, 29.10.2005 09:22[!]
A ja uważam że michelin może odejść. Płaczu nie będzie. F1 jest dla nich poligonem doświadczalnym, za który w dodatku dostają od większości zespołow kasę. Pa pa. W kolejce czekają następni chętni np. Kumho, a jak się zrobi głośno to pewnie jeszcze parę firm.
Pit, 29.10.2005 09:55[!]
Ludzie co wy wypisujecie! Do rozpoczęcia sezonu zostały 4 miesiące, a oni zmieniają najważniejszą rzecz w F1 jaką są opony. Czyli miesiące prac miliony euro i tysiące opon można tak poprostu wyrzucić do śmieci. A o Michelina był bym spokojny.
Hindus, 29.10.2005 10:45[!]
przynajmniej pit stopy beda widowiskowe, nie dziwie sie dlaczego williams i toyota przeszli na Bridgestony, chyba wiedzieli co sie swieciło!! pod rugie najwazniejsze nie sa pieniadze tylko bezpieczenstwo ludzi, (pamietacie chyba urwane zawieszenie KIMIEGO w gp europy)
Mac1602, 29.10.2005 12:44[!]
dejacek - od kiedy zespoły płacą za opony? To firmy oponiarskie płacą zespołom...
Hindus, 29.10.2005 13:03[!]
niee za Micheliny podobno zespoły musiały placic tej firmie oponiarskiej, bridgestony były dostarczane za darmo
MMM, 29.10.2005 13:29[!]
taki poważny sport....a np. nie wiadomo było w tym sezonie co naprawde znaczy "uszkodzona opona" .parodia.mam nadzijee że wszystko dobrze pójdzie z nowymi przepisami, aloha!
Mac1602, 29.10.2005 15:03[!]
Za opony płaciło tylko Minardi i to jakieś 2 lata temu....

Hindus -> źródło?
Hindus, 29.10.2005 16:08[!]
obiło mi sie o uszy w F1 Racing!! A dlaczego to niby tylko minardi?? czym sie rózni od innym zespołow?? to bez sensu i nie uczciwe!!
Maraz, 29.10.2005 18:04[!]
Z płaceniem za opony sprawa wygląda chyba tak: producent opon musi być w stanie zaopatrzyć w swoje opony 60% zespołów, a co zrobi z kolejnymi zespołami chcącymi jeździć na jego oponach, to już jego własna wola - może im np. dostarczać odpłatnie. Tak było właśnie z Red Bull w 2005 (siódmy zespół na Michelinach): "Na 2005 mamy podpisaną umowę na dostawę opon Michelin po kosztach własnych" (cytat z wypowiedzi Mateschitza, http://f1.and.pl/...ad_gen.php?id=2205). Natomiast nie mam pewności jak było z Minardi do 2002 roku, ale tak jak napisał Mac w 2002 płacili za Micheliny.
Mac1602, 29.10.2005 19:10[!]
Za Bridgestone...
Chodzi o 2003 rok, zostali 'wyrzuceni' z Michelina... Francuzi nie chcieli im dostarczać opon, więc musieli się przenieść do konkurencji... tu już odpłatnie.
Swoją drogą drogo koszowało to Minardi - m.in. trzeba było przebudować zawieszenie... już w trakcie sezonu (PS03 było budowane pod Micheliny) (1)

Ten przepis wygląda tak: Muszą być w stanie dostarczyć opony 60% zespołom na normalnych warunkach handlowych (tzn, że nie może zajść sytuacja by zespół A zapłacił 10x więcej niż reszta, bo np. mają brzydkie bolidy).

Edit:
(1) - dlatego też tak ważne było kupienie Arrowsów, gdyż te były budowane pod Bridgestone
Maraz, 29.10.2005 19:57[!]
Nie wiem czy dobrze pamiętam, ale swego czasu gdzieś czytałem chyba, że Minardi nie wywiązało się ze zobowiązań finansowych wobec Michelina w 2002 i dlatego doszło do zerwania kontraktu. Myślałem, że o tym właśnie piszesz :)
A o odnowieniu współpracy Minardi z Bridgestone w 2003 pamiętam tylko tyle, że "negocjacje trwały długo i były burzliwe", a kontrakt został zawarty dopiero w drugiej połowie lutego.
dejacek, 30.10.2005 17:06[!]
Oglądam, nie, pasjonuję się F1 od ok 15 lat kiedy na torach królowali Senna i Prost i często wkurzam się na nowe regulacje które mają na celu wpływanie na wyniki wyścigów zza zielonego stolika. W F1 kręcą się olbrzymie pieniądze i nie ma tu miejsca na taniość i amatorszczyznę - dla amatorów są gokarty. Jedynym rozsądnym dla mnie wytłumaczeniem nowych regulacji może być bezpieczeństwo kierowców- ale to chyba powinno być na ich wniosek. F1 nie może utracić przodującej roli w sportach motorowych bo jeden zespół ma przewagę nad innymi i wprowadzi się np. balastowanie bolidów proporcjonalne do wyników. Nie można zmniejszyć mocy silników bo wtedy inna formuła stanie się pierwszą.Można poprawiać zabezpieczenie torów bo tu są na pewno rezerwy trochę przyhamowywać rozwój aerodynamiki ale już kontrola trakcji służy bezpieczeństwu i blokowanie jej rozwoju to przesada. Co do płacenia za opony to moja wiedza pochodzi sprzed ładnych paru lat- choć nie sądzę żeby w tej mierze się wiele zmieniło.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca