F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

03.05.2024

GP Miami: wyniki kwalifikacji do sprintu

Max Verstappen wygrywa kwalifikacje do sprintu w Miami

Verstappen najszybszy w treningu mimo problemów

Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami

Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa

Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi

Bottas zaskoczony zmianą inżyniera wyścigowego przed GP Miami

RacingNews365: Williams podjął rozmowy z Adrianem Newey'em

Russell entuzjastycznie nastawiony do rywalizacji z Verstappenem

Leclerc i Hamilton podekscytowani potencjalną współpracą z Newey'em

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Więcej wiadomości

  Archiwum 2012
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Maldonado zaskoczony karą otrzymaną podczas wyścigu

„Nie mam pojęcia, dlaczego tym razem otrzymałem karę”.
Mateusz Szymkiewicz, 29 lipca 2012, wyświetlenia: 2725<< | lista | T- | T+ | >>
Pastor Maldonado jest zaskoczony karą, jaką otrzymał podczas wyścigu.

Wenezuelczyk podczas dzisiejszego wyścigu o Grand Prix Węgier doprowadził do niewielkiej kolizji z Paulem di Restą, uderzając go lewym przednim kołem w sekcję boczną, zaraz po lekkim uślizgu tylnej osi. 27-latek chwilę po tym incydencie wyprzedził Szkota, po czym otrzymał od sędziów karę przejazdu przez aleję serwisową. Tegoroczny zwycięzca Grand Prix Hiszpanii „nie ma pojęcia”, dlaczego został ukarany.

„Nie mam pojęcia, dlaczego tym razem otrzymałem karę” – powiedział Pastor Maldonado. „To był prawidłowy manewr wyprzedzania. Oczywiście że był mały kontakt, ale to są wyścigi. Widziałem że walka Raikkonena i Grosjeana była podobna. Mój kontakt był mały. On [di Resta] zdecydował się pojechać szeroko, ponieważ nie było miejsca na torze. Z mojego punktu widzenia nie było to coś wielkiego. Zrobiłem dobre posunięcie”.

Kierowca jest zdania, że kara kosztowała go szansę na zdobycie dziesiątego miejsca, które jest premiowane jednym punktem. „Kosztowało mnie to możliwość zdobycia punktu. Moje tempo było dobre. Jechałem trudny wyścig, który skomplikował się na starcie. Miałem tempo aby powalczyć o dziesiąte miejsce, ponieważ byłem szybszy od bolidów Force India, a nawet Nico Rosberga. Niestety przez karę szanse na dobry wynik prysły”.

Mark Gillan ma takie samo zdanie odnośnie zdarzenia pomiędzy Maldonado a di Restą, mówiąc, że manewr Wenezuelczyka był rozsądny, a późniejsza kara rozczarowująca. „Wydaje mi się, że to był rozsądny manewr” – stwierdził główny inżynier operacyjny Williamsa. „Chciał [Maldonado] wyprzedzić di Restę, mając wcześniej mały uślizg, a ten mu zostawił trochę miejsca, co wykorzystał Pastor. Nie spodziewaliśmy się kary, ale musimy iść dalej. Może nie zrobiło to dużej różnicy przy końcowym wyniku, ale jest to jednak rozczarowujące”.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
27.05.2020  Maldonado spodziewa się napięć w Ferrari
05.09.2019  Maldonado: Spodziewałem się podpisania kontraktu z Ferrari
13.12.2016  Maldonado nadal pracuje nad powrotem do Formuły 1
12.08.2016  Maldonado bliski powrotu do startów w wyścigach
13.07.2016  Maldonado celuje w "bardzo dobry" wyścigowy fotel w F1
Tagi:
Maldonado P.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
MaxKapsel, 30.07.2012 00:18[!]
Najpierw kilka faktów. Maldonado lekko puknął Di Restę. Di Resta wypadł z toru i wytracił nieco prędkości. Maldonado skorzystał i wyprzedził go. I za to dostał karę, nie za sam kontakt, ale za wyprzedzenie niezgodne z przepisami. Gdyby nie wyprzedzał, ewentualnie oddał pozycję kary by zapewne nie było.
Nie rozumiem, dlaczego tyle osób powyżej uznaje za zgodne z przepisami wyprzedzanie metodą "na spychacz"...;)
jpslotus72, 30.07.2012 00:25[!]
Jeśli sędziowie są "wyczuleni" na Maldonado, to sam sobie jest winien - nikt nie kręcił butelką: "na kogo wypadnie, tego weźmiemy pod lupę"... Pastor sam zarobił na tę szczególną "troskę" ze strony sędziów. No dobrze - nie jest to jednak powód żeby karać go bez przyczyny. Tylko że tym razem w mojej ocenie przyczyna była. Tłumaczenie, że to był błąd Wenezuelczyka nie bardzo do mnie przemawia - bo to on ów błąd popełnił. Schumacher też nie chciał celowo wjechać w Sennę w Hiszpanii - ale popełnił błąd, za który odpowiadał. Wg tego, co widziałem na żywo, mimo że di Resta nie "zamknął drzwi" Pastorowi po wewnętrznej, Maldonado nie mógł wyprowadzić bolidu z owego zakrętu z taką prędkością, żeby wyprzedzić Szkota i wyjść węższym torem jazdy, bez kontaktu z Paulem i z zachowaniem pełnej kontroli nad bolidem. Kiedy się to "analizuje" to pada wiele słów i wydaje się, że tyle samo myśli musiałoby przelecieć przez głowę kierowcy, żeby mógł tę sytuację poprawnie ocenić. Ale kierowcy F1 w takim momencie nie muszą nic analizować - oni widzą (a przynajmniej powinni widzieć) "na oko" jakim torem przy danej prędkości mogą wyjść z zakrętu - to już jest we krwi, na podstawie tysięcy przejechanych kilometrów i setek zakrętów. Maldonado (moim zdaniem) zaatakował nie mając szans na czyste wyprzedzenie - uślizg nie wynikał z "plamy oleju", tylko z niewłaściwego manewru - żeby wyjść z taką prędkością bez uślizgu Pastor musiałby pójść szerszym łukiem (ale tam był di Resta), tymczasem na wewnętrznym krawężniku zrobił zbyt ostry skręt i dlatego tył uciekał. Spróbował niemożliwego, a to błąd. Za błędy zaś trzeba płacić - można co najwyżej dyskutować o wysokości "ceny"....
Kamikadze2000, 30.07.2012 02:17[!]
Tamten zakręt jest wąski i za bardzo miejsca mu zostawic nie mógł. Nieraz wypychano się z toru po kontakcie i wszystko grało. Alonso o mało nie wyeliminował w Niemczech w 2007 roku Massy, a mimo to utrzymał zwycięstwo. Hamilton w 2008 roku w Niemczech wypchnął z toru Massę, a robił to także później z innymi zawodnikami i za takie rzeczy karany nie był (a na niego też wyczuleni byli). Ta kara była trochę na wyrost, ale widocznie chcą ostudzic jego agresję i odwagę do walki.
Aeromis, 30.07.2012 03:12[!]
@Kamikadze2000
Cytat :
Tamten zakręt jest wąski i za bardzo miejsca mu zostawic nie mógł

Będąc "za" nie mógł zostawić miejsca temu "przed" bo było za ciasno? Bardzo mądre, to przekreśla winę Maldonado (...).

Ps.: A może jakieś linki do tamtych zdarzeń? Bo ja pamiętam MAS-ALO (w deszczu) ciut inaczej ;)
adminf1, 30.07.2012 07:08[!]
dobrze ze Twoim zdaniem..bo już wiesz co
@katinka DOBRY LINK...wyscigu nie widzialem calego bo nie było opcji. Tej akcji Pastroa tez...i dobrze, ze sie wypowiem ale tu było bardzo mało winy Pastora. Atak w miejscu gdzie nikt nigdy nie wyprzedza i po prostu "łapie krawężnik"..wtedy to normalne ze wyleci na zewnetrzną. Einstein tylko by napisał na ten temat wiecej.
katinka, 30.07.2012 08:14[!]
@Kamikadze2000, chociaz nie lubię Pastora, to chyba dużo racji masz, tez się zdziwiłam tą karą. Nie po raz pierwszy i nie ostatni kierowcy walcząc wypychali się z toru. Fakt, że Maldonado walczył tam agresywnie, a di Resta jadąc swoim torem nie miał za bardzo jak zostawić mu miejsca. Ale ta kara to chyba bardziej jest jak napisał @MaxKapsel, nie o sam kontakt chodzi, bo takich w wyścigach jest wiele, ale o zyskanie pozycji. Gdyby oddał, to pewno nie byłoby kary, bo nic sie nie stało.
Nie wiem, czy to dobry przykład, ale pamietam na Fuji 2007 Kubica wyprzedzał Lewisa, tez był tam kontakt, McLarena obróciło, wypadł na pobocze, to Robert poczekał, oddał pozycję i dopiero potem ponownie wyprzedził. Co prawda RK dostał wtedy tez kare przejazdu przez boksy, ale nie wiem, może dlatego, że LH walczył wtedy o zwycięstwo lub tak jak mówisz ekhm, był faworyzowany ;)
A tu ostatnia akcja Pastora:
http://www.vidiov.info/9f074b3f0.html

@Aeromis
A tu proszę link do walki ALO/MAS na Nurburgringu 2007, o której wspominacie ;)
http://www.youtub.../watch?v=L8LCPiprerI
marios76, 30.07.2012 08:47[!]
Więc Kimiemu powinni doliczyć 20 sekund za wyprzedzanie Grosjeana! Albo traktujemy wszystkich równo, albo niech się sędziowie nie kompromitują...
THC-303, 30.07.2012 08:58[!]
marios76
A był gdzieś kontakt między RAI i GRO?

Kara absolutnie słuszna, ten zakręt nie jest dobrym miejscem do wyprzedzania i czysty manewr miał 0,1% szans na powodzenie.

Tok myślenia Pastora (o czym pisał SirKamil), który udziela się niektórym użytkownikom jest moim zdaniem naprawdę dziwny. Ten tok myślenia, który mówi: "nie zrobiłem tego specjalnie tylko popełniłem błąd więc nie powinno być kary". To że Maldonado kontrował uślizg i dlatego 'puknął' Di Reste nie jest żadnym usprawiedliwieniem. Kontakt+wypchniecie i wyprzedzenie = reprymenda i kara finansowa lub DT, to samo + Maldonado = DT lub S&G. Dla niego jest taryfa specjalna i bardzo dobrze. Pastor sam sobie na to zapracował całokształtem twórczości.
jpslotus72, 30.07.2012 10:35[!]
@adminf1
No to powiem to krócej - bo wiem do kogo pijesz... Będąc z tyłu (choćby o pół bolidu) w takim ciasnym zakręcie nie da się utrzymać prędkości potrzebnej do wyprzedzenia, nie wychodząc z owego zakrętu idealnym torem jazdy (linią wyścigową) - a na tym torze znajdował się właśnie bolid rywala. Więc nie można wyjść z tego bez kolizji, jeśli się jest po wewnętrznej, albo bez wylotu na pobocze, jeśli się atakuje po zewnętrznej - jak Vettel na Hockenheim. Żeby taki atak się powiódł, wyprzedzający musi zyskać przewagę (te pół bolidu z przodu) już na wejściu w zakręt - wtedy on wybiera tor jazdy. Maldonado nie wie, że dwa bolidy nie mogą w tym samym czasie znaleźć się w tym samym miejscu bez kolizji? No to faktycznie Eisnstein - z wyścigową teorią względności czasu i przestrzeni.
"Złapał krawężnik", jak powiadasz, bo przy takim skręcie kierownicy musiał złapać - a skręcił, bo szukał węższego toru jazdy, którym nie mógł z taką prędkością wyjechać bez uślizgu. Jeszcze raz powtórzę - Maldonado spróbował niemożliwego do wykonania manewru - czyli spowodował kolizję (którą jeszcze wykorzystał do wyprzedzenia).
PiotrekF3 Euro, 30.07.2012 12:24[!]
Jak dla mnie to Maldonado jest zagrożeniem dla kierowców ;-)
Simi, 30.07.2012 13:35[!]
No niestety, niejednokrotnie jest. Szybkość ma i mógłby zdobywać wiele punktów, ale już dobre parę razy zniszczył wyścig sobie i komuś innemu. Jest trochę niereformowalny, ponieważ te kolizje i kary w ogóle na niego nie działają.
adminf1, 31.07.2012 02:04[!]
to fakt, że cwaniaczek umie sie rozbijać łokciami. Czysciutki uślizg, kontra i czysciutkie pukniecie Sahary:)
Lubimy taki styl jazdy prawda? On chce byc taki jak Schumi:)
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca