F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2013
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Renault ujawniło pierwsze zdjęcia silnika V6

Rob White uważa, że Formuła 1 pozostanie głośną serią wyścigową.
Mateusz Szymkiewicz, 25 lutego 2013, wyświetlenia: 5909<< | lista | T- | T+ | >>
Renault zaprezentowało pierwsze zdjęcia swojego turbodoładowanego silnika V6, który zadebiutuje w Formule 1 w 2014 roku.

Nowa jednostka napędowa francuskiego producenta przeszła już wiele testów na hamowni w fabryce w Viry-Chatillon, jednak na torze zadebiutuje dopiero w przyszłym roku. Szef Renault Sport F1 – Jean-Michel Jalinier uważa, że przejście na bardziej ekonomiczne, zaawansowane technicznie silniki, może przyciągnąć wielu nowych producentów, a także kibiców Formuły 1.

„Ta jednostka będzie o wiele lepszym środkiem do komunikowania niż obecne V8” – powiedział Jean-Michel Jalinier. „Może ona sprawić, że Formułę 1 zacznie śledzić więcej fanów”.

Dyrektor techniczny Renault – Rob White potwierdził, że jednostki V6 będą głośne, a także, iż odegrają bardziej kluczową rolę niż obecne silniki. „Formuła 1 pozostanie głośna, co sprawi, że pozostanie ona brutalnym widowiskiem. Nawet na stanowisku badawczym widać, że przy niewielkim obciążeniu zmiana biegów przebiega szybko oraz gwałtownie. Świecący element na czerwono z tyłu silnika i przed przekładnią [System Odzyskiwania Energii – ERS], będzie kolejną rzeczą, która urozmaici ten spektakl”.


Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.04.2024  Autosport: Renault rozważa sprzedaż zespołu Alpine
21.03.2024  Jordan: Renault mogło już zadecydować o wycofaniu się z F1
07.03.2024  Famin: Wiemy, że nasza obecna forma jest nieackeptowalna
19.01.2024  Famin: Renault pozostaje gotowe na wznowienie rozmów z Andrettim
11.01.2024  Szafnauer: Zespoły złamały dżentelmeńską umowę
Tagi:
Renault

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Sgt Pepper, 26.02.2013 09:43[!]
Wyprodukowany w studio graficznym. Tak wygląda.
lukmack, 26.02.2013 10:30[!]
tak jak na prezentacjach :D "Wygląda na szybki" "Będzie zwyciężał" itp itp
MPOWER, 26.02.2013 10:56[!]
Cytat :
Ale mi to wygląda tylko na to że lubisz się troche powymądrzać co ty nie wiesz i wogóle.

Nie o to mi chodziło. Chciałem wyjaśnić, dlaczego dla mnie jest niejasna większa masa silników.

Cytat :
Cięższe ponieważ konstrukcyjnie poddawane będą większym obciążeniom. Tak blok jak i układ korbowotłokowy. To żadna tajemnica.

Nie siedzę w F1 od zaplecza ale w motoryzacji downsizing właśnie polega na tym, że mniejszą jednostką o tej samej mocy za pomocą turbiny zyskujemy mniejszą masę i mniejsze zużycie paliwa. Skoro dzisiaj tłok podczas pracy w V8 ma przeciążenia około 20G(sic) to możliwe, że te nowe silniki będą miały więcej i ta większa masa o której piszesz właśnie będzie przez zastosowanie innego układu tłokowo - korbowego. Więc wygląda na to, że downsizing tutaj nie będzie takim jaki znamy bo masy jednostki napędowej nie obniżą, tylko zwiększą....
Cytat :
O CO CHODZI ?!

O nic, napisałem, że to czysto teoretyczne zapytanie z mojej strony. Zapędziłem się w złą stronę :) Nie było pytania.

Cytat :
Nikt nie będzie dociążał auta silnikiem :)

Nie będzie, jak napisałem ciut wyżej. I tak pewnie przez większą masę silnika i krótszą jednostkę zmieni się środek ciężkości bolidu.
Koniec OT.
rvs, 26.02.2013 12:08[!]
Cytat MPOWER :
Nie będzie, jak napisałem ciut wyżej. I tak pewnie przez większą masę silnika i dłuższą jednostkę zmieni się środek ciężkości bolidu.


Bolidu nieustawionego na pewno. Bolidu ustawionego podczas treningów itp - niekoniecznie. Jak już ktoś pisał, po to są tę różne obciążniki, aby ustawić balans tak jak lubi bolid (albo kierowca). Tak mi się wydaje
MPOWER, 26.02.2013 12:17[!]
@rvs
Ale o to mi chodzi :)
SirKamil, 26.02.2013 13:19[!]
MPOWER, musisz zapoznać się z abecadłem, bo będziemy babrać się w absurdzie. Poczytaj regulamin techniczny i sportowy (tak, to niełatwa lektura) na ten sezon i 2014. Zacznij od zakładek dot. masy minimalnej.

Jeśli chodzi o silnik to cały czas zapominasz, że F1 i sport motorowy wymyka się standardowym schematom a sama pojemność ma wtórne znaczenie. Znam 4,5 litrowe silnik V8 w wyścigach długodystansowych, które maja masę trochę ponad 100 kg, podczas gdy najlżejsze silniki V8 w motoryzacji komercyjnej to okolice 4 litrów pojemności skokowej i 200 kg. Podczas gdy w motoryzacji komercyjnej downsizig oznacza na ogół minimalizację kubatury silnika (np. zastąpienie V8> V6 turbo, albo V6 >R4 turbo) i minimalizację konsumpcji energii, w F1 nie da się zmniejszyć kubatury, samej jednostki, ale to drugie już tak.
MPOWER, 26.02.2013 13:55[!]
Dla mnie temat masy minimalnej się zakończył. Przecież napisałem, że zapędziłem się bezmyślnie w złą stronę. Ale regulamin techniczny chętnie poczytam. Jeżeli masz jakiś link do tego (abym wiedział gdzie szukać i jak szukać) to chętnie poproszę na PW.

Tak się zgadza, bo silnik w motoryzacji komercyjnej - raz nie ma takich obciążeń, dwa nie kosztuje milionów a trzy - uzyskuje mniejszą moc. A to oznacza, że "kosmicznych" materiałów się nie stosuje.
Mimo wszystko dzięki za wymianę poglądów ale mimo wszystko chciałbym poznać więcej info na temat konstrukcji silnika, które wejdą w roku 2014. Kubatura swoją drogą ale....mniej elementów ruchomych z logicznego punktu widzenia oznacza mniejszą masę. Jestem naprawdę ciekaw, jaka konstrukcja układu tłokowo - korbowego (nawet materiały) powodują, że silnik ma ważyć więcej.
PS Odnośnie V6 i R4 - o tej samej pojemności V6 jest nawet mniejszy, bo kąt rozwarcie tłoków jest inny oraz to że cylindry są w V a nie w rzędzie. Ale rozumiem co miałeś na myśli. Polega to zmniejszeniu masy, gabarytów i uzyskania podobnej mocy przy mniejszy zużyciu paliwa. W F1 to troszkę inaczej.
SirKamil, 26.02.2013 15:15[!]
MPOWER, 26.02.2013 15:53[!]
Dzięki :D :D :D Dowcipniś z Ciebie :) :P
dycjusz, 26.02.2013 16:13[!]
@SirKamil
Myśle, że taki sposób pomocy jest nie bardzo dowcipny.. A jeśli już to był to tani żart.;>
Można było po prostu wkleić link do regulaminu.
bolekse, 26.02.2013 18:43[!]
@up

Wg mnie przedni żart :D
SirKamil, 26.02.2013 19:18[!]
Skąd pomysł, że to był dowcip? Wstyd zadawać dzisiaj takie pytania i prośby. Daj mi, wyręcz mnie, bo nie chce mi się nawet wklepać dwóch słów w google... Ile Wy macie laty...trochę refleksji.
MPOWER, 26.02.2013 20:14[!]
Wstyd to jest kraść. Ale skoro tak twierdzisz jak napisałeś to Twoja sprawa. Kiedyś też poradziłem komuś (a dokładnie kumplowi bo byłem leniwy) aby sobie poszukał na wujku google, gdzie znalazł a potem to zassał z niesprawdzonego linka. Dostał w prezencie wirus i coś czego nie mógł wywalić. A potem musiałem do niego jechać i poszukać programu który to wywalał....i jeszcze do tego trzeba było wyłączyć explorer.exe bo zaraz sobie ten syfik robił klona. I tyle z lenistwa zaoszczędziłem, że musiałem do niego jechać i mu pomóc.
Ale co tam....nie znam Twojego poczucia humoru od dzisiaj, więc tak to po mnie spłynęło jak woda po tyłku kaczki.
Ambrozya, 26.02.2013 21:10[!]
Brakuje mi przycisku "Lubię to".
SirKamil, 26.02.2013 21:31[!]
Cóż, nikt nikomu nie może zabronić być kaczką i byle leniem. Indolencja też może być sposobem na życie. Jak widzę nadal zero refleksji. Powodzenia więc:)

Mam nadzieję, iż rozumiesz, że wszelkie- dotychczas liczne prośby i pytania- które do mnie masz tu czy na PW w związku z powyższym mam zamiar mieć tam, po czym Ci spływa.
MPOWER, 26.02.2013 22:08[!]
A to ciekawe. Skoro prośba o pomoc uważasz za indolencje to super. Nie dla każdego sprawa oczywista dla innego jest oczywistą. Wystarczyło napisać "wpisz sobie w google technical regulations i ściagnij sobie plik w pdf" Tym bardziej że to sam znalazłem bez Twojego linka i Twojej pomocy. Taki jestem nieudolny i leniwy!
Dla zainteresowanych - http://www.fia.co...tions/histrally.html (można skorzystać z wyszukiwarki jak się szuka na sezon 2014)
A o kaczce napisałem odnośnie tego podejścia i w jaki sposób mi tą pomoc udzieliłeś. Twój sposób ironii, która jest jaka jest ale mam do tego dystans. Inny by pewnie wszedł w wojnę na słowa i by się zaczęła niepotrzebna wymiana zdań. Mój pierwszy komentarz znasz, bo uznałem to za żart ale drugi natomiast....nie, bo oceniasz mnie nie mając ku temu żadnych podstaw. Jeżeli więc miałeś zamiar się nabijać z mojej nieudolności i refleksji którą oceniasz bezpodstawnie trzeba było ten link wkleić na PW a nie tutaj. Nie interesuję mnie innych komentarze, bo mają się nijak do sytuacji i są na niskim poziomie ale Twój ostatni, który napisałeś - który mnie drażnił.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca