F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

04.05.2024

Newey: Nie wiem co mnie dalej czeka w Formule 1

Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024

Ricciardo: Od początku czułem, że stać mnie na mocny wynik

Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami

Vowles: Sargeant musi realizować postawione przed nim cele

03.05.2024

GP Miami: wyniki kwalifikacji do sprintu

Max Verstappen wygrywa kwalifikacje do sprintu w Miami

Verstappen najszybszy w treningu mimo problemów

Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami

Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa

Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi

Bottas zaskoczony zmianą inżyniera wyścigowego przed GP Miami

RacingNews365: Williams podjął rozmowy z Adrianem Newey'em

Russell entuzjastycznie nastawiony do rywalizacji z Verstappenem

Leclerc i Hamilton podekscytowani potencjalną współpracą z Newey'em

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2013
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

FIA pozwoli Pirelli testować tegorocznym samochodem

Federacja również chce pomóc w rozwiązaniu obecnych problemów.
Paweł Zając, 1 lipca 2013, wyświetlenia: 2031<< | lista | T- | T+ | >>
FIA jest gotowa, aby pozwolić Pirelli na testy opon przy użyciu tegorocznego bolidu podczas prywatnych testów.

Pomimo tego, że Międzynarodowy Trybunał uznał testy Mercedesa za sprzeczne z regulaminem, to jednak wydarzenia z GP Wielkiej Brytanii sprawiły, że Federacja chce zmniejszyć restrykcje dotyczące testów ze względów bezpieczeństwa.

Pirelli zaplanowało już dwie sesje testów, jedne na Paul Ricard w przyszłym tygodniu, a kolejne w Barcelonie, podczas których planowane jest korzystanie z należącego do Pirelli Renault R30.

Podczas spotkania pomiędzy prezydentem FIA Jeanem Todtem, Bernie Ecclestonem oraz szefem Pirelli Paulem Hembery uzgodniono, że ograniczenia dotyczące testów muszą zostać zmniejszone, aby wspomóc dostawcę opon. Podczas tego spotkania Todt zaprosił również Pirelli do wzięcia udziału w nadchodzącym posiedzeniu Sportowej Grupy Roboczej.

Hembery zapytany o spotkanie z szefami FIA i F1 odpowiedział: „Dobrze, że uczymy się na swoich doświadczeniach, gdyż nie ma sensu powtarzać tych złych. Ważne jest aby wprowadzać zmiany i iść naprzód. To właśnie Jean zasugerował w sobotę i jest to bardzo pozytywne”.

Wcześniej Pirelli próbowało zaprosić zespoły na test, jednak żadna z ekip nie wyraziła zainteresowania. Magazyn Autosport ujawnił jednak, że tuż po procesie Mercedesa Red Bull poprosił o wyjaśnienie zasad, gdyż sam chciałby zaliczyć podobne testy.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
04.05.2024  Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami
21.04.2024  Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
10.04.2024  Autosport: Plan aktywnej aerodynamiki będzie wymagał zmian
24.03.2024  Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]
Tagi:
Pirelli
FIA

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
MairJ23, 01.07.2013 21:03[!]
Ciekawe ktory z tegorocznych samochodow moze byc wykorzystany zeby kazdy byl zadowolony ?
A druga sprawa - jak bedzie dopilnowane to aby dane z tych testow nei byly przez nikogo wykorzystane badz zeby dane byly ogolnodostepne choc to raczej nikomu innemu nei pomoze bo przeciez inna ekipa, inny bolid, inne dane :)
Bardzo mnei ciekawi strategia tego calego przedsiewziecia !
Bardzo cieszy jednak fakt ze po weekendzie w Anglii kazdy skory jest do wspolpracy.
Pozdro wszystkich
leni93, 01.07.2013 21:07[!]
Powinny byc testy w trakcie sezonu cały czas tak jak to było kiedyś. Przez brak testów widać teraz efekty. Zespoły nie wiedzą jak działają nowe części, a dostawca ogumienia nie wie jak dostroić opony i dzieją się potem takie rzeczy jak podczas niedzielnego Grand Prix.
xdomino996, 01.07.2013 21:30[!]
@leni93 tak, dzięki temu kiedyś Ferrari dominowało, chcesz znowu tego?
Bossnr2, 01.07.2013 21:52[!]
A teraz dominuje RedBull, więc nie widzę różnicy
MairJ23, 01.07.2013 22:58[!]
@leni93 @xdomino996 @Bossnr2 zawsze bedzie taka sytuacja ze ktos bedzie dominowal... ktos kto ma wiecej pieniedzy - zawsze bedzie dominowal a narazi ewidze tylko jedna ekipe z niewysychajacym zrodelkiem i jest nia RBR.
Jakby RBR istnial na przelomie wieku to by juz wtedy dominowali.
Ale prawda oczywiscie jest taka ze jak sie ogtraniczy testy to wszyscy leca do tuneli aerodynamicznych i do innych miejsc gdzie mozna testowac czesci i gdzie sie wydaje i tak mnostwo pieniedzy a nie ma to jak testowanie czesci w prawdziwym bolidzie i na prawdziwym torze. Wtedy te informacje naprawde pmagaja co widzimy teraz na przykladzie Mercedesa. Wiec zakaz testow to zadna oszczednosc , wrecz odwrotnie - sprawia to ze robi sie niebezpiecznie a i tak pieniadze sa wydawane. Kazdy tu poszedl po rozum do glowy - FIA takze i bardzo dobrze ze sie tak stalo.
Niestety mamy tez tutaj dowod na to ze jak sa ograniczone testy to ekipy z mniejszymi porftelami nie maja szans dogonic rywali bo ich na to nie stac. Marussia nawet nei ma swojego tunelu... a z tego co czytalem Ferrari ma dwa :)
Wszystko idzie w lepsza strone teraz.
Pozdro
nickolas, 02.07.2013 07:44[!]
@MairJ23
Sprawa tuneli Ferrari jest prosta:
Włosi drążyli swój z 2 stron ale się nie spotkali...
naprawdę nie o co kruszyć kopii
benethor, 02.07.2013 08:28[!]
@MairJ23 na przelomie wieków Newey był w McLarenie, więc RBR byłoby raczej mniej więcej tam, gdzie byli w 2007
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca