F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2002
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Zespół Renault przedstawił nowy bolid

Marek Roczniak, 28 stycznia 2002, wyświetlenia: 2301<< | lista | T- | T+ | >>
Podczas wczorajszej (niedziela) prezentacji w Paryżu faktem stał się oficjalny powrót Renault jako fabrycznej stajni do Formuły Jeden. Koncern ten największe triumfy święcił jako dostawca silników dla zespołów Williams i Benetton w latach 1992-1997, chociaż niewiele zabrakło do tego, aby w 1983 roku Alain Prost jeżdżący właśnie dla fabrycznego wówczas zespołu Renault wywalczył tytuł mistrza świata. Po 1983 roku stajnia ta zaczęła osiągać jednak coraz słabsze rezultaty i 1985 roku ograniczyła się tylko do produkcji silników, by pod koniec następnego roku wycofać się całkiem z Formuły Jeden. Pierwszy powrót nastąpił w 1989 roku z nowym silnikiem V10, dzięki któremu zespół Williams wywalczył drugą pozycję w klasyfikacji generalnej konstruktorów jeszcze tego samego roku. Kolejne rozstanie nastąpiło osiem lat później i było spowodowane zmianą polityki koncernu, a nie brakiem sukcesów. W 2000 roku Renault już po sprywatyzowaniu zdecydowało się na wykupienie zespołu Benetton i w ten sposób otwarta została droga pełnego powrotu do Formuły Jeden.

W zeszłym sezonie bolidy Benetton B201 były napędzane rewolucyjną, szeroko-widlastą jednostką napędową Renault RS21, która zwłaszcza w pierwszej połowie sezonu przysporzyła wielu problemów, powodując znaczne wibracje, jednak pod koniec sezonu zaczęła ujawniać swój prawdziwy potencjał. Dlatego też bolid na sezon 2002 – R202 został już zaprojektowany z myślą o tym silniku, a raczej o jego następcy – RS22.

Poza zmianą nazwy zespołu, zmiany zaszły również w składzie kierowców. Giancarla Fisichellę zastąpił nie mniej utalentowany kierowca – Jarno Trulli. Włoch dwa poprzednie sezony spędził w zespole Jordan i niejednokrotnie kwalifikował się na wysokich pozycjach, jednak w trakcie wyścigu zbyt często zawodził sprzęt, pozbawiając go w ten sposób szansy na zarobek punktowy. Z nowym zespołem Trulli wiąże duże nadzieje, ponieważ jak sam powiedział podczas prezentacji – pierwszy raz będzie się ścigał dla większej stajni i jednocześnie zapewnił, że postara się nie zawieść powierzonego mu zaufania. Partnerem Włocha będzie Jenson Button, który pomimo udanego debiutu w 2000 roku, w zeszłym sezonie nie spełnił oczekiwań i był mocno krytykowany przez szefa zespołu – Flavio Briatore. Brytyjczyk twierdzi jednak, że ze wszystkich popełnionych błędów wyciągnął odpowiednie wnioski i dopiero w zbliżającym się sezonie pokaże, na co prawdę go stać. Gdyby jednak tak się nie stało, zespół ma zabezpieczenie w postaci kierowcy testowego – Fernando Alonso, który jest uważany za objawienie sezonu 2001.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.04.2024  Autosport: Renault rozważa sprzedaż zespołu Alpine
21.03.2024  Jordan: Renault mogło już zadecydować o wycofaniu się z F1
07.03.2024  Famin: Wiemy, że nasza obecna forma jest nieackeptowalna
19.01.2024  Famin: Renault pozostaje gotowe na wznowienie rozmów z Andrettim
11.01.2024  Szafnauer: Zespoły złamały dżentelmeńską umowę
Tagi:
Renault
Prezentacje

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca