|
|
|
|
|
|
FIA wydaje dodatkowe obostrzenia dotyczące opon |
Zespoły nie będą mogły zamieniać opon stronami, a także stosować zbyt niskich ciśnień. |
|
•Paweł Zając, 5 lipca 2013, wyświetlenia: 1566 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
FIA wydała przed Grand Prix Niemiec dodatkowe obostrzenia dotyczące opon, które mają uchronić kierowców przed powtórką problemów z Silverstone.
Podczas tego weekendu zespoły nie będą mogły obsługiwać ogumienia niezgodnie z zaleceniami Pirelli, gdyż zdaniem włoskiej firmy to była jedna z przyczyn licznych awarii opon.
W notce przesłanej do zespołów, Charlie Whiting napisał: „Z powodów bezpieczeństwa zostaliśmy poproszeni przez Pirelli, aby wszystkie samochody trzymały się poniższych wytycznych. Każda ekipa będzie musiała stosować się do nich przez cały czas, co może zostać sprawdzone przed delegata technicznego”.
„Początkowe ciśnienie opon ma wynosić 1,1 bara, minimalne ciśnienie przy pracy z przodu 1,38 bara, a z tyłu 1,31 bara. Maksymalny kąt nachylenia przednich kół – 4 stopnie, tylnych kół – 2,5 stopnia. Zarówno przednie i tylne opony muszą być używane po stronach, na które zostały zaprojektowane (nie można zamieniać lewych z prawymi)”.
Paul Hembery, szef Pirelli Motorsport, zdradził, że pomimo wydarzeń z Grand Prix Wielkiej Brytanii, niektóre zespoły nadal nie chciały trzymać się limitów wyznaczonych przez włoską firmę. „Na Spa w 2011 postąpiliśmy podobnie. Napisaliśmy do Charliego i poprosiliśmy, aby napisał do zespołów i przedstawił nasze potrzeby. Pomimo tego, co działo się w zeszły weekend, niektórzy nadal chcieli robić coś, co nam nie odpowiada”.
Źródło: autosport.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|