F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2013
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Pietrow dysponuje wsparciem finansowym w wysokości 25 milionów euro?

Rosjanin rzekomo negocjuje z ekipą Marussia.
Mateusz Szymkiewicz, 1 pa?dziernika 2013, wyświetlenia: 2179<< | lista | T- | T+ | >>
Witalij Pietrow ma spore szanse powrócić w przyszłym roku do Formuły 1, po tym, jak pojawiły się informacje, jakoby dysponował wsparciem finansowym w wysokości 25 milionów euro.

Rosjanin w latach 2010-2012 ścigał się w Formule 1 dla ekip Renault oraz Caterham, jednakże nie udało mu się zabezpieczyć posady na ten sezon. Mimo to 29-latek cały czas pracuje nad powrotem i jak ujawniła jego była menedżerka – Oksana Kosaczenko, Pietrow zgromadził wsparcie finansowe w wysokości 25 milionów euro.

„Myślę, że Oksana zawsze wie o wszystkim, o każdym projekcie” – powiedział sarkastycznie Witalij Pietrow. „Nie mam nic do skomentowania. Nie mam pojęcia co powiedzieć. Wiem, że niektóre zespoły mają problemy finansowe, więc tu pojawia się szansa dla kierowców, którzy są w stanie pomóc w tym aspekcie”.

W przyszłorocznej stawce najprawdopodobniej pojawi się inny Rosjanin – Siergiej Sirotkin, który powinien zostać kierowcą Saubera. Według różnych plotek, Pietrow stara się otrzymać posadę w ekipie Marussia. „W tej chwili nie mam nic do powiedzenia i to nie zależy ode mnie, ponieważ niektóre zespoły wolą poczekać, nim ustalą skład kierowców” – zakończył Pietrow.

Źródło: onestopstrategy.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
25.10.2020  Pietrow zrezygnował z funkcji sędziego GP Portugalii
23.10.2020  Hamilton zdumiony dołączeniem Pietrowa do grona sędziów FIA
01.09.2020  Pietrow: Jest jeszcze za wcześnie, by skreślać Kwiata
31.03.2020  Pietrow: Możliwy całkowity brak wyścigów w roku 2020
13.04.2019  Pietrow: Kwiat może skorzystać na problemach Gasly'ego
Tagi:
Pietrow W.
Marussia

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Zajkos, 01.10.2013 17:53[!]
Witalij wróć! :)
Anderis, 01.10.2013 19:08[!]
25 milionów euro dla Maruśki to byłoby coś. Tu był zawsze problem dla zespołów z ogona stawki- sponsorzy byli gotowi wyłożyć spore pieniądze by wspierać kierowców, ale tylko wtedy, gdy był to zespół walczący o punkty. Nawet z tej gałęzi pozyskiwanie funduszów dla zespołów z końca stawki było utrudnione.

No i Pietrow z kilkuletnim doświadczeniem w F1 to zawsze lepszy punkt odniesienia, niż kolejny debiutant.
Gie, 01.10.2013 19:28[!]
Marussi takie pieniądze przydałyby się na wczoraj. Wtedy przyszłoroczny samochód miałby ręce i nogi a tak pewnie znowu będzie jeździł w ogonie.
SirKamil, 01.10.2013 20:14[!]
W tekście jest "powiedział sarkastycznie", nie "żartobliwie". To subtelna, ale ważna różnica.
ROOK, 01.10.2013 23:46[!]
.     
.     Na razie to jest tylko jeden wielki głuchy telefon na temat! :)



.     Zaczęło się od nieskładnej medialnej wrzutki byłej menedżerki byłego kierowcy wyścigowego:

.     .     – Słyszałam, że w zeszłym tygodniu na Monzie Pietrow znalazł, gdzie wziąć 25 milionów funtów [sic! (ROOK)] i przypuszczam, że teraz w Rosji całkiem prosto znaleźć czy to 25, czy nawet 300 milionów, szczególnie w roku przedolimpijskim.

.     I dalej snuła swoje wizje w podobnym, typowym dla siebie stylu:

.      .     – Co się tyczy Sirotkina, to oni już zmniejszyli budżet o 100 milionów euro – zgodnie z pierwszymi pogłoskami, które do mnie dochodziły, rozmowy szły nt. 480 milionów. Teraz – już 380. ((: [ROOK])

http://www.sports...8.html?ext=f1funclub




.     Od tego momentu rozpoczął się cały serial fałszywych tłumaczeń – na zachodnich portalach, że 25 mln, ale euro. Z tego na rosyjskich wyszło, że już je ma, ale nie euro, a dolary. Z tego na niemieckim, że już praktycznie kupił sobie za to miejsce w Marussii. I to co widzimy powyżej, to już kolejna wariacja plotki z plotek zbudowanych tylko na tej jednej plotce… :))



.     Swoją drogą i tak jest to korzystne dla Pietrowa – nagle znikąd odżyło zainteresowanie nim, media piszą o lejącej się kasie, a to każe wielu patrzeć na niego z szacunkiem w nadziei na uszczknięcie chociaż kawałka tego budżetu. Dzięki temu Witalij nie raz jeszcze będzie mógł wypić i zakąsić oraz udzielić kilku kolejnych zagadkowo brzmiących wywiadów, zanim znowu się nie okaże, że kasa była wyłącznie w plotce puszczonej przez Kosaczenko – menedżerkę „jedyną w swoim rodzaju”. :)))
Phaedra, 01.10.2013 23:58[!]
25 baniek za miejsce w Marussi to "letka" przesada, chyba że mowa o 3 letnim kontrakcie.
akkim, 02.10.2013 07:34[!]
Jedyne za co można pochwalić Pietrowa?
Za Singapur, gdy Alonso mógł se tytuł schować,
a te wszelkie "angaże" za kasę, by jechać,
tylko zniesmaczają - KIBICA, CZŁOWIEKA.
ROOK, 02.10.2013 09:23[!]
Cytat akkim :
Jedyne za co można pochwalić Pietrowa?
Za Singapur, gdy Alonso mógł se tytuł schować
.     Za Singapur, gdzie zazwyczaj bardzo cienko jeździł? (cienko jeździł praktycznie na wszystkich torach ulicznych i pewnie na każdym przynajmniej raz się rozbił):
http://pl.wikiped...wiki/Witalij_Pietrow

.     Chyba chodziło o Abu Zabi 2010? :)

.     Też zresztą nie zaimponował mi wówczas – tor bez DRS-u był wówczas „niewyprzedzalny” i głównym źródłem zdarzenia był błąd taktyczny Ferrari, gdy ściągnęli Alonso na zmianę zaraz po Webberze.

.     Następny błąd popełnił Alonso, bo przez kilka okrążeń w ogóle nie naciskał! Nie wiem jaka była tego przyczyna. Może sam, a może za podpowiedzią zespołu nie chciał zużywać gum, wiedząc że Pietrow szybko popełnia na trasie błąd, gdy ktoś wyżej notowany jedzie za nim. Może by się tak i stało, ale z jednej strony naciskanie było konieczne, a z drugiej – Pietrow był już na końcu swojego pierwszego sezonu, nauczył się wreszcie opanować tendencję do wylatywania z toru co parę okrążeń.

.     Po paru okrążeniach ALO zaczął wreszcie naciskać, ale to już było za późno – sam czułem, że minął już czas na emocjonalne ochłonięcie („kandydat na mistrza świata jedzie za mną!”), ale i tak już było w zasadzie po zawodach, bo wyprzedzić trzeba było nie tylko Pietrowa, więc i te naciski były jakieś takie niemrawe (z kolei dziwne gesty wykonane przez Fernando sugerują, że oczekiwał, że Pietrow sam mu zjedzie na pobocze, ale to już inna historia. :)




.     Jedyny element, za który można pochwalić Pietrowa, to niektóre deszczowe wyścigi – chyba doświadczenie rajdowe (w tym wyścigi na lodzie!) przyniosło tu swój pożądany efekt.
Anderis, 02.10.2013 10:10[!]
Cytat ROOK :
Jedyny element, za który można pochwalić Pietrowa, to niektóre deszczowe wyścigi

No już nie byłbym dla niego taki surowy. Co prawda pierwszy sezon miał słaby i został totalnie zdominowany przez Kubicę, ale następny rozpoczął od finiszu na podium, a w ostatnim jeździł praktycznie na poziomie Kovalainena w wyścigach. Potencjału na WDC nie ma, ale nie zdziwiłbym się, gdyby wykonywał na torze lepszą robotę od duetu Chilton-Bianchi.
ROOK, 02.10.2013 10:19[!]
Cytat Anderis :
w ostatnim jeździł praktycznie na poziomie Kovalainena w wyścigach
.     No i tu prawie 100% zgoda. Tzn. z początku zawalał kwalifikacje, a w wyścigach prawie dorównywał Heikki, ale na koniec sezonu role minimalnie się nawet odwróciły (w tym właśnie udana jazda w mokrej Brazylii, chociaż i tak nie uniknął tam wtarabanienia się w Massę, za co przepraszał). Tyle że jazda Caterhamem, to prawie jak cywilnym samochodem po torze – z nikim się nie ścigali, a kamera w 2012 nie raz wyłowiła Pietrowa wylatującego poza trasę, tylko jakie to miało znaczenie, gdy i tak wszyscy z F1,5 tracili po dwa okrążenia do lidera?

.     Jeździł „tak samo dobrze jak Heikki” i tak samo jak on za taką jazdę wyleciał z F1. W ogóle na Pietrowie ciąży pewna „klątwa”. :)) .     – Z kim Witalij jeździ w zespole, ten od tego sezonu znika z F1. :)) .     Tak było ze wszystkimi: z Kubicą, Heidfeldem, Senną, Kovalainnenem (i Trullim).

.     Gdyby na takim poziomie jeździł w zespole z czuba, to znowu by się okazało, że kwalifikacje są problemem, nie wytrzymuje presji, na dohamowaniach wali po tyłach, są problemy z czystym wyprzedzaniem, a każdy wylot poza trasę to strata 1-2 pozycji… A jak jedzie dobrze, to w poprzednim GP łyknął karę za poprzednie wyczyny i też nie ma wyniku…

.     Przypomnę, że w „niezłym” dla niego 2011 przegrał rywalizację z Heidfeldem, którego w trybie natychmiastowym ściągnięto z emerytury do zupełnie obcego mu zespołu, a na koniec sezonu przegrał nawet z Sutilem w przeciętnym wówczas Force India.
Kamikadze2000, 02.10.2013 16:28[!]
@ROOK - nie takiej emerytury - Nick miał kontakt z samochodami długodystansowymi. :)

@Anderis - przede wszystkim potencjał na mistrza musi mieć bolid. :)
SirKamil, 02.10.2013 16:40[!]
No to ROOK nie zostawił suchej nitki na Witaliku w jakimkolwiek aspekcie. Ja mam o nim trochę lepsze zdanie, ale też nie jakoś szczególnie lepsze;) Dla mnie jego moment kariery nr1, to wciśnięcie łopatki sprzęgła zamiast KERS w Hiszpanii 2011, pozbawiając się tym samym czegoś co nie było i już raczej nie będzie mu dane zasmakować: startu z 1/2 linii.

ROOK, czy w przypadku Sirotkina planujesz równie skrupulatne rozliczanie i denerwowanie jego krajan?;)
ROOK, 02.10.2013 22:58[!]
Cytat SirKamil :
ROOK, czy w przypadku Sirotkina planujesz równie skrupulatne rozliczanie i denerwowanie jego krajan?;)
.     Chyba jednak nie… ;) .     Szczególne zainteresowanie Pietrowem spowodowane było wspólnym z Robertem Kubicą debiutem w zespole Renault – chciałem się po prostu dowiedzieć „co tam piszą o naszym”, no i splot rozmaitych okoliczności spowodował, że tak już zostało. :)

.     A jeśli chodzi o irytowanie jego krajan – wiesz pewnie, że całkiem wielu tam ma podobną opinię do naszej, szczególnie tych z nieco dłuższym stażem kibiców F1 i ze znajomością języków obcych, dla których Alieksjej Popow (rodzaj ichniego Borowczyka-Zientarskiego) nie jest podstawowym źródłem wiedzy o F1 – bogiem i wyrocznią F1, decydującą o tym, że jest zaledwie kilku kierowców na świecie, którzy mogliby się równać z Witalijem.

.     Najgorzej to wyglądało wśród tych, którzy zainteresowali się F1 równo z wykupieniem angażu przez Pietrowa (jakiś milion czy dwa). Jakich tam nie było zapowiedzi!? „Kubica to przeciętniak, Witalij będzie go wdeptywał w asfalt!”, „Pietrow będzie rwał Kubicę, kak tuzik griełku!” „Będzie łykał pył za naszą rakietą!” to była ogólna melodia w I. poł. 2010 roku.

.     Potem zaczęły się wymyślania, że np. zespół celowo niszczy karierę Pietrowa, żeby sztucznie wypromować Kubicę (tu logika się łamała, bo nie podawano po co i dlaczego). Teraz są już w innym okresie, nauka pokory jednak się przydała – obecnie Kubica to dla nich top-driver, więc nic dziwnego, że „nieco zmiażdżył” Pietrowa w debiutanckim sezonie.




    Muszę kończyć, bo nie zmieściłem się w tym śmiesznym limicie 2000 znaków… – wrzucę końcówkę, gdy ktoś podbije temat :))
SirKamil, 05.10.2013 23:08[!]
Pauza, pisz dalej ;)
ROOK, 06.10.2013 01:31[!]
THX, c.d.:
.     Oddzielną sprawą jest radość, jaką przynoszą prawie wszystkie wywiady Oksany Kosaczenko. A czasem i Witalij, nie dość ociosany w świecie fałszywego PR-u F1 rzucał ciekawe uwagi w rodzaju: „Włochów nie ma w F1, bo są zbyt tchórzliwi” (po wywaleniu Jarno Trullego z zespołu za pieniądze swoich sponsorów. :-/ )




.     Angielski ciut mnie męczy, w dodatku muszę tego czytać tony we wszystkich innych sprawach, więc jakoś tak już zostało, że relaksacyjnie zaglądam do kibiców Pietrowa sprawdzić, co tam u „Rakiety z Wyborga”. :) .     No i w ogóle fajnie jest też czasem spojrzeć na F1 z całkiem innej perspektywy.

.     Kariera Sirotkina zapewne nie będzie aż tak malownicza, bo już teraz rozwija się na zasadzie unikania niektórych błędów popełnionych przez duet Pietrow-Kosaczenko. W końcu sama Kosaczenko przyznała niedawno, że kariera Pietrowa (czyli jak sama kiedyś chlapnęła: „malczika z lasu”) wyszła „jakaś chaotyczna”, choć podejrzewam, że mówiąc to nawet nie miała poczucia, iż to w końcu m.in. jej „zasługa”. :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca