F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

03.05.2024

GP Miami: wyniki kwalifikacji do sprintu

Max Verstappen wygrywa kwalifikacje do sprintu w Miami

Verstappen najszybszy w treningu mimo problemów

Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami

Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa

Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi

Bottas zaskoczony zmianą inżyniera wyścigowego przed GP Miami

RacingNews365: Williams podjął rozmowy z Adrianem Newey'em

Russell entuzjastycznie nastawiony do rywalizacji z Verstappenem

Leclerc i Hamilton podekscytowani potencjalną współpracą z Newey'em

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Więcej wiadomości

  Archiwum 2013
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Pirelli chciałoby więcej testów na mokrym torze

Xevi Pujolar przyznaje, że włoski dostawca powinien pomyśleć nad poprawą deszczowych opon.
Nataniel Piórkowski, 24 listopada 2013, wyświetlenia: 1028<< | lista | T- | T+ | >>
Szef działu sportów motorowych Pirelli, Paul Hembery uważa, że brak możliwości testów na mokrym torze przyczynił się do tego, iż obecne samochody F1 nie do końca radzą sobie z mokrą nawierzchnią.

Podczas gdy z powodu opadów deszczu FIA odwlekała start Q3 o blisko czterdzieści minut, wielu kierowców sugerowało, że wydajność ogumienia pod względem odprowadzania wody nie jest idealna. D„eszczowa opona poradzi sobie z odrobiną stojącej wody, ale nie odprowadzi jej tyle ile ogumienie z którym stykałem się wcześniej w mojej karierze” – powiedział po zakończeniu czasówki Heikki Kovalainen.

Pirelli zapowiedziało już, że dokonało znaczących poprawek w kwestii wydajności deszczowego ogumienia przygotowywanego z myślą o nowym sezonie, jednak Hembery podkreślił, że możliwy postęp w tym obszarze jest skutecznie ograniczany przez brak możliwości testów.

Poproszony o wyjaśnienia, Brytyjczyk odparł: „Jak wiele sesji testowych wolno nam przeprowadzić? Dokonaliśmy pewnych zmian z myślą o przyszłym roku, ale koniec końców, deszczowe opony zostały opracowane na bazie testów na mokrym torze i mamy minimalną zdolność do ich rozwoju. Nie chcę przez to powiedzieć, że nie możemy się poprawić. W przypadku deszczowych opon mówimy o poprawieniu ich radzenia sobie z aquaplaningiem. Wraz ze zmianami w konstrukcjach, chcielibyśmy zdobyć samochód w nowej specyfikacji i udać się na tor Paul Ricard by przeprowadzić trzy lub cztery sesje, ale wiemy, że nie ma na to żadnych szans”.

Główny inżynier wyścigowy Williamsa – Xevi Pujolar przyznał, że Pirelli powinno dopracować swe deszczowe ogumienie, jednak zaznaczył, że wiąże się to z dodatkowym obciążeniem finansowym. „Sądzę że musimy rozwinąć opony na mokry tor, ale to kosztuje. Gdyby trwała wojna oponiarska, byłoby to niezbędne, ponieważ wychodzono by z założenia, że jeśli inny dostawca ogumienia tego dokonał, to ty też możesz. Teraz czeka się dziesięć minut i będzie dobrze”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
14.03.2024  Mieszanki ogumienia na wyścigi sezonu 2024
18.11.2023  Russell: Pierwsze okrążenia będą katastrofą
17.11.2023  Russell nie wyklucza nawet czterech pit stopów w GP Las Vegas
19.10.2023  Isola odpiera zastrzeżenia Verstappena
Tagi:
Pirelli
F1 ogólnie
Przepisy
Testy
Williams

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
VJM02, 24.11.2013 09:18[!]
Po co? Kiedy ostatnio na serio były używane opony deszczowe w sesjach typu wyścig i kwalifikacje?
TommyYse, 24.11.2013 11:23[!]
@VJM02
No właśnie po to żeby były używane!
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca