F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2014
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Ecclestone: Nowe silniki to totalny absurd

Brytyjczyk wyśmiewa argument bardziej ekonomicznego zużywania paliwa przez jednostki V6.
Nataniel Piórkowski, 31 stycznia 2014, wyświetlenia: 4460<< | lista | T- | T+ | >>
Bernie Ecclestone nie kryje frustracji z wprowadzenia do Formuły 1 nowych silników, prześmiewczo komentując założenia FIA mówiące o mniejszym zużyciu przez nie paliwa.

Podczas trwających testów w Jerez, Mercedes, Ferrari oraz Renault po raz pierwszy sprawdzili na torze swoje najnowsze jednostki napędowe. Bardzo szybko stało się jasne, że francuski producent wraz z mistrzowską stajnią Red Bulla mają duże problemy techniczne, co doprowadziło w ich przypadku do znaczącego ograniczenia przejazdów.

Nie wszyscy są także zadowoleni z dźwięku nowych silników. Nico Hulkenberg porównał ich barwę do tej, jaką generują samochody serii DTM, określając ją jako rozczarowanie.

W Daily Mail komentarz, co do rewolucji jaką przechodzi F1, wysunął sam Ecclestone. „Przewidziałem że tak będzie. Totalna farsa. FIA i zespoły nalegały na wprowadzenie tych nowych silników. Jeśli chcieli ścigać się tak jak teraz, to powinni startować w Le Mans. Wysuwają argument oszczędzania paliwa, ale nie potrzeba do tego nowych jednostek napędowych. Powinni mieć mniejsze pomieszczenia gościnne. Wtedy nie musieliby wysyłać w Europie tylu ciężarówek na drogi. Mercedes bierze wszędzie ze sobą 23 ciężarówki. Jeśli naprawdę chcieli oszczędzać paliwo, to powinni przestać to robić” .

„Ta cała sprawa nowych silników to totalny absurd. Ludzie chcą hałasu, czegoś wyjątkowego. W F1 zawsze o to chodziło. Teraz mamy ciche silniki, a na torze nie ma nikogo” – zakończył Brytyjczyk.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
12.03.2024  Massa pozywa F1, FIA i Berniego Ecclestone'a ws. sezonu 2008
23.01.2024  Ecclestone: Andretti powinien był kupić team F1 lata temu
18.12.2023  Todt: Massa może odnieść sukces w sprawie crashgate
15.11.2023  Ecclestone: Nie jestem pewien, czy GP Las Vegas okaże się sukcesem
18.08.2023  Massa wysłał do FIA pismo przedprocesowe ws. sezonu 2008
Tagi:
Ecclestone B.
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Aeromis, 31.01.2014 14:36[!]
@jpslotus72
Lepiej będzie, jeśli będziemy mówić o tym samym. Link 1
Cytat :
Jestem przeciwny, przeciwny, przeciwny i jeszcze raz przeciwny przejściu na to małe czterocylindrowe turbo

A to zupełnie co innego, były rozmowy o czterocylindrowych silnikach, ale to zupełnie inna beczka.
jpslotus72, 31.01.2014 14:43[!]
@Aeromis
To nie jest "zupełnie coś innego". Bernie nigdy nie zmienił zdania po skorygowaniu projektu zmiany na V6. Sprzeciwiał się temu wprost z uporem maniaka. Jeśli będę miał więcej czasu, to znajdę Ci te wypowiedzi - bo były one też rozsiane w wywiadach na inne tematy, kiedy wspominano przy okazji o nowych silnikach. Ale wydaje mi się, że każdy, kto w miarę śledzi wypowiedzi na ten temat, nie potrzebuje taki przykładów. Po prostu robienie z Berniego lekkiego choćby zwolennika zmiany silników, na tle tego, co mówił on w tej sprawie przez ostatnie 2 lata, jest dla mnie absurdalne.

PS:
Cytat :
Według niego [Berniego] błędem jest w obecnej, trudnej sytuacji ekonomicznej zmuszanie zespołów do zwiększenia wydatków ze względu na zmianę silników. Nie podoba mu się też ich nowe brzmienie: "To, co mamy, jest dobre. Wszystkim się to podoba, więc po co to zmieniać? Mówiono o tym, że mniejsze jednostki przyciągną do F1 więcej koncernów samochodowych. Ale na razie nie wydaje się, żeby miał dołączyć ktoś nowy."
źródło: http://f1news.aut...m-problemem-ferrari/
Yurek, 31.01.2014 14:49[!]
Cytat asgahn :
to trwa przeważnie jeden dwa sezony

Minardi. Za to ich tak bardzo szanowałem, że mimo wszelkich przeciwności utrzymali się 20 lat. I wypromowali kilku dobrych zawodników, żeby wspomnieć tylko Alonso i Webbera. Za to szanuję każdy mały zespół zdolny utrzymać się dłuższy czas. Mieliśmy falę koncernów - Honda, BMW, Toyota - jak to się skończyło, wszyscy pamiętamy. Nie ma wyników, nie ma zespołu. Minardi realizowało filozofię "nie ma wyników, ale zespół jest". Zaś co do Twojego postulatu - 16 kierowców to śmiesznie niska liczba, a wyobraź sobie, że taki Mercedes nagle rezygnuje. 12 kierowców? Co to za wyścigi?
jpslotus72, 31.01.2014 15:25[!]
@Aeromis
Czerwiec 2012 - trwa dyskusja o cenach nowych silników. Norbert Haug wypowiada się z pozycji Mercedesa (w którym był jeszcze dyrektorem sportowym), że koszty będą "znośne".
Cytat :
Jego [Hauga] komentarz pojawił się w czasie, kiedy mówi się o wątpliwościach w kwestii tego, czy nowe silniki V6 naprawdę wejdą w roku 2014, czy znowu będzie to opóźnione (pierwotny plan mówił o roku 2013).
Mają one [nowe silniki] bowiem jeszcze jednego przeciwnika - Berniego Ecclestone'a, który od samego początku był przeciwko nim. Stara się on obecnie z jego punktu widzenia zminimalizować straty i powstrzymać zmianę silników. Ma za sobą pewne wsparcie ze strony reklamodawców.
źródło: http://f1news.aut...-nove-motory-hrozbu/

Itd. Wybacz, ale naprawdę nie mam czasu, by odtwarzać tu całą historię sprzeciwu Berniego wobec zmiany silników.
Chociaż - jeszcze jedno. Ta wypowiedź Berniego wprost zaprzecza doniesieniom Auto Motor und Sport o tym, że dźwięk V6 w fabryce Ferrari podobał się Berniemu:
Cytat :
"I listened to the noise of the engines in (Ferrari's headquarters at) Maranello the other day, the new engine and the old engine, and even Luca di Montezemolo said it sounded terrible and didn't like it,"
Nie mam czasu tłumaczyć z angielskiego, ale polecam cały tekst (październik 2012): http://en.espnf1....ort/story/90325.html
Podsumowując, słowami Berniego z tego samego tekstu:
Cytat :
"I blame the FIA for this stupid engine formula."
Aeromis, 31.01.2014 15:43[!]
@jpslotus72
Masz rację, wycofuje się z krytyki (Bernie i silniki) i bezczelnie zaczynam snuć kolejny złowieszczy plan ;-)
jpslotus72, 31.01.2014 16:05[!]
@Aeromis
Ok, przeproś jeszcze Berniego i po sprawie... :) Przyznać się do błędu znaczy często więcej, niż od początku mieć rację. Szacun (jak powiadają dużo młodsi ode mnie).
michael85, 01.02.2014 10:29[!]
Nowe silniki to tragedia. Po prostu żal mnie ogarną kiedy to usłyszałem. F1 i oszczędzanie paliwa? Debilizm czy jak? Pajaców i płatnych terrorystów z Greenpeace to i tak nie przekona a tylko zniechęca fanów do oglądania i "słuchania" tego sportu. Kocham F1 i dlatego boli mnie to co zrobiono z silnikami. Błędem było zejście poniżej V10.
Oszczędność paliwa w F1? Brzmi jak żart. Paliwo w przypadku kosztów jakie ponoszą zespoły jest śmiesznym wydatkiem. Wyjątkowo zgadzam sie z Ecclestonem że to co zrobiła FiA to kpina. Ktoś pokroju Jeana Todt nie powinien był odpuścić do takiej sytuacji. Zresztą dziś wszystko w F1 dzieje się jak w naszym państwie. Im więcej przepisów i ograniczeń tym większy bałagan.
MairJ23, 01.02.2014 14:32[!]
@michael85 tu nie chodzi o oszczednosci paliwa na polu finansowym. Chodzi o oszczednosci w ilosci. Im mniej spalamy tym mniej wydalanych jest spalin. Tobie moze sie to wydaje bez sensu ruchem ale ktos oczywiscie widzi w tym interes a widzi go przedewszystkim Renault i Mercedes. Oczywiscie ze eksperyment sie nei za bardzo udal... bo faktycznnie z dzwiekiem "cos jest nie tak" Wolalem stare silniki albo nawet ere wczesniej. Tyle ze trzeba sie przyzwyczaic do tego ze zmiany beda i to jest potrzebne - tej serii i nam fanom. Od zawsze byly zmiany w F1 od wczesnych lat 80 jak tylko pamietam. Czasami na lepsze a czasami na gorsze - jak w ewolucji - Lepsze pomysly zostaja a gorsze ida w niepamiec (3 osie w bolidzie :) - ta akurat nie byla narzucona ale nei byla zabroniona rowniez ) . Moze cos sie zmieni z silnikami - poczekajmy. Moze nie w tym sezonie bo juz za pozno. Ale moze w ktoryms nadchodzacym.
Siux, 03.02.2014 13:07[!]
Jednak ten dzwięk nowych silników to dla mnie tragedia jest :(
http://www.mototu...-porownanie-dzwieku/
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca