F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

01.05.2024

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

Więcej wiadomości

  Archiwum 2014
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Horner: Renault popełniło błąd skupiając się na wszystkich klientach

Zdaniem 40-latka, francuski producent powinien zaprojektować silnik pod jeden bolid.
Mateusz Szymkiewicz, 1 lipca 2014, wyświetlenia: 2248<< | lista | T- | T+ | >>
Zdaniem szefa zespołu Red Bull Racing – Christiana Hornera, Renault popełniło błąd, nie projektując swojej jednostki napędowej pod jeden bolid.

Stajnia z Milton Keynes boryka się ze sporymi problemami z jednostką napędową francuskiego producenta, której w porównaniu do rywali brakuje mocy i jest awaryjna. Między innymi z jej powodu, Red Bull zaliczył bardzo rozczarowujący wyścig na domowym torze w Austrii, gdzie Ricciardo dojechał dopiero ósmy, a Vettel wycofał się po wcześniejszych problemach z silnikiem.

Zdaniem szefa zespołu, Mercedes oraz Ferrari mają przewagę nad klientami Renault, ponieważ oni budowali silniki pod swoje bolidy, podczas gdy producent z Viry próbował dostosować swoją jednostkę pod każdą konstrukcję. „To może być jeden z elementów, ponieważ nigdy nie będziesz w stanie zadowolić wszystkich. Jeżeli spojrzymy na Ferrari, to ich klienci musieli dostosować swoje samochody do silnika. Mercedes zrobił podobnie, podczas gdy Renault próbowało zadowolić wszystkich klientów, co jest godne podziwu, ale nie najlepszym sposobem na bycie konkurencyjnym” – powiedział Christian Horner.

Jak ujawnił 40-latek, Red Bull był zaniepokojony gotowością Renault z nowym silnikiem już w 2012 roku. „Mieliśmy już obawy pod koniec 2012 roku, kiedy to projekt samochodu był już w zaawansowanym stopniu. Mimo to projektowanie oraz budowanie silników nie leży w naszych kompetencjach, jesteśmy producentem podwozi. Nie sądzę, by ktoś z nas mógł przypuszczać, iż Renault będzie tak daleko z tyłu”.

Pomimo spekulacji, jakoby Caterham oraz Lotus planowali porzucenie nowych jednostek Renault już po roku, Horner potwierdził, że Red Bull będzie kontynuował współpracę z francuskim koncernem, a także pomagał mu w rozwoju. „Mieliśmy pewne rozmowy z Renault, a oni zaakceptowali to, że nie są w tym miejscu, w którym powinni być. Wszystko co możemy zrobić, to postarać się im pomóc przy wykorzystaniu zasobów, jakimi dysponujemy”.

„Oczywiście przepisy sprawiają pewne trudności, jako, iż jest teraz trudno wprowadzić znaczące zmiany. Sądzę, że paliwo będzie kluczowym obszarem rozwoju, Total ma w zanadrzu kilka ciekawych rzeczy, ale Renault stara się znaleźć w tym miejscu, w którym sześć miesięcy temu był Mercedes. Musimy mieć pewność, że będziemy poza tą sytuacją, w której teraz jesteśmy i fundamentalne będzie pomaganie Renault w wydobyciu jak najwięcej z tej jednostki” – zakończył Brytyjczyk.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
22.04.2024  Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena
20.04.2024  Horner: Perez jest zrelaksowany i nie skupia się już na Maksie
12.04.2024  Horner: Ricciardo odbije się po nieudanym starcie sezonu
26.03.2024  F1-Insider: Horner prowadzi zaawansowane rozmowy z Alonso
26.03.2024  New Zeland Herald: Ricciardo otrzymał ultimatum od RB do GP Chin
Tagi:
Horner C.
Red Bull
Renault

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
marcin_114, 01.07.2014 23:10[!]
Czyli pod Caterhama?
marvin, 01.07.2014 23:18[!]
Jakoś nie widać, żeby Ferrari było przed Red Bullem, mimo iż podobno Włosi mieli mieć tę przewagę, że budują razem silnik i bolid.
enstone, 01.07.2014 23:47[!]
Oficjalnie Renault jest tylko dostawcą silników, to nie fabryczna ekipa jak Ferrari czy Mercedes, że mogą robić jednostkę pod bolid itp. Tak czy siak Renault dało ciała z silnikiem, RBR to boli i stąd te wylewne żale. Zrobili "uniwersalną" jednostkę jak widać nikomu nie przypasowała......
Aeromis, 02.07.2014 00:23[!]
@enstone
Czy jesteś absolutnie pewien, że dali ciała z silnikiem? Poziom porównywalny z Ferrari, moim zdaniem to Mercedes wyszedł przed szereg i są chyba o klasę wyżej pod względem technologicznym, co może się potwierdzić jeśli w kolejnym sezonie przepaść będzie taka sama jak nie większa..
Gangster, 02.07.2014 01:20[!]
Tak się zastanawiam nad zamrożeniem rozwoju silnika do bodajże 2016 roku.
Czy takie ferrari nie może ulepszyć aktualnego silnika i nadać mu nazwę FIAT??
Tak samo Renault no powiedzmy Nissan??
Jak rozwój zostanie odblokowany to wtedy powrócić do poprzednich nazw.
Przed tym rozwiązaniem to są rok wstecz a tak to kto wie.
dan193t, 02.07.2014 02:26[!]
Ogólnie dziwi mnie jak mało krytykowane jest Ferrari... Renault od 10 lat ma kapitalne silniki... można ten rok traktować jak wpadkę. Ferrari natomiast w erze V8 uchodziło za zbyt paliwożerne a obecnie jest po prostu słabiutkie... Przy ich zasobach to istna tragedia i kompromitacja.
Aeromis, 02.07.2014 13:16[!]
@dan193t
Ale kto ma ich krytykować, Ferrari? ;-)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca