|
|
|
|
|
|
GPM: Mansell najszybszy w środę w Katarze |
Wyniki środowych treningów przed pierwszym wyścigiem GP Masters w sezonie 2006. |
|
•Marek Roczniak, 26 kwietnia 2006, zmieniony 27.04.2006 18:15, wyświetlenia: 997 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
•Czasy uzyskane podczas dzisiejszych treningów | | | | | P. | Kierowca | Czas okr. | Strata | Okr. |
|
1. | Nigel Mansell | 1:49,315 | | 23 |
2. | Stefan Johansson | 1:49,348 | +0,033 | 22 |
3. | Christian Danner | 1:49,501 | +0,186 | 25 |
4. | Andrea de Cesaris | 1:49,973 | +0,658 | 28 |
5. | Derek Warwick | 1:50,336 | +1,021 | 25 |
6. | Hans-Joachim Stuck | 1:50,586 | +1,271 | 19 |
7. | Pierluigi Martini | 1:50,770 | +1,455 | 28 |
8. | Riccardo Patrese | 1:51,047 | +1,732 | 25 |
9. | Eliseo Salazar | 1:51,047 | +1,732 | 29 |
10. | Emerson Fittipaldi | 1:51,064 | +1,749 | 19 |
11. | Jan Lammers | 1:51,425 | +2,110 | 19 |
12. | Eddie Cheever | 1:52,775 | +3,460 | 21 |
13. | Parick Tambay | 1:53,094 | +3,779 | 28 |
14. | Eric van de Poele | 1:54,672 | +5,357 | 11 |
15. | Alex Caffi | 1:55,709 | +6,394 | 5 |
| |
|
|
Dzisiaj odbyły się dwugodzinne treningi przed pierwszym wyścigiem serii Grand Prix Masters w sezonie 2006, który odbędzie się w najbliższą sobotę, 29 kwietnia na torze Losail w Katarze.
Obiekt ten położony jest 10 kilometrów od stolicy Kataru, Dohy i tak jak Bahrain International Circuit został umiejscowiony na pustynnym terenie. Wybudowano go w rekordowym czasie i jest oczywiście dostosowany do najnowszy standardów bezpieczeństwa.
Tor ten ma tak naprawdę tylko jedną prostą, długą na 1068 metrów, po której następuje seria zróżnicowanych zakrętów przechodzących jeden w drugi. Oznacza to niestety, że wyprzedzanie jest tutaj dosyć utrudnione, zwłaszcza że na tor nawiewany jest piasek i tylko optymalny tor jazdy zapewnia przyzwoitą przyczepność. Do tego dochodzi jeszcze wysoka temperatura powietrza, która dzisiaj dochodziła do 36 stopni Celsjusza.
Pomyśleć by można, że w takich warunkach emerytowani kierowcy Formuły 1 (przypomnijmy, że w serii GP Masters startować mogą tylko kierowcy powyżej 45 roku życia) nie będą zbytnio zadowoleni z jazdy. Tymczasem wszystkim 15 kierowcom uczestniczącym w dzisiejszych treningach Losail International Circuit przypadł tak bardzo do gustu, że jednogłośnie okrzyknęli go najlepszym torem wyścigowym na świecie.
Najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia uzyskał zwycięstwa pierwszego wyścigu GP Masters rozegranego w listopadzie zeszłego roku na torze Kylami w RPA, Nigel Mansell. Mistrz świata z 1992 roku okazał się jednak tylko nieznacznie szybszy od Stefana Johanssona (0.033 sekundy straty). Na trzeciej pozycji uplasował się komentator wyścigów F1 na niemieckim kanale RTL, Christian Danner, mając niespełna 0.2 sekundy straty do Mansella. Tymczasem trzykrotny mistrz świata Emerson Fittipaldi zamknął pierwszą dziesiątkę, a jego strata do najszybszego kierowcy wyniosła ponad półtorej sekundy.
Nigel Mansell: „To naprawdę światowej klasy obiekt i jesteśmy niezwykle dumni, że możemy się na nim ścigać, zwłaszcza że pierwszy raz na tym torze odbędzie się wyścig samochodowy. Jest niezwykle szybki, wymagający pod względem technicznym, a jego cała infrastruktura to po prostu dzieło sztuki. Dzisiejsze wolne treningi pozwoliły nam ponownie zaznajomić się z tymi samochodami i dostosować ustawienia do wymogów toru przed kolejnymi, jutrzejszymi treningami”.
Nazwa toru: Losail International Circuit
Otwarty: w 2004 roku
Ostatnia modyfikacja: w 2004 roku
Długość: 5,380 km
Szerokość: 12 m
Pole position: po lewej stronie
Prawe zakręty: 10
Lewe zakręty: 6
Najdłuższa prosta: 1068 m
Źródło: GPMasters.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|