F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2015
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Renault przedstawiło swoją tegoroczną jednostkę napędową

Francuski producent ujawnił, że przeprowadził w swoim pakiecie wiele gruntownych zmian.
Mateusz Szymkiewicz, 28 stycznia 2015, wyświetlenia: 3584<< | lista | T- | T+ | >>
Renault zaprezentowało swoją tegoroczną jednostkę napędową, która zgodnie z zapowiedziami przeszła wiele gruntowanych zmian.

Ubiegłoroczne zmagania okazały się być dla francuskiego producenta ogromnym rozczarowaniem, ze względu na częste awarie jego pakietu, zwłaszcza w pierwszej fazie sezonu, a także spory deficyt mocy w porównaniu do jednostki przygotowanej przez Mercedesa. Z tego też powodu Renault podjęło decyzję o zrestrukturyzowaniu swojego pionu i przeprowadzeniu gruntownych zmian w projekcie silnika.

Producent z Viry ujawnił dziś jakie konkretne zmiany przeprowadził w swojej jednostce napędowej, z której w sezonie 2015 będą korzystały ekipy Red Bull Racing oraz Toro Rosso. Ponadto Renault Sport F1 w specjalnym oświadczeniu zapowiedziało kolejne modyfikacje w trakcie trwania mistrzostw, ujawniając, iż nie wszystkie dostępne tokeny zostały wykorzystane.

„Wiemy co zrobiliśmy przez zimę i co udało nam się dokonać” – powiedział Cyril Abiteboul. „Wierzymy, że udało nam się dokonać sporego postępu pod względem osiągów oraz niezawodności. Nie wiemy gdzie będą inni. Być może nie wszystkie nasze słabe punkty zostały wykluczone, aczkolwiek jednego jesteśmy pewni, za nami jest długa droga, podczas której zredukowaliśmy deficyt z poprzedniego sezonu”.

„Wykonaliśmy pewne fundamentalne zmiany, by zyskać pod względem osiągów oraz niezawodności” – dodał Rob White, szef techniczny Renault Sport F1. „Poprawiliśmy każdy system, co powinno nam dać lepsze osiągi. Główne zmiany objęły silnik spalinowy, turbosprężarkę oraz baterie. Silnik będzie miał nową komorę spalania, nowy układ wydechowy, a także inny dolot powietrza zgodny z regulacjami na sezon 2015. Nowa sprężarka będzie bardziej wydajna, natomiast systemy odzyskiwania energii poradzą sobie z trudem użytkowania”.

„Środek ciężkości ubiegłorocznej jednostki był bardzo dobrze umieszczony, aczkolwiek cały pakiet został jeszcze lepiej zintegrowany, by można go było łatwiej dostosować do podwozia. Dodatkowo wiele systemów zostało uproszczonych, był ułatwić obsługę. W skrócie: tegoroczny silnik w niewielkim stopniu przypomina konstrukcję z sezonu 2014”.

Renault potwierdziło także kolejne roszady w swoim pionie technicznym. Pod Roba White'a piastującego funkcję dyrektora technicznego będzie od teraz bezpośrednio odpowiadał Jean-Paul Gousset, były szef produkcji, zajmujący się od teraz osiągami jednostki. Remi Taffin z kolei ma od teraz nadzorować operacje odbywające się w fabryce, a Naoki Tokunaga będzie odpowiedzialny za nowy dział rozwoju zajmujący się maksymalizacją osiągów oraz niezawodnością we wszystkich zespołach klienckich.

Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.04.2024  Autosport: Renault rozważa sprzedaż zespołu Alpine
21.03.2024  Jordan: Renault mogło już zadecydować o wycofaniu się z F1
07.03.2024  Famin: Wiemy, że nasza obecna forma jest nieackeptowalna
19.01.2024  Famin: Renault pozostaje gotowe na wznowienie rozmów z Andrettim
11.01.2024  Szafnauer: Zespoły złamały dżentelmeńską umowę
Tagi:
Renault

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Grzesiek1713, 28.01.2015 11:19[!]
Zdj to samo co rok temu :o
http://f1wm.pl/artykuly/art_id-497.html
Mahilda111, 28.01.2015 11:25[!]
@Grzesiek1713
To zdjęcie ma ogólnie przedstawić budowę jednostki. Przecież Renault nie odsłoni w chwili obecnej wszystkich swoich sekretów.
Grzesiek1713, 28.01.2015 11:32[!]
@Mahilda111 Tak myślałem, chociaż miałem nadzieję porównania sobie tych zmian w ogólnej budowie/wyglądzie jednostki
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca