F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2015
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Permane: Grosjean nie zahamował wcześniej podczas walki z Verstappenem

Holender obarczał kierowcę Lotusa częściową winą za kolizję podczas GP Monako.
Mateusz Szymkiewicz, 28 maja 2015, wyświetlenia: 2099<< | lista | T- | T+ | >>


Dyrektor operacyjny Lotusa – Alan Permane, zaprzeczył sugestiom Maksa Verstappena, jakoby Romain Grosjean celowo wcześniej zahamował podczas ich pojedynku w Grand Prix Monako i tym samym przyczynił się do kolizji.

Holender podczas ataku 29-latka w pierwszym zakręcie uderzył w tylne prawe koło jego Lotusa, po czym z impetem zatrzymał się na barierach. Po zakończeniu zmagań sędziowie zaprosili do siebie obu kierowców i Verstappen stwierdził, że Grosjean zahamował wcześniej niż na poprzednim okrążeniu, co miało się przyczynić do kontaktu.

Mimo to Alan Permane z Lotusa potwierdził, że dane z telemetrii trafiły do zespołu sędziowskiego i wynikło z nich, że Grosjean zaczął hamować aż pięć metrów dalej niż na wcześniejszym kółku. „Romain Grosjean podczas walki z Maksem Verstappenem nie zwalniał przedwcześnie bolidem. Zaczął hamować pięć metrów dalej niż na poprzednim okrążeniu. Dane zostały zaakceptowane przez FIA, więc karę dostał Max, a nie Romain. Sędziowie otrzymali wszelkie informacje i nie mieli żadnych zastrzeżeń do jego jazdy” – podał Brytyjczyk.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
02.02.2023  Grosjean nie wyklucza powrotu do F1 z zespołem Andrettiego
20.12.2022  Grosjean: Vasseur może doprowadzić Ferrari do mistrzostwa świata
12.12.2022  Grosjean: Haas popełnił błąd zwalniając Schumachera
29.06.2022  Grosjean: Trudności Schumachera są czymś typowym dla Haasa
17.03.2022  Grosjean: Odrzuciłbym propozycję powrotu do Haasa
Tagi:
Grosjean R.
Verstappen M.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
WooQash, 28.05.2015 19:59[!]
Wyczuwam w tym całym zdarzeniu płacz dziecka... Mowa o Verstappenie oczywiście. Przyjąłby na klatę, że postąpił źle, a nie próbuje szukać dziury w tym wszystkim. Nawet jeśli Grosjean zaczął by hamować wcześniej to obowiązkiem Maxa jest trzymać odległość na tyle, by w niego nie przygrzmocić.
Gie, 28.05.2015 20:04[!]
Czy kiedyś w podobny sposób Grosjean nie staranował Alonso? Dostał chyba wtedy bana.
piotr_del_grey, 28.05.2015 20:24[!]
@Gie nawiązujesz do GP Belgii 2012? Tak naprawdę to nie Romain zaczął wtedy incydent, lecz (o ile się nie mylę) Hamilton który Francuza 'wypchnął' w nawrocie wysyłając go na auto Fernanda. A że Grosjean ciągle odstawiał jakieś cyrki w tamtym sezonie to na niego padło.
Aeromis, 28.05.2015 20:35[!]
@Gie
Pośrednio... tak
@piotr_del_grey
Było zupełnie inaczej i winny był w 100% Romain i on i tylko on to zaczął. Oczywiście po uderzeniu HAM nie był w stanie wyhamować o czym też było (w woli wyjaśnienia).
https://www.youtu.../watch?v=Qin2RGNX2zc

---
Dobrze, że Permane postawił kropkę na "i", może ludzie zrozumieją, że Max dostał stosunkowo lekką karę.
corey_taylor, 28.05.2015 21:29[!]
piotr del grey - wina była Grosjeana, ale tamten incydent zupełnie nijak się ma do tego z Monako.
THC-303, 28.05.2015 22:24[!]
Przede wszystkim to czy RG zahamował wcześniej nie ma najmniejszego znaczenia. Nawet jeśli, to nie hamował w połowie prostej. Na niewiele wcześniejsze hamowanie kierowca z tyłu musi być przygotowany. Bo zmiana toru jazdy przy obronie, bo zużyte opony, bo słabszy bolid. Jest wiele powodów zeby zahamować odrobinę wcześniej.

A co do Belgi 2015 to nie ma dyskusji, to był wyścigowy kryminał w wykonaniu Grosjeana, wina wyłącznie po jego stronie, kara absolutnie zasłużona.
enstone, 28.05.2015 22:35[!]
Dzieciaczek Verstappen nie może się pogodzić z karą czy jak..? Ewidentnie jego wina więc nie rozumiem po co media naganiają niepotrzebnie ten incydent, niedługo wypowie się jego stary (Jos) i stanie w obronie syna obwiniając Grosjeana....
kibic sribic, 28.05.2015 23:01[!]
@THC-303 *Belgia 2k12 ;]
Gie, 28.05.2015 23:33[!]
Fakt, z Grosjeanem było inaczej. Ale przypomniały mi się jeszcze dwa. Jakiś nocny wyścig. Schumacher najechał na tył kogoś tak jakby się zagapił czy nie zauważył. I jeszcze chyba Kobayashi w Caterhamie na pełnej szybkości uderzył bodajże w Massę.
Maciek znafca, 28.05.2015 23:43[!]
Cytat THC-303 :
A co do Belgi 2015 to nie ma dyskusji, to był wyścigowy kryminał w wykonaniu Grosjeana, wina wyłącznie po jego stronie, kara absolutnie zasłużona.

Wow! Wiesz już, co będzie w przyszłości. To pewnie wygrasz miliony w zakładach buckmacherskich. ;) Opowiedz mi co zrobi Grosjean na Spa w tym roku. Czyżby wróżbita Maciej odwiedził F1WM.pl?
Masio, 29.05.2015 08:13[!]
Cytat Gie :
I jeszcze chyba Kobayashi w Caterhamie na pełnej szybkości uderzył bodajże w Massę.
Tyle, że jak się później okazało, Kobayashi miał awarię hamulców.
THC-303, 29.05.2015 09:33[!]
2012, Maćku. Kategorycznie się rozpędziłem ;)

Tak swoją drogą, to jednak można się domyśleć, o co chodzi. I nawet wiem, że się domyślasz, ale wybrałeś taką ścieżkę budowy swojego wizerunku w internecie jaką wybrałeś ;)
badyl, 29.05.2015 10:56[!]
Dla mnie to zdarzenie ma następującą interpretację: plan Maxa (wygłoszony przez radio) to było trzymanie się za (o ile pamiętam) Vettelem i wyprzedzanie innych przy okazji dublowania ich przez Sebastiana. Raz, czy dwa się udało, ale Grosjean w chyba najlepszym manewrze wyścigu rozłożył ten plan dzieciakowi, ustąpił Vettelowi, ale w takim miejscu i taki sposób, że Verstappen już się nie prześlizgnął (brakuje w dzisiejszej F1 manewrów obronnych, jednak wyprzedzanie w nadmiarze staje się zbyt banalne). Verstappen wiedząc, że jest w tym momencie szybszy od Romaina szybko zaczął się frustrować, a że młody, niecierpliwy i niedoświadczony nie wytrzymał i zrobił głupotę.
Nauczy się, ale niewątpliwie potrzebuje czasu, który normalnie spędzałby w niższych seriach (nie, żebym go tam odsyłał, wydaje się, że nadaje się do dzisiejszej F1).
marcin_114, 29.05.2015 15:36[!]
Cytat :
wydaje się, że nadaje się do dzisiejszej F1

I na tym zakończmy ten temat.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca