F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2015
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

FIA rozpocznie we wrześniu testy zamkniętego kokpitu?

Federacja jest rzekomo przychylnie nastawiona do propozycji Mercedesa dotyczącej pałąku.
Mateusz Szymkiewicz, 26 sierpnia 2015, wyświetlenia: 2596<< | lista | T- | T+ | >>

Wiele wskazuje na to, że FIA po śmierci Justina Wilsona podejmie decyzję o wznowieniu prac nad konstrukcją zamkniętego kokpitu.

Brytyjczyk zginął na wskutek obrażeń odniesionych po uderzeniu w głowę przez element oderwany z innego bolidu. Podobne przypadki bywały w przeszłości, kiedy to w 2009 roku Felipe Massa także został uderzony oderwaną sprężyną z bolidu Brawna, natomiast kilka tygodni wcześniej śmierć poniósł Henry Surtees, który został trafiony w głowę oponą.

Według doniesień mediów, Federacja zamierza powrócić do testów zamkniętych kokpitów, aczkolwiek tym razem chce sprawdzić propozycję Mercedesa, która polegała na przymocowaniu do bolidu specjalnego pałąka, mającego odbijać różne elementy mogące zmierzać w kierunku głowy kierowcy.

„Inspektorzy zaangażowani w Formułę 1 zamierzają wznowić testy zamkniętych kokpitów w następnym miesiącu” – donosi Kevin Eason, korespondent gazety The Times.

Z kolei hiszpańska Marca podaje, że wczoraj FIA przedyskutowała w swoim gronie wypadek Justina Wilsona podczas wyścigu IndyCar na torze Pocono. „Wczoraj odbyło się spotkanie, na którym przedstawiono przypadek Wilsona. Wszyscy byli zgodni, że nowa seria testów rozpocznie się we wrześniu”.

Z kolei dyrektor wyścigów z ramienia Federacji – Charlie Whiting, przyznał, że wprowadzenie zamkniętych kokpitów będzie w przyszłości nieuniknione. „Musimy coś zrobić, nawet jeżeli to nie uchroni kierowcy w stu procentach podczas różnych zdarzeń” – powiedział Brytyjczyk w rozmowie z agencją Reuters.

Max Chilton, który reprezentował ekipę Marussia w latach 2013-2014, uważa, że jakiekolwiek rozwiązanie mające chronić głowę kierowcy zostanie wprowadzone w przeciągu dziesięciu lat. „To może zająć pięć lat, może nawet dziesięć, ale mogę zagwarantować, iż w końcu pojawią się osłony”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
10.04.2024  Autosport: Plan aktywnej aerodynamiki będzie wymagał zmian
24.03.2024  Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]
24.03.2024  Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii
Tagi:
FIA

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Phaedra, 26.08.2015 12:29[!]
Co ma piernik do wiatraka. Niebezpieczne są owale. Leśne dziadki. Nudzi im sie.
pedro, 26.08.2015 12:44[!]
Najbezpieczniej to wysiąść z bolidu i go pchać do mety.
Żenada.

// Edit: chociaż wtedy też można sobie złamać nogę... Tak źle, tak niedobrze :P
kabans, 26.08.2015 12:54[!]
głowa kierowcy z kokpitu wystaje na kilkanaście cm więc może po prostu szyba taka malutka
Mr President, 26.08.2015 13:31[!]
Pałąk ogranicza widoczność, części nadal mogą uderzyć kierowcę w głowę, utrudnia opuszczenie bolidu. FIA musi jednak pokazać, że reaguje w jakiś sposób na śmierć kierowców na torze i dlatego zaakceptuje nawet półśrodki dla poprawy wizerunku motorsportu.
Sar trek, 26.08.2015 14:29[!]
W ostatnim czasie mieliśmy sporo poważnych wypadków i odeszło od nas kilku znanych i lubianych zawodników. A więc, jeśli da się poprawić bezpieczeństwo, to trzeba to zrobić. Koła odrywały się od bolidów i będą się odrywać, przy pewnych uderzeniach siły są tak wielkie, że nic go nie zatrzyma.

Co więcej problemem są także inne odłamki, jak właśnie sprężyny, fragmenty nadwozia i wiele innych elementów, jakie mogą odpaść od bolidu. Pamiętajmy także o takich wypadkach, gdy jeden bolid wpada na drugi. Kilka centymetrów zadecydowało o tym, że Fernando Alonso wyszedł cały z bolidu na Spa w 2012 roku. Osłona głowy kierowcy jest zatem rzeczą która wymaga na pewno analizy i wprowadzenia, jeśli nie stworzy dodatkowych zagrożeń, lub będą one mniejsze od zagrożenia uderzeniem czymś w głowę.
Saruto, 26.08.2015 15:42[!]
To tylko wizualizacja ;)
eksperci poczekajcie na jakieś namacalne projekty ;)
ROOK, 26.08.2015 17:58[!]
Cytat Sar trek :
W ostatnim czasie mieliśmy sporo poważnych wypadków i odeszło od nas kilku znanych i lubianych zawodników. A więc, jeśli da się poprawić bezpieczeństwo, to trzeba to zrobić.
.    Nie zawsze to obowiązuje, jeśli następuje tzw. „wylanie dziecka z kąpielą”. Dla mnie np. byłby to pewnie koniec F1 — zamknięty rozdział, po którym można się skupić już tylko na historycznych sezonach.

.    Nie wiem do końca dlaczego, ale zupełnie nie rajcują mnie DTM-y, Porsche Supercupy — „oglądalność” niemal zerowa.




.    W dodatku wątpię, czy aby na pewno podniosłoby to bezpieczeństwo kierowców. Na pewno poprawiłoby się kilka obszarów, ale za to pogorszyło kilka innych — wkrótce moglibyśmy zobaczyć kilka dramatycznych wypadków, których jedynym wspólnym mianownikiem było zakrycie kokpitu. Przykładowo:

.    .    ● Spowolnienie opuszczania bolidu — groźne nie tylko w przypadku zagrożeń wewnętrznych (np. pożaru), ale również przy nadjeżdżających samochodach, np. w deszczu — bez osłony samochód byłby już pusty, ale z osłoną będzie stuknięty wraz z zawartością…

.    .    ● Możliwość spowodowania całkowitego zakleszczenia i konieczności rozcinania specjalnym sprzętem (rozumiem, że osłony będą na tyle wytrzymałe, że nie wystarczy zwykły młotek).

.    .    ● Powypadkowe odłamki spełniające rolę „ostrych jak brzytwa” noży tnących do kości.

.    .    ● Wzrost liczby wypadków, których przyczyną będą zaburzenia percepcji z przegrzania od silnika/tarcia podłogi/awarii KERS/zbyt małej kubatury w upale…

.    .    ● Błędy spowodowane dodatkowymi odblaskami na szybie.
Adakar, 26.08.2015 19:44[!]
Koncecpcja mercedsa to NIE jest zamkniety kokpit. To dodatkowa OSLONA. Gora ciagle mozna wyjsc. To wciaz otwarty kokpit !!

"Pod" tym palakiem wystarczylaby szyba na przedzie. Wtedy glowa byla by oslonieta z przodu i z boku w 99%. A gora wciaz mozna szybko opuscic bolid, tak jak to ma miejsce i teraz. Simple as that.
ROOK, 26.08.2015 19:55[!]
Cytat Adakar :
A gora wciaz mozna szybko opuscic bolid, tak jak to ma miejsce i teraz. Simple as that.
.    Ja to myślę, że po kraksie to już niekoniecznie takie „simple”… ;)
oxiplegatz, 26.08.2015 21:05[!]
Bezpieczeństwo kierowców powinno być najważniejsze. Trzech kierowców straciło już życie w ostatnich latach od uderzenia bezpośrednio w kask. Dlatego trzeba coś zmienić, jeśli to mają być zamknięte kokpity to trudno. I nie ważne co się komu bardziej podoba...
Rozwiązanie pokazane na zdjęciu wygląda nie najgorzej, tym niemniej najwyższy punkt kasku nie jest dostatecznie chroniony.
kabans, 27.08.2015 03:33[!]
Ta sztacheta na mercedesie nie uratowałaby najprawdopodobniej życia Biancheimu. Ścieło to wybrzuszenie na wypadek dachowania tak jak ścieło by ten pałąk jak równierz dach. Nie zabił go odkryty kokpit tylko brak zachowania ostrożności. Dobrym rozwiązaniem byłoby tutaj osłonięcie koparki tak aby bolid nie mógł wjechać pod nią tylko w nią po prostu uderzyć. Przypadek Massy? Winą nie otwarty kokpit tylko wypuszczenie zawodnika z niesprawnym bolidem zespołu Brawn GP, bo w f1 szczatki nie wracają spowrotem na tor. Zresztą bolid f1 po wypadku jest jako tako w kupie. Największym zagrożeniem uważam jest problem najeżdzających na siebie bolidów. Znowu taką sytuacje sporowokował Raikonnen w Austrii i sam mógł być jej ofiarą. Na kamerze pokładowej widać jak bolid Alonso prawie zaparkował na jego rękach i głowie. Tutaj wydaje mi się że pałąk sprawidził by się bardzo dobrze i wydaje mi się że to jest najwiękse zagrożenie dla życia kierowcy i coś powinno się z tym zrobić. No właśnie czemu nie powstała jeszcze jakaś super technologia dla kasków?
ROOK, 27.08.2015 12:40[!]
Cytat oxiplegatz :
Trzech kierowców straciło już życie w ostatnich latach od uderzenia bezpośrednio w kask. Dlatego trzeba coś zmienić, jeśli to mają być zamknięte kokpity to trudno. I nie ważne co się komu bardziej podoba...
.    Widzisz, jest to ważne, bo F1 istnieje dla kibiców i na nic 100% bezpieczeństwo przy liczbie kibiców = 0…

.    Ale zrobić oczywiście można, byle tam, gdzie to idzie na korzyść, a nie tylko dla samego zmieniania, nawet na gorsze. Mnie np. od bardzo dawna przechodziły ciarki na widok dźwigów wyjeżdżających na tor w trakcie GP, ale uznałem, że widocznie wszystko zostało sprawdzone i to ja nie mam racji. Niestety — okazało się na odwrót — bardzo miałem rację…




.    Najprostsze sensowne rzeczy, które można zrobić:

.    .    ● Dopuszczać na tor w trakcie GP wyłącznie dźwigi o skontrolowanej geometrii, niepozwalające „wcinać” się bolidom pod korpus (jak w Japonii).

.    .    ● Dźwigi opakowane kontrolowanymi strefami zgniotu.

.    .    ● Dźwigi opakowane zmiękczeniami pneumatycznymi.

.    .    ● Dźwigi niespełniające normy — obowiązkowe pełne malowanie na konkretny kolor (np. żarówiastożółty).
nygga, 28.08.2015 07:27[!]
wystarczy zrobić pancerne cabrio
jaka jest szansa, że pałąk upoluje sprężynę?
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca