F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2015
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Autosport: Renault powróci do F1 z fabrycznym zespołem

W przyszłym tygodniu francuski koncern ma podpisać dokumenty o przejęciu Lotusa.
Nataniel Piórkowski, 28 sierpnia 2015, wyświetlenia: 4836<< | lista | T- | T+ | >>


Renault powinno w przyszłym tygodniu podpisać umowę o przejęciu większościowych udziałów w ekipie Lotusa, dzięki czemu powróci do stawki F1 jako fabryczny zespół.

Źródła magazynu Autosport donoszą, że francuski koncern wejdzie w posiadane 65% udziałów w stajni z Enstone, wartych w przybliżeniu 65 milionów funtów. Porozumienie zakłada dokonanie pierwszej wpłaty w wysokości 7,5 milionów funtów w momencie podpisania porozumienia oraz rozłożenie reszty należnej kwoty na równe sobie raty spłacane przez kolejnych dziesięć lat.

Obecny właściciel Lotusa – Gerard Lopez, zachowa udziały w wysokości 25%. Kolejnych dziesięć procent nabędzie czterokrotny mistrz świata oraz ambasador Renault – Alain Prost. Umowa pomiędzy Luksemburczykiem i Francuzem ma być swoją formą i założeniami zbliżona do tej, zawartej w 2013 roku pomiędzy duetem kierującym pracami Mercedesa w Formule 1: Toto Wolffem oraz Niki Laudą.

Spotkanie prezentacyjne Renault zaplanowane jest na poniedziałek. Stosowne wielostronne umowy dotyczące przejęcia udziałów mają zostać podpisane w ciągu kolejnych dni.

Brytyjscy dziennikarze donoszą, że Renault udało się wynegocjować pełen pakiet sponsorki, a budżet projektu – zatwierdzony przez radę nadzorczą, której pracami kieruje dyrektor wykonawczy, Carlos Ghosn – ma być zbliżony do tego, jakim dysponują takie teamy jak Mercedes czy Red Bull.

Jedną z kilku ciągle nierozstrzygniętych kwestii ma pozostawać skład kierowców. Na ten moment, zarówno Romain Grosjean jak i Pastor Maldonado dysponują kontraktami z Lotusem na przyszły rok. Podczas gdy Renault planuje zatrzymać u siebie wspieranego przez koncern Total Grosjeana, Maldonado – związany z petrochemicznym gigantem PDVSA – nadal negocjuje swoją przyszłość w stajni z Enstone.

Do zakupu większościowych udziałów w Lotusie miało przekonać zarząd Renault wyposażenie jego fabryki, która dysponuje nowoczesnym symulatorem, systemami niezbędnymi do prowadzenia zaawansowanych badań z wykorzystaniem obliczeniowej mechaniki płynów oraz otwartym trzy lata temu tunelem aerodynamicznym, w którym można pracować z modelami bolidów w 60-procentowej skali.

Obecnie najbardziej istotną kwestią dla Renault pozostają obecne umowy z Red Bullem oraz Toro Rosso – tym bardziej, iż w przypadku umowy z ekipą z Milton Keynes obowiązuje klauzula priorytetowych relacji.

W pierwszym przypadku koncern będzie honorował porozumienie z ekipami Dietricha Mateschitza, prowadząc równolegle swoją własną stajnię. Druga możliwość – związana ze współpracą Mercedesa i Renault na płaszczyźnie produkcji samochodów drogowych – zakłada, że ekipa z Enstone będzie w przyszłym roku nadal korzystała z silników Mercedesa, a Renault dopełni warunków kontraktu z Red Bullem oraz Toro Rosso. Ostatnia z opcji ma polegać na polubownym rozstaniu się z Red Bullem i – ponownie po skorzystaniu na relacjach z Mercedesem – zapewnieniu mu nowego dostawcy.

Bacząc na warunki porozumienia z Lotusem, można wywnioskować, iż Renault zdecydowało się na podjęcie długoterminowego, co najmniej 10-letniego zaangażowania w F1. W obecnej sytuacji sezon 2016 ma posłużyć jako swoista "rozgrzewka" przed mistrzostwami w roku 2017, gdy francuska firma po raz pierwszy postara się włączyć do czołówki i rzucić rękawicę Ferrari i Mercedesowi.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.04.2024  Autosport: Renault rozważa sprzedaż zespołu Alpine
21.03.2024  Jordan: Renault mogło już zadecydować o wycofaniu się z F1
07.03.2024  Famin: Wiemy, że nasza obecna forma jest nieackeptowalna
19.01.2024  Famin: Renault pozostaje gotowe na wznowienie rozmów z Andrettim
11.01.2024  Szafnauer: Zespoły złamały dżentelmeńską umowę
Tagi:
Renault

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
kabans, 29.08.2015 18:50[!]
Cytat Asmodeus :
...
nie wiem dlaczego to rozbicie uważacie za nie wiem jakie zło, ja tam uważam że to był strzał w 10 i genialna strategia. Poza tym lepiej piqueta nie dało się wykorzystać
Gzehoo92, 29.08.2015 20:40[!]
Jedno pytanie - co ma wspólnego Andre Lotterer z tym artykułem że został tu otagowany?
82TOMMY82, 30.08.2015 08:38[!]
@gzehoo92 - jak to co, Lotterer to Niemiec ktory lubi szpinak i jezdzi na rowerze - i wszystko jasne :)
bartoszcze, 30.08.2015 19:39[!]
Swoją drogą, jak media (poza Autosportem) ślicznie milczą na ten temat, najwyraźniej wszystkim dano do zrozumienia, że wypowiedzi przed oficjalnym komunikatem będą niemile zapamiętane na przyszłość.
nygga, 30.08.2015 21:41[!]
wszyscy się rozgrzewają
tylko merc zapitala - nudne to
Asmodeus, 31.08.2015 17:14[!]
@AleQ robi co chce ale nie ucieka z serii ty marny karaluszku ;)
Tatabasi, 01.09.2015 16:19[!]
Oj, Panowie dziennikarze:

"... że francuski koncern wejdzie w skład 65% udziałów w stajni z Enstone ..."
"...Porozumienie zakłada (...) w momencie podpisania porozumienia..."
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca