F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2015
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Sutil: Powrót na Suzukę będzie bardzo wzruszający

Niemiec był przed rokiem naocznym świadkiem wypadku Julesa Bianchiego.
Mateusz Szymkiewicz, 23 wrze?nia 2015, wyświetlenia: 2441<< | lista | T- | T+ | >>

Adrian Sutil przyznał, że powrót na tor Suzuka będzie dla niego bardzo wzruszający.

Obecny tester Williamsa miał podczas ubiegłorocznej edycji wyścigu wypadek w zakręcie numer siedem, po którym na torze pojawił się traktor mający ściągnąć wrak jego Saubera. Mimo to na kolejnym okrążeniu w tym samym miejscu kontrolę nad swoim bolidem utracił Jules Bianchi, który wsunął się pod pojazd porządkowy przy prędkości ponad 200 kilometrów na godzinę.

W następstwie tego zdarzenia Francuz doznał uszkodzenia mózgu i już nigdy nie odzyskał przytomności, odchodząc 17 lipca tego roku. Jak przyznał Adrian Sutil, który był naocznym świadkiem całego zdarzenia, powrót na japoński obiekt Suzuka będzie dla niego bardzo wzruszający.

„Są chwile, podczas których należy przewartościować swoje życie, szczególnie, gdy jest się po raz pierwszy świadkiem takiego zdarzenia. To był bardzo ekstremalny wypadek i zajęło to trochę czasu nim wyparłem go ze swojej głowy. Nie powiedziałbym, że towarzyszy mi stały szok, aczkolwiek to zdarzenie otworzyło mi oczy na to, co tak naprawdę robimy. Powrót na Suzukę będzie dziwnym uczuciem, nie tylko dla mnie, ale również dla innych osób, które były w to bezpośrednio lub pośrednio zaangażowane” – powiedział 32-latek.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
20.01.2016  Sutil zrezygnował z pełnienia funkcji kierowcy rezerwowego Williamsa
14.01.2016  Neue Zurcher Zeitung: Sauber musi wypłacić Sutilowi 3,5 miliona odszkowania
16.11.2015  Sutil nie zna swoich planów na sezon 2016
26.08.2015  Wolff: Przestaję wierzyć w otrzymanie szansy w Formule 1
30.05.2015  Kaltenborn: Nowi kierowcy Saubera mają lepsze podejście
Tagi:
Sutil A.
Bianchi J.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
kabans, 23.09.2015 15:56[!]
Chyba nie to co my robimy tylko co czasami wymyśli dyrekcja toru.
ICEman, 23.09.2015 17:10[!]
Ten wypadek to był splot niefortunnych zdarzeń w trudnych warunkach atmosferycznych
Sar trek, 23.09.2015 17:57[!]
Cytat ICEman :
Ten wypadek to był splot niefortunnych zdarzeń w trudnych warunkach atmosferycznych


oraz błędnej decyzji dyrekcji wyścigu
marcin_114, 23.09.2015 18:13[!]
@up
Oraz (moim zdaniem) asfaltowego pobocza.
Masio, 23.09.2015 18:31[!]
@marcin_114 To było żwirowe pobocze
rno2, 23.09.2015 19:27[!]
Teraz po fakcie to każdy jest mądry. Jules niestety też nie zwolnił wystarczająco.
Ważne, że zostały wyciągnięte wnioski i taka sytuacja już nigdy się nie powtórzy.
Mr President, 23.09.2015 22:10[!]
@rno2
Niestety masz rację, główną przyczyną wypadku był błąd Bianchiego. Bardzo pechowo, że trafił na takie okoliczności, ale nie ma co przesadzać, że dyrekcja wyścigu popełniła poważny błąd.
Sar trek, 24.09.2015 11:57[!]
@Mr President
Oczywiście przyczyną wypadnięcia z toru był błąd Bianchiego, ale okoliczności jakie zaistniały można było uniknąć.
Strefy zgniotu, crash testy, żwirowe i asfaltowe pobocza, bandy z opon. Wszystko po to, by kierowca wypadając z toru nic sobie nie zrobił. A tu nagle na jego drodze znajduje się dźwig...

Myślę, że okoliczności wymagały safety cara i pomyślałem o tym jeszcze za nim Bianchi miał wypadek. To było na zewnętrznej szybkiego zakrętu, gdzie Sutil miał aquaplanning. Wypadnięcie kolejnego bolidu w tamtym miejscu było tylko kwestią czasu. A to, że kierowcy nie respektują należycie żółtych flag nie jest niczym nowym i każdy o tym wie.
Michal2_F1, 24.09.2015 13:04[!]
@Sar trek
Żółta flaga nie jest wywieszana dla picu tylko ma ostrzegać kierowcę przed zagrożeniem. Ignorując ją zawodnik sam naraża się na niebezpieczeństwo. Głównym powodem wypadku był błąd zawodnika. Tragiczne skutki niestety nie zmienią faktów.
Sar trek, 24.09.2015 15:28[!]
W normalnych warunkach żółta flaga by wystarczyła. Ale, jeśli była tam kałuża powodująca aquaplanning, to kierowcy musieliby znacząco zwolnić, by przejechać bezpiecznie tamten fragment toru. Wyścig jednak ciągle trwa, nikt nie chce stracić na żółtej fladze więcej od rywala. Co więcej kierowcy nie koniecznie musieli zauważyć tą kałużę natomiast jej istnienie można było stwierdzić widząc wypadek Sutila. Bianchi prawdopodobnie zwolnił na tyle, by przejechać bezpiecznie zakręt w normalnych warunkach, lecz w tym jednym feralnym miejscu zgromadziło się zbyt dużo wody, by ten zakręt przejechać.

Poza tym zwykle nie ryzykuje się ściągania bolidów z zewnętrznej zakrętu przy żółtych flagach, lecz wypuszcza się SC. Tutaj jednak wystawiono same żółte flagi mimo nawet silnych opadów deszczu.
sneer, 24.09.2015 18:49[!]
@Iceman
Oraz braku umiejętności Sutila. Bianchi miał prawo w crapie zwanym Marussia w takich warunkach utracić kontrolę nad bolidem. "Doświadczony" inaczej Sutil w Force India nie.
Mar122, 25.09.2015 20:59[!]
https://youtu.be/0KkMbUDlYVM
Sędzia wymachiwał ZIELONĄ flagą kiedy był dzwig
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca