F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2015
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Marchionne: Formuła 1 powinna porzucić obecne przepisy

"Potrzebujemy prawników, aby je poprawnie interpretować".
Nataniel Piórkowski, 15 grudnia 2015, wyświetlenia: 1062<< | lista | T- | T+ | >>


Prezes Ferrari – Sergio Marchionne uważa, że Formuła 1 powinna porzucić swoje obecne przepisy, ponieważ doszło do sytuacji, w której ich interpretowanie stało się domeną prawników.

Podczas przedświątecznego spotkania z prasą, Marchionne otrzymał pytanie o to, czego Formuła 1 mogłaby uczyć się od MotoGP. W odpowiedzi Włoch nawiązał do niedawnego zatwierdzenia przez Światową Radę Sportu Motorowego zmian w systemie wyboru ogumienia na poszczególne wyścigi, dzięki którym zespoły otrzymały większą dowolność w kreowaniu strategii dla swych kierowców.

„Przepisy jakie mamy w Formule 1 nie mają nic wspólnego z regulacjami z wyścigów motocyklowych. Potrzebujemy prawników, aby je poprawnie interpretować i nie możemy dłużej w ten sposób funkcjonować. Mamy dostać do wyboru dodatkową mieszankę ogumienia i wszyscy zdają się być z tego zadowoleni. Nie wydaje mi się jednak, aby rzeczywiście był to powód do specjalnej radości. Powinniśmy raczej mówić o porzuceniu całego obecnego systemu – chodzi mi szczególnie o złożoność przepisów – ponieważ w obecnej formie jest on nie do zaakceptowania” – przekonywał Marchionne.

W ostatnim czasie Bernie Ecclestone sugerował, że dominująca pozycja, jaką w ostatnim czasie udało się osiągnąć w Formule 1 Mercedesowi oraz Ferrari, zagraża stabilności całego sportu.

Chociaż szef Scuderii – Maurizio Arrivabene nie odniósł się bezpośrednio do słów Brytyjczyka, to podkreślił, jaki status mają producenci w MotoGP. „W świecie wyścigów motocyklowych panuje wielki szacunek do producentów. To zupełnie inna metodologia działania”.

„Wszystko uzgadnia się wspólnie, sprawy są negocjowane ze wszystkimi zainteresowanymi stronami. Decyzje są podzielane przez zaangażowane podmioty i szybko podejmowane. Federacja następnie wszystko podsumowuje. To zupełnie inne podejście, inne nastawienie, dzięki któremu można podejmować szybkie zmiany, pozwalające na dostosowanie się do pragnień publiczności. Uważnie słuchają, aby podjąć szybką reakcję i wprowadzić zmiany z udziałem odpowiednich, zainteresowanych stron. Panuje także wielki szacunek do producentów silników” – wyjaśniał Arrivabene.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
19.02.2024  Alonso: Zimowe testy powinny być dłuższe
16.02.2024  Brown: Relacje Red Bulla z RB są niepokojące
05.02.2024  Komisja F1 przyjęła nowy harmonogram Grand Prix ze sprintem
Tagi:
Przepisy
F1 ogólnie
Marchionne S.
Arrivabene M.
Ferrari
FIA

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Aeromis, 15.12.2015 12:10[!]
Nie poszło oszukiwać w tunelu aero, bo Mercedes ich nakrył to już niefajnie? ;)
Cytat Arrivabene :
W świecie wyścigów motocyklowych panuje wielki szacunek do producentów
Bo sobie na niego zasłużyli a Mercedes i Ferrari wręcz przeciwnie, sprawiły to ich własne działania. Całość o czym mówi Arrivabene to jest dokładnie to, czego jest brak samym zespołom, które za wszelką cenę będą bronic swoich interesów kosztem interesu F1. Stąd brak szacunku, stąd problemy. Obecny model F1 się nie sprawdził, zdanie zespołów powinno zostać ograniczone ze względu na powstanie frontu używających silników Mercedesa i frontu używających silników Ferrari, które w dodatku potrafią kroczyć razem blokując zmiany. Proponuję, by właśnie "słuchać" to Ferrari zaczęło od siebie i pozwolić np. Sauberowi zacząć prezentować swoje interesy a nie Ferrari.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca